افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

بلاتکلیفی گمرک آستارا غیرقابل قبول است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 372903
بلاتکلیفی گمرک آستارا غیرقابل قبول است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان اظهار داشت: صادرات محور اشتغال، رونق تولید، گسترش ارز و کاهش وابستگی به واردات است و باید مورد توجه قرار گیرد. . استاندار گیلان بر لزوم توجه به موضوع صادرات در استان تاکید کرد و اظهار داشت: تسهیل در مسیر صادرات […]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان اظهار داشت: صادرات محور اشتغال، رونق تولید، گسترش ارز و کاهش وابستگی به واردات است و باید مورد توجه قرار گیرد. .

استاندار گیلان بر لزوم توجه به موضوع صادرات در استان تاکید کرد و اظهار داشت: تسهیل در مسیر صادرات در گیلان در اولویت است.

عباسی با اشاره به ظرفیت های تجاری و صادراتی گیلان در حوزه دریای خزر افزود: تقویت روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان خزری به نفع گیلان است.

او گفت که نارضایتی واردات و صادرات گیلان باید حل شود، وی افزود: در کنار کالاها، واردات ماشین آلات بیشترین سهم را در واردات گیلان دارد.

استاندار گیلان با اشاره به بهسازی وصول عوارض در بزرگراه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم (ع) تصریح کرد: حذف فرآیند فیزیکی اخذ عوارض منجر به کاهش ترافیک در محدوده امامزاده هاشم می شود.TO) خواهد بود

عباسی با بیان اینکه مسیر صادرات از گیلان کاهش می یابد، گفت: برای سرعت بخشیدن به صادرات باید حالت های حمل و نقل ارتقا یابد.

وی با انتقاد از فضای منفی در خصوص سفر هیئت اقتصادی و تجاری به روسیه، افزود: این سفرها در همه استان ها انجام شد اما در گیلان فضا به گونه ای ایجاد شد که تیم اقتصادی استان برای استراحت به روسیه سفر کرد. و گردشگری، با دمای زیر 18 درجه. کی قراره خوش بگذره!؟

درباره دستاوردهای مثبت سفر به روسیه توضیح دهید.

استاندار گیلان بر لزوم بازاریابی محصولات این استان در روسیه و کشورهای حاشیه خزر تاکید کرد و تصریح کرد: بازاریابی محصولات استراتژیک گیلان در روسیه و کشورهای مرزی خزر بدون سفرها و جلسات مشترک صورت نمی گیرد.

عباسی با بیان اینکه لازم است دستاوردهای مثبت سفر به روسیه توضیح داده شود، گفت: به جای پرداختن به دستاوردهای سفر، تنها به نکات منفی سفر و قسمت هزینه ای توجه شد.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه توسط سایر کشورها در حال تسخیر است، افزود: اجناس و محصولات ایران و گیلان در روسیه شناخته شده نیست و یکی از دستاوردهای سفر به این کشور، معرفی کالا بود.

استاندار گیلان با انتقاد از بی توجهی معاون اقتصادی به عدم ساماندهی گمرک آستارا گفت: ساماندهی نشدن گمرک آستارا و بلاتکلیفی کامیون داران در این بندر غیرقابل قبول است.

عباسی با تاکید بر لزوم ساماندهی گمرکات آستارا و رفع مشکل تردد کامیون ها، افزود: پای من به آستارا باز شود، برخی از مردانی که حاضر به مسئولیت نشدند استعفا دهند و بروند.

وی با اشاره به درآمد 5.5 میلیارد تومانی ارزی و عوارض گمرکی بندر آستارا، افزود: بخشی از این درآمدها باید به تجهیزات و ساماندهی گمرکات اختصاص یابد.

استاندار گیلان بر لزوم بازاریابی چای، برنج و سایر محصولات استان تاکید کرد و تصریح کرد: فروش عمده برنج و چای به صرفه نیست و باید این محصولات به بازار عرضه شود. نعل اسب و در بسته بندی شکیل ارائه شود

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.