افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

بنزین سال آینده گران می شود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 405681
بنزین سال آینده گران می شود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آغاز به کار دولت چهاردهم گمانه زنی هایی مبنی بر افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح شد، زیرا وی در دوران کاندیداتوری خود گفته بود هر اقدامی که بخواهیم این است که قیمت بنزین را درست کنیم و هر کدام را درست کنیم. نارضایتی می بینم ابتدا باید مردم […]

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آغاز به کار دولت چهاردهم گمانه زنی هایی مبنی بر افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح شد، زیرا وی در دوران کاندیداتوری خود گفته بود هر اقدامی که بخواهیم این است که قیمت بنزین را درست کنیم و هر کدام را درست کنیم. نارضایتی می بینم ابتدا باید مردم را توجیه و آماده کنیم و بپذیرند که این مداخله منجر به درمان می شود. اینکه من تصمیم بگیرم یک شبه بدون مشارکت مردم و نظر مردم تصمیم بگیرم و فاجعه پیش بیاید نه علمی است و نه قابل قبول.

وی با اختصاص سهمیه بنزین به بی خودروها موافقت کرد و گفت: بی خودروها در صورت دریافت سهمیه بنزین از دولت و فروش رایگان آن می توانند از فشار شرایط تورمی و افزایش قیمت بکاهند. قیمت ها برای خودشان تا یک نقطه

وی در یکی از مناظره های انتخاباتی خود همچنین گفت که اگر دولت قیمت بنزین را مثلاً از 10 تا 20 هزار تومان اعلام کند و هر نفر 15 لیتر بنزین دریافت کند، از 150 تا 300 هزار تومان دریافت می کند. بنزین برای یک خانواده پنج نفره بین 1.200.000 تا 1.500.000 تومان در ماه است. در حال حاضر دولت به بنزین یارانه می دهد. افرادی که خودرو دارند از سهمیه ماهانه 60 لیتری دولت استفاده می کنند اما افرادی که خودرو ندارند از یارانه بنزین محروم هستند. افرادی که خودرو ندارند از این یارانه محروم می شوند در حالی که هزینه های ناشی از تخصیص این یارانه در زندگی روزمره بیشتر بر آنها تحمیل می شود.

پزشکان در خصوص افزایش قیمت بنزین گفتند که افزایش قیمت بنزین در برنامه هفتم توسعه پیش بینی نشده است و دولت نمی تواند خارج از قانون قیمت بنزین را افزایش دهد. اما وی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین با تصمیم سران سه قوه نیز اظهار داشت که این اختیاراتی است که مقام معظم رهبری به سران سه قوه می دهند و آنها می توانند قیمت را افزایش دهند. قیمت

در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین/ اعمال محدودیت نداریم سوخت گیری یک سوال شک الهام بخش

اما موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه بنزین که تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد بارها از سوی وزیر نفت در دولت چهاردهم تکذیب شد و محسن نژاد خالص وی ۲۰ اسفندماه در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم.

به گفته وزیر نفت، افزایش قیمت سوخت موضوعی فراتر از وزارت نفت است و اولویت ما مدیریت تقاضا و مصرف است.

وزیر نفت تاکید کرد: مهم ترین موضوع به بهینه سازی مصرف و مدیریت تقاضا برمی گردد که راه حل هایی دارد و بیشترین زحمات بر عهده مردم عزیز است که باید همکاری و همراهی کنند تا بتوانیم حل کنیم. مشکل نارضایتی به مرور زمان حل شود

پیوسته: نارضایتی مشکلی نیست که در یکی دو سال اخیر به وجود آمده و ناشی از سال های گذشته باشد. یعنی سرمایه گذاری های مناسبی که باید انجام می شد اما دیر انجام شد و طبیعتاً حل آنها هم زمان می برد.

با این حال، حداکثر محدودیت سوخت دریافت کنید در پی اجرا، سقف سوخت گیری کارت سوخت شخصی خودروها که 60 لیتر در هر شیفت بود به 50 لیتر در هر شیفت تغییر یافت.

دارندگان کارت سوخت خودروی شخصی می توانند در هر بار سوخت گیری تا 50 لیتر بنزین با کارت خود دریافت کنند و تنها دو بار در روز می توانند از کارت خود استفاده کنند. این موضوع شبهه هایی را در خصوص افزایش قیمت بنزین نیز ایجاد کرد و این سوال مطرح شد که پشت چنین اقدامی چیست؟

اما امروز مسعود مزکیان رئیس جمهور پس از تقدیم لایحه 1404 به شورای اسلامی گفت: چالش دیگر اصلاح یارانه انرژی است.

وی ادامه داد: مصرف بنزین در سال جاری حدود 40 درصد بیشتر از سال 2018 است، در حالی که رشد جمعیت و درآمد ملی بسیار کمتر است.

به گفته رئیس جمهور، قیمت تمام شده بنزین امروز بدون در نظر گرفتن قیمت نفت است که شامل هزینه پالایش و هزینه حمل و نقل می شود. محصول و هزینه مکان حدود 8000 تومان می باشد.

این پزشک ادامه داد: امسال حدود 90 هزار میلیارد تومان و در صورت تداوم شرایط فعلی، سال آینده باید 130 هزار میلیارد تومان بنزین وارد شود و هر لیتر بنزین وارداتی بین 30 تا 40 هزار تومان قیمت دارد که نیاز به همدلی دارد. . از سیاستمداران، مجریان، قانونگذاران و فرهنگیان و… که می توانیم به نفع مستضعفان جامعه و حکومت داری نسل آینده اصلاح کنیم.

بر اساس این گزارش با توجه به قیمت پایین حامل های انرژی و همچنین نارضایتی بنزینی که واردات آن سهم زیادی در خروج ارز از کشور دارد، پس از سخنرانی مسعود مزیکیان در صحن علنی، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا قرار است در لایحه بودجه 1404 قیمت بنزین افزایش یابد؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.