افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
0

بنیانگذار کاردانو با سوزاندن 1.5 توکن ADA مخالفت کرد

  • کد خبر : 355160
بنیانگذار کاردانو با سوزاندن 1.5 توکن ADA مخالفت کرد

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، با پیشنهاد سوزاندن 1.5 میلیارد توکن ADA از خزانه شبکه بلاک چین کاردانو، که حدود 500 میلیون دلار ارزش دارد، مخالفت کرد. در همین حال، کاردانو اخیرا هارد فورک چانگ را فعال کرده و رسماً وارد دوره جدیدی از حکمرانی غیرمتمرکز شده است. با توجه به Blockchain Homeland، نظرات هاسکینسون در […]

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، با پیشنهاد سوزاندن 1.5 میلیارد توکن ADA از خزانه شبکه بلاک چین کاردانو، که حدود 500 میلیون دلار ارزش دارد، مخالفت کرد. در همین حال، کاردانو اخیرا هارد فورک چانگ را فعال کرده و رسماً وارد دوره جدیدی از حکمرانی غیرمتمرکز شده است.

با توجه به Blockchain Homeland، نظرات هاسکینسون در پاسخ به درخواست‌های اخیر برخی از اعضای جامعه کاردانو برای سوزاندن توکن‌های خزانه پس از اجرای حکمرانی غیرمتمرکز آمده است. او و برخی دیگر از نمایندگان جامعه پیشنهاد کرده اند که این بودجه به جای سوزاندن برای توسعه پروژه ها مصرف شود.

مخالفت چارلز هاسکینسون با سوزاندن خزانه کاردانو

در 5 سپتامبر، هاسکینسون پستی را در شبکه اجتماعی X منتشر کرد تا تاکید کند که دارایی های خزانه کاردانو فقط توکن های از پیش تولید شده نیستند، بلکه از طریق تولید بلوک و تراکنش ها ایجاد می شوند. او پیش از این نیز اظهارات جنجالی دیگری را مطرح کرده بود. به عنوان مثال، چارلز هاسکینسون Ethereum Classic را یک پروژه کلاهبرداری نامید.

استدلال هاسکینسون این بود که سوزاندن این دارایی ها به معنای دزدی از اپراتورهای استخر سهام و دارندگان ADA است. او گفت:

تمام دارایی های خزانه از تلاش کسانی است که بلوک سازی می کنند و فعالیت اقتصادی دارند. اگر دارایی های موجود در خزانه را بسوزانید، مثل این است که از همه SPO ها و دارندگان ADA سرقت می کنید.

اظهارات هاسکینسون در حالی است که درخواست ها برای سوزاندن 1.5 میلیارد توکن ADA در خزانه پس از هاردفورج چانگ و اجرای حکمرانی غیرمتمرکز در کاردانو افزایش یافته است.

ADA Cardano Vault - منبع: Cexplorer
ADA Cardano Vault – منبع: Cexplorer

واکنش اعضای جامعه به سوزاندن توکن کاردانو

در 1 سپتامبر، کاردانو مرحله اول هارد فورک چانگ را به پایان رساند. این گام مهمی به سوی خودگردانی کامل بود. این حرکت Cardano را به اولین بلاک چین لایه 1 تبدیل کرد که یک سیستم حاکمیت مبتنی بر توکن را پیاده سازی کرد.

پس از آن، جامعه کاردانو شروع به جستجوی راه هایی برای استفاده از قدرت جدید خود کرد. بیگ پی، یکی از اعضای جامعه کاردانو، اخیراً نظر مردم را در مورد احتمال سوزاندن دارایی های خزانه جویا شده است. او در این باره نوشت:

اکنون که کاردانو به حاکمیت کامل رسیده است، 1.5 میلیارد توکن کاردانو در خزانه وجود دارد. جامعه کاردانو می تواند به سوزاندن همه این توکن ها رأی دهد. آیا به سوزاندن تمام توکن های ADA رای می دهید؟ اگر نه، به نظر شما این بودجه باید برای چه منظوری مصرف شود؟

این پیشنهاد واکنش های متفاوتی را در میان اعضای جامعه برانگیخت. برخی سوزاندن توکن را یک حرکت مثبت می دانند که می تواند قیمت کاردانو را افزایش دهد، در حالی که برخی دیگر هشدار می دهند که می تواند معکوس باشد.

Jaromír Tesař، یکی از نمایندگان غیرمتمرکز شبکه (DReps)، اظهار داشت که سوزاندن دارایی ها یک مشکل است. اشتباه بزرگ خواهد شد او پیشنهاد کرد که وجوه می تواند به جای آن در مکان های بهتری مانند توسعه کاردانو استفاده شود.

او گفت:

ما می‌توانیم چندین صندوق دیگر Catalyst را راه‌اندازی کنیم، از ADA به عنوان نقدینگی در DeFi استفاده کنیم، توسعه فناوری‌های مقیاس‌بندی را تسریع کنیم، از راه‌اندازی USDC و USDT در Cardano حمایت کنیم و حتی در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنیم.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-07 17:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.