افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

بعید است شورای حکام آژانس قطعنامه ای علیه ایران صادر کند

  • کد خبر : 130047
بعید است شورای حکام آژانس قطعنامه ای علیه ایران صادر کند

آفتاب نیوز: یک رسانه انگلیسی در تحلیلی در روز جمعه از سردرگمی ایالات متحده و متحدان غربی آن در مورد برنامه هسته ای ایران صحبت کرد و به نقل از دیپلمات های غربی نوشت که بعید است شورای حکام آژانس در نشست بعدی شما قطعنامه ای علیه ایران صادر کند. . ملاقات. خبرگزاری رویترز در […]

آفتاب نیوز:

یک رسانه انگلیسی در تحلیلی در روز جمعه از سردرگمی ایالات متحده و متحدان غربی آن در مورد برنامه هسته ای ایران صحبت کرد و به نقل از دیپلمات های غربی نوشت که بعید است شورای حکام آژانس در نشست بعدی شما قطعنامه ای علیه ایران صادر کند. . ملاقات.

خبرگزاری رویترز در این تحلیل نوشت که ایالات متحده و متحدانش راه زیادی برای مهار فعالیت های هسته ای ایران ندارند، زیرا مذاکرات هسته ای مدت هاست به خاک سپرده شده است و اعمال تحریم های شدیدتر علیه تهران خطر افزایش تنش را به دنبال دارد. . در منطقه ای که از قبل در حال جنگ است، غزه در آتش خواهد گرفت.

این خبرگزاری می نویسد در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا فضای واشنگتن را برای مانور محدود کرده است، چهار دیپلمات کنونی غربی و سه دیپلمات سابق فضایی ناامیدکننده برای تلاش غرب برای مهار برنامه هسته ای ایران ترسیم می کنند.

همه این دیپلمات ها به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند.

به گزارش این رسانه انگلیسی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ناکامی در فعال سازی مجدد توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی، اکنون حتی برای انعقاد «تفاهمات غیررسمی» برای محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران دچار مشکل شده است.

مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه ایران از سال گذشته قطع شده است. آخرین دور مذاکرات برای لغو تحریم های وین در اوت گذشته در وین برگزار شد.

به گفته کارشناسان، برخی عوامل از جمله فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف نظر با کنگره و مشکلات داخلی آمریکا، دلیل عدم تمایل دولت بایدن برای بازگشت به برجام از زمان به قدرت رسیدن در کاخ سفید بوده است.

کشورهای غربی طی چند ماه گذشته با راه اندازی یک جنگ تبلیغاتی رسانه ای سعی در شکستن مقاومت ایران در برابر پافشاری بر منافع کشور داشتند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، اخذ ضمانت‌نامه دوام برجام و حذف ادعای پادمانی از آژانس اتمی را از خواسته‌های اصلی خود در مذاکرات لغو تحریم‌ها دانسته و تاکید کرده است که تنها بازگشت به توافق دوجانبه ای که در ازای برخی محدودیت ها، منافع اقتصادی ملموسی برای ملت ایران به همراه خواهد داشت، همراهی آنها را منطقی می داند و می پذیرد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی به رویترز گفت: «ما به ویژه در میان آمریکایی‌ها نوعی فلج داریم… زیرا آنها نمی‌خواهند روی آتش سوخت بیافزایند».

خبرگزاری رویترز می نویسد که هرگونه مذاکره برای دستیابی به نوعی “تفاهم” با ایران مستلزم اعطای امتیازاتی مانند کاهش تحریم ها علیه ایران برای محدود کردن بخش هایی از برنامه هسته ای تهران است.

به گزارش رویترز، پس از حمله مرگبار گروه حماس به متحد آمریکا، اسرائیل در 7 اکتبر، چنین اقدامی غیرقابل تصور به نظر می رسد. از آن تاریخ تاکنون، گروه‌های متحد با ایران ده‌ها حمله به مقر نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه انجام داده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد که از 17 اکتبر تاکنون 58 بار به پایگاه های این کشور در عراق و سوریه حمله شده است.

گروه های مقاومت در بیانیه هایی اعلام کرده اند که این حملات در پاسخ به حمایت های بی امان آمریکا از رژیم صهیونیستی در غزه انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.