افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

بنی صدر شروع به صحبت و صحبت کرد و مجری گفت: ممنون / پیام مشترک مسعود رجوی و بنی صدر چه بود؟

  • کد خبر : 392236
بنی صدر شروع به صحبت و صحبت کرد و مجری گفت: ممنون / پیام مشترک مسعود رجوی و بنی صدر چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالحسن بنی صدر 26 اسفند ساعت 14 درگذشت. وی که اولین رئیس جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی بود، پس از برکناری مجلس از فرماندهی کل و اعلام ناتوانی سیاسی، آتش اختلافات داخلی را با همکاری مجاهدین خلق شعله ور ساخت. در 15 مرداد 1360 به همراه مسعود رجوی رهبر مجاهدین […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالحسن بنی صدر 26 اسفند ساعت 14 درگذشت. وی که اولین رئیس جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی بود، پس از برکناری مجلس از فرماندهی کل و اعلام ناتوانی سیاسی، آتش اختلافات داخلی را با همکاری مجاهدین خلق شعله ور ساخت. در 15 مرداد 1360 به همراه مسعود رجوی رهبر مجاهدین به پاریس گریخت.

بر اساس آنچه از سوی پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، از 9 خرداد 1360 و اعلام جنگ مسلحانه توسط سازمان مجاهدین خلق؛ خط کشتار مردم و مسئولان توسط منافقین آغاز شد. مهم ترین این اتفاقات ترور آیت الله بهشتی و یارانش توسط حفتر و همچنین انفجار دفتر نخست وزیری در هشت شهریور بود که به شهادت رجایی و بهنر انجامید.

بهشتی و رجایی; دو هدفی که بنی صدر بیشترین تعارض را با آنها داشت. اگرچه به نقش بنی صدر در این حوادث اشاره ای نشد، اما اتحاد رئیس جمهور مخلوع با منافقین در آن زمان نتوانست او را از این اتهامات مبرا کند.

اگرچه روایتی از واکنش وی به فاجعه هفت تیر در دست نیست، اما پیام بنی صدر درباره ترور رجایی که پیش از این در یادداشت پایکوبی در مراسم تشییع جنازه مطرح شد، نقش و جایگاه او را بیش از پیش آشکار کرد.

اما یک هفته برای ترور لویی دلارا سفیر فرانسه در لبنان در 4 سپتامبر 1981 (13 سپتامبر 1981) کافی بود تا تناقضات نویسنده کیش شخصیت آشکار شود. بنی صدر که ترور مقامات حکومتی در ایران در هفته گذشته را محکوم نکرد، در 24 شهریور 1367 پیامی را به رهبری کاخ الیزه تسلیت گفت.

از شادی از ترور رجایی تا تسلیت برای ترور سفیر فرانسه در لبنان

خبرگزاری پارس در 24 شهریور 1360 به نقل از خبرگزاری فرانسه در گزارشی به یاریس نوشت: در پی ترور سفیر فرانسه در لبنان، ابوالحسن بنی صدر و مسعود رجوی امروز با ارسال پیام هایی به رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه تسلیت گفتند.

ابوالحسن بنی صدر به نمایندگی از مردم ایران به دلیل درگذشت سفیر فرانسه در لبنان، پیامی به فرانسوا میتران رئیس جمهور فرانسه ارسال کرد.

مسعود رجوی در پیامی خطاب به پیرمورووا نخست وزیر فرانسه خطاب به شورای ملی مقاومت در راه آزادی و استقلال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تلاش جنایتکارانه ای که به قیمت جان آقای دلمار سفیر فرانسه تمام شد. تأثیر عمیقی بر جهان به ویژه در میان اکثریت مردم ایران گذاشت. رجوی در این پیام این جنایت وصف ناپذیر را تسلیت گفت.

اظهارات عجیب بنی صدر در مورد حذف انور سادات (تمجید عجیب بنی صدر از انور سادات)

اما بنی صدر به مواضع خود در مورد چنین اقداماتی ادامه داد. این بار اظهارات بنی صدر مبنی بر ترور انور سادات دستمایه این خبر قرار گرفت. یک ماه پس از ترور سفیر فرانسه، خبرگزاری پارس در 25 اسفند 1360 گزارش داد: «رادیو و تلویزیون فرانسه شب گذشته به مناسبت سوءقصدی که در آن انور سادات به قتل رسید، برنامه های عادی خود را تغییر داد. برنامه هایی به همین دلیل، در مورد چگونگی بحث در مورد حادثه و (وضعیت) مصر و آینده این کشور:

در برنامه شب گذشته تلویزیون فرانسه در تماس تلفنی با بنی صدر نظر وی را در مورد سوءقصد جویا شد که بنی صدر با بیانی بسیار کودکانه و نامفهوم برای بینندگان این برنامه تلویزیونی گفت شک، برای اولین بینندگان. : بله، من اهل تلويزيون هستم كه عده‌اي از سربازان سادات را تيراندازي كردند و او را كشتند، سپس بني‌صدر بدون اينكه پاسخ روشني به سوال خبرنگار بدهد ادامه داد: آيا به نظر شما وابستگي سادات به آمريكا عامل مرگ او بوده است. من جنبه های شخصی سادات را به عنوان یک مرد محترم در نظر می گیرم، مثلاً زمانی که سادات نه برای بار اول، بلکه برای بار دوم شاه را در مصر پذیرفت، با وجود اینکه من در آن زمان در ایران مسئولیت داشتم و او را می خواستم؟ شاه را در ایران محاکمه کردند، اما وقتی دیدم شاهی را که همه رها کرده بودند، به عنوان یک کار خوب در سادات پذیرفت، اما از نظر سیاسی، سادات در پذیرش شاه عمل نکرد.

مجری برنامه سخنان بنی صدر را که همچنان ادامه داشت، با گفتن مکرر «مرسی» و «مرسی» قطع کرد و به نظر می‌رسید می‌خواهد خود و شنوندگان را از هیاهوهای بنی صدر که کاملاً نامفهوم بود نجات دهد.

بنی صدر شروع به صحبت و صحبت کرد و مجری گفت

۲۷۲۱۱

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.