افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
16

بلیط چارتر و سیستمی چه تفاوت هایی دارند؟

  • کد خبر : 15217
بلیط چارتر و سیستمی چه تفاوت هایی دارند؟

خرید بلیط هواپیما اولین گام برای رفتن به سفر می‌شود. برای خرید بلیط آنلاین بلیط شما دو انتخاب کنید: بلیط چارتری و بلیط سیستمی. بلیط های چارتری سیستمی هرکدام دارای امتیازات و معایبی است که زمان تعیین کننده برتری هرکدام نسبت به آن خواهد بود. در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز قصد داریم […]

خرید بلیط هواپیما اولین گام برای رفتن به سفر می‌شود. برای خرید بلیط آنلاین بلیط شما دو انتخاب کنید: بلیط چارتری و بلیط سیستمی. بلیط های چارتری سیستمی هرکدام دارای امتیازات و معایبی است که زمان تعیین کننده برتری هرکدام نسبت به آن خواهد بود. در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز قصد داریم به بررسی تفاوت بلیط چارتر و سیستمی ویژگی های هرکدام از آن ها بپرد. وقتی فرق بلیط چارتری و سیستمی را بهتر متوجه شوید، ارزان‌تر سفر می‌کنید.

خرید بلیط هواپیما

بلیط سیستمی چیست؟

بلیط های سیستمی نوعی از بلیط های آمریکایی می شوند که قیمت آن هاست مستقیما توسط شرکت شرکت تعیین می شود. این بلیط ها برنامه زمانی منظم و ثابتی دارند و ظرفیت پرواز و نرخ آن‌ها توسط ایران از قبل برنامه ریزی می‌شود. قیمت‌های بلیط‌های در نمایندگی شرکت‌های رسمی شرکت ثابت‌های گردشگری به دلیل بودن، هستند. در واقع مهم‌ترین ویژگی بلیط سیستمی این است که قیمتش همیشه ثابت است و تغذمی〈 نگ.

خرید بلیط هواپیما سیستمی

چرا خرید بلیط هواپیما سیستمی بهتر است؟ مطمئناً این امکان وجود دارد که بلیط هواپیمای سیستمی را بخرید. اما این مزایا چیست؟

  • پرواز سیستمی یا برنامه‌های امکان خرید بلیط هواپیما برای فاصله زمانی دور را فراهم خواه. این یعنی شما می‌توانید برای چند ماه آینده به ویژه برای مقاصد خالرجی از همخخ بالا .
  • شما می توانید بلیط خود را کنترل کنید و مبلغ قابل توجهی از هزینه بلیط را پس بگیرید. قابلیت کنسلی شاید مهم ترین فرق بلیط چارتر و سیستمی باشد. دقت گر استرداد از انتخاب شرکت انتخاب، هزینه بلیط برعهده ایرلاین مربوطه بود. اما اگر کنسل کردن بلیط هواپیما از سمت راست، با توجه به زمان درخواست قوانین ایرلاین و همچنین پروازی درصد جریمه کنسلی مشخص می‌شود بعد از پرداخت هزینه می‌توانید بلیط خود را لغو کنید.
  • یکی دیگر از مشتریان خرید بلیط هواپیمای سیستمی متفاوت بودن نرخ بلیط بزرگسال، کودک و نوزاد با اتحاد است.
  • علاوه بر این ویژگی‌ها با خرید بلیط هواپیمای سیستمی می‌توانید تاریخ پرواز (در صورت موجود بودن خالی) را تغییر دهید.
خرید بلیط هواپیما سیستمی

حالا ممکن است با خودتان فکر کنید چرا با وجود این مزایا بسیار از افراد چارتری را برای سفر انتخاب می کنند؟ در جواب این سوال باید به معایب خرید بلیط هواپیمای سیستمی اشاره کنیم.

معایب خرید بلیط هواپیما سیستمی

یکی از معایب خرید بلیط هواپیما سیستمی، متفاوت بودن قیمت آن نسبت به بلیط چارتری. نرخ بلیط هواپیماهای سیستمی در بیشتر ایام سال اختلاف زیادی با قیمت. در واقع تفاوت بلیط سیستمی و چارتری بیشتر از همه در قیمت ها مشخص می شود. قیمت بالای بلیط ها نسبت به بلیط ها، باعث شده با وجود خرید بلیط هواپیمای سیستمی پروازهای چارتری را بدهند.

بلیط چارتری چیست؟

یک پرواز زمانی اتفاق‌افتد که آژانس‌های هواپیمایی یا گردشگری همه یا مسافران هواپیماهای هواپیما را پیش خرید یا اصطلاح چارتر می‌کنند و به صورت مستقیم به دیگران می‌فروشند. در چنین شرایطی این پرواز چارتر و بلیطی که مسافر می خرد بلیط چارتری است. بر اساس میان ایران و آژانس چارتر کننده آژانس‌ها موظف به پرداخت هزینه تمام صندلی‌های هواپیما، حتی از بلیط‌ها به فروش نرسیده باشد؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ به همین، روزهای نزدیک به پرواز صورت داشتن ظرفیت خالی می توان چارتر را با کاهش کمتری خرید کرد.

بلیط چارتری چیست؟

این همان نقطه ای است که تفاوت بلیط سیستمی و چارتری مشخص می شود. نرخ بلیط چارتر با توجه به افراد متقابل خواهد بود. برای مثال روزهای تعطیل یا هفته‌ای که بیشتر می‌شوند، قیمت‌های چارتری بالاتر می‌رود و ممکن است گاهی اوقات بیشتر از بلیط سیستمی باشد، اما در هفته‌های هفته یا ایام غیرممکن است که قیمت‌های ارزان‌تر ارزان‌تر را کاهش دهند.

بلیط هواپیما چارتر

هتل خرید بلیط هواپیما چارتری

مهم و شاید تنها مزیت بلیط چارتری نسبت به بلیط سیستمی فقط یک کلمه است: قیمت! بلیط چارتری در اکثر ایام سال ارزان تر و از بلیط های سیستمی است.

هتل خرید بلیط هواپیما چارتری

معایب بلیط چارتری

  • تفاوت بلیط سیستمی و چارتر در قابل استرداد بودن بلیط سیستمی است. به طور، تغییر یا لغو پرواز بلیط‌های چارتری وجود ندارد و مبلغی شما استرداد نمی‌شود. همچنین در صورت داشتن ظرفیت ایرلاین امکان تغییر تاریخ و زمان در بلیط‌هاری چارترٌ وجد.
  • یکسان بودن نرخ بلیط کودک و یکی دیگر از فرق چارتری و سیستمی به شماره می‌. پروازهای چارتری تنها در مسیرهای پرتردد و پرطرفدار فروخته می‌شوند.

تفاوت بلیط سیستمی و چارتر

با وجود معایب و مزایای بلیط سیستمی و چارتری نیست یک بار دیگر فرق چارتر و سیستمی را به صورت فهرست مرور کنیم:

  • بلیط سیستمی قیمت ثابتی دارد ولی قیمت بلیط های چارتری مدام تغییر می کند.
  • بلیط چارتری در موارد بیشتر نمی‌توان کنسل کرد که امکان کنسلی بلیط در زمانی وجود داشته باشد.
  • قیمت بلیط برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است که قیمت بلیط برای سنین یکسان است.
  • مقدار باز بار در پروازهای چارتری (بخصوص پروازهای خارجی) کمتر در پروازهای سیستمی مجاز است.

در نهایت داشته باشید، متفاوت بودن بلیط و سیستمی در قیمت پایین های چارتری است، اما این موضوع وجود ندارد. اگر بخواهید بازه های پرسفر یا روزهایی که مسافر وجود دارد، منتظر قیمت های بلیط چارتر بشوئید، ممکن است ضرر داشته باشید. وقتی خرید بلیط زیاد باشد بلیط های نه تنها ارزانتر نمی‌شوند، با نزدیکی به زمان پرواز با بیشتر به فروش می‌رسند. بنابراین، اگر می‌خواهید با پرواز چارتر سفر کنید بهتر است به زمان سفرتان دقت کنید.

بلیط سیستمی یا بلیط چارتری؟

بلیط سیستمی یا بلیط چارتری هرکدام با توجه به زمان و هدف موردنظر، دارای دارایی و معاو. برای خرید چارتری حتماً از آژانس گردشگری رسمی معتبر اقدام زیرا در مواردی که امکان عدم وجود نام مسافر در لیست وجود دارد. اسمارتک نیوز مرجع رسمی برای خرید بلیط هواپیما می شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با پشتیبانی ۲۴ ساعت آنلاین در ارتباط باشید.

در این مطلب فرق بلیط چارتری و سیستمی را برای شما بیان کردیم. شما برای سفر کدامیک از این نوع بلیط‌ها را می‌دهید؟

سوالات متداول درباره تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

پرواز چارتری چیست؟

زمانی که از صندلی‌های خرید می‌کنند و به طور مستقیم آن را به مشتریان می‌فروشند.

تفاوت بلیط سیستمی و چارتری چیست؟

امکان ستاره متفاوت بودن نرخ کودک و بزرگسال بلیط سیستمی وجود دارد اما قیمت پایین‌تری نسبت به بلیط سیستمی دارد.

چطوری بلیط چارتر را کنسل کنیم؟

بلیط های فقط تحت شرایط خاص قابل کنسل کردن هستند. برای اینکه بتوانید بلیط چارتری خود را انجام دهید یا نه، با پشتیبانی تودی تماس بگیرید.

نوشته بلیط چارتر و سیستمی چه تفاوت هایی دارند؟ اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.