افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

بنزین گران نمی شود/ در آینده نزدیک با مشکل افت فشار گاز مواجه خواهیم شد/ نظر وزارت نفت چیست؟

  • کد خبر : 354365
بنزین گران نمی شود/ در آینده نزدیک با مشکل افت فشار گاز مواجه خواهیم شد/ نظر وزارت نفت چیست؟

به گزارش رکنا، در پی اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ اقدامی بدون رضایت و توجیه مردم انجام نمی شود، برخی دست به شایعه پراکنی زدند. قیمت بنزین با رضایت مردم! آنها مرزبندی کردند موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در خصوص بنزین دو سیاست را دنبال می کنیم. یکی سیاست قیمت […]

به گزارش رکنا، در پی اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ اقدامی بدون رضایت و توجیه مردم انجام نمی شود، برخی دست به شایعه پراکنی زدند. قیمت بنزین با رضایت مردم! آنها مرزبندی کردند

موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در خصوص بنزین دو سیاست را دنبال می کنیم. یکی سیاست قیمت بنزین و دیگری سیاست بهینه سازی تولید و مصرف. سرمایه گذاری در این بخش بسیار ساده تر است.

احمدی افزود: اسقاط خودروهای فرسوده یکی از این سیاست های بهینه سازی است که می تواند تاثیر زیادی در مصرف سوخت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در خصوص سیاست قیمت‌گذاری، ساختمان مجلس نیز برای آن است افزایش قیمت ندارد

در آینده افت فشار در میادین گازی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم همچنین از مشکل افت فشار گاز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر یک میدان گازی مشترک داریم که تولید ما کمی بیشتر از قطری ها است اما آنچه می بینیم. در چشم انداز قطر، این تولید در آینده از آنها افزایش می یابد.

احمدی ادامه داد: دلیل آن این است که دو سوم این میدان گازی متعلق به قطر و یک سوم متعلق به ایران است.

وی افزود: تقریباً تمام فازها به جز یک یا دو فاز انجام شده است و محصولات خوبی داریم، اما با توجه به محصولات آتی – تقریباً 70 درصد گاز کشور را از این محل تامین می کنیم – پیش بینی می شود افت فشار داشته باشیم

احمدی همچنین به راهکارهای رفع این چالش اشاره کرد و گفت: در حال برنامه ریزی و عقد قرارداد با شرکت های داخلی و خارجی هستیم تا مشکل افزایش فشارها به واقعیت تبدیل شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم تصریح کرد: به هر حال باید به فکر آینده باشیم چرا که این موضوع در اولویت است. یعنی باید به فکر تولید از منابع دیگر باشیم. بنابراین علاوه بر افزایش فشار، باید روی سایر میادین گازی نیز کار کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم زمانی که با مشکل مواجه می شویم این زمینه های مورد بحث در حلقه تولید قرار گرفته و مشکل را حل کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.