افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

بعد از شستشوی فرش در قالیشویی چگونه از آن نگهداری کنیم؟

  • کد خبر : 412420
بعد از شستشوی فرش در قالیشویی چگونه از آن نگهداری کنیم؟

فرش تزئینات اصلی خانه های ایرانی است. بنابراین تمیز نگه داشتن آنها برای داشتن فضای زندگی سالم و دلپذیر ضروری است. فرش ها در معرض انواع لکه ها، ضربه های انواع اجسام سنگین و حتی بقایای پایه مبل و غیره قرار می گیرند. همه اینها می تواند به الیاف فرش آسیب برساند و یکپارچگی آن […]

فرش تزئینات اصلی خانه های ایرانی است. بنابراین تمیز نگه داشتن آنها برای داشتن فضای زندگی سالم و دلپذیر ضروری است. فرش ها در معرض انواع لکه ها، ضربه های انواع اجسام سنگین و حتی بقایای پایه مبل و غیره قرار می گیرند. همه اینها می تواند به الیاف فرش آسیب برساند و یکپارچگی آن را از بین ببرد. بنابراین، مهم است که هر از گاهی آن را بررسی کنید. https://qods-carpets.ir از خدمات قالیشویی استفاده کنید. اما مراقبت منظم بین جلسات قالیشویی، فرش های شما را همیشه سالم و باطراوت نگه می دارد و طول عمر آن ها را افزایش می دهد.

در این راهنمای جامع، می‌خواهیم در مورد نحوه نگهداری از فرش‌های خود در بین شستشوها توسط قالیشویی صحبت کنیم.

نکات مراقبت روزانه برای تمیز نگه داشتن فرش

جاروبرقی: یکی از ساده ترین راه ها برای همیشه تمیز و سالم نگه داشتن فرش، جارو کشیدن آن است. جاروبرقی ذرات ریز مانند قطعات اسباب بازی را که در الیاف فرش جاسازی شده اند حذف می کند و در نتیجه از بریده شدن الیاف توسط آنها جلوگیری می کند. علاوه بر این، جاروبرقی می تواند گرد و غبار را از روی فرش پاک کند.

درمان فوری لکه ها: لکه هایی مانند چای، قهوه و آب میوه به دلیل خاصیت اسیدی خود به سرعت با الیاف فرش واکنش نشان می دهند و در صورت عدم درمان می توانند باعث ایجاد لکه های دائمی شوند. به همین دلیل تمیز کردن سریع لکه ها بسیار مهم است.

استفاده از فرش: استفاده از فرش برای مناطقی که رفت و آمد زیاد دارند مهم است. همچنین حصیر برای هنگام غذا خوردن بسیار مفید است.

مراقبت هفتگی و ماهانه برای تمیز نگه داشتن فرش.

خلأ عمیق: لازم است تمام لبه ها، کناره ها، زیر مبلمان و غیره را با دقت جاروبرقی بکشید. یک بار در هفته با کمک جاروبرقی مخصوص.

تغییر دکوراسیون: توصیه می شود هر از چند گاهی مبلمان خود را کمی جابجا کنید تا اثر پایه مبل روی فرش باقی نماند و از ساییدگی در این قسمت ها جلوگیری شود.

از خوشبو کننده فرش یا جوش شیرین استفاده کنید: می توانید ماهی یک بار از خوشبو کننده های فرش استفاده کنید تا فرش هایتان بوی خوبی بدهد. همچنین می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد فرش استفاده کنید.

نکاتی برای از بین بردن لکه ها

لکه های رایج در خانه و نحوه پاک کردن آنها: لکه های مختلف به روش های تمیز کردن متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، ترکیبی از سرکه سفید و آب می تواند لکه های چای، قهوه و نوشابه را از بین ببرد.

تکنیک پاک کردن: مهم است که لکه ها را مالش ندهید تا لکه بزرگتر نشود و الیاف فرش آسیب نبیند. با حرکات دایره ای و فشار ملایم لکه را پاک کنید.

هرگز از مواد شیمیایی خشن استفاده نکنید: حتما از شوینده های ملایمی که حاوی سفید کننده نیستند استفاده کنید. مواد شیمیایی خشن می توانند آسیب های جدی از جمله تغییر رنگ فرش وارد کنند.

اقدامات پیشگیرانه

استفاده از فرش: استفاده از تشک مایعات و سایر کثیفی ها را از تشک پاک می کند و تمیز کردن آن را آسان می کند.

روی فرش کفش نپوشیدبا این کار بیشتر کثیفی های فرش را پاک می کنید.

استفاده از راهروها در راهروها: بهتر است در مکان های پرتردد مانند راهروها از فرش استفاده شود تا فرش سالم و بدون استفاده بماند.

با بوها مقابله کنید

جوش شیرین: مقداری پودر جوش شیرین روی فرش بپاشید. بگذارید پودر چند ساعت روی فرش بماند تا بوها را جذب کند. سپس آن را جاروبرقی بکشید و تمام گرد و غبار را از روی فرش پاک کنید.

تهویه: پنجره ها و درها را هر از چند گاهی باز کنید تا با گردش هوای تازه به داخل اتاق، بوی بد روی فرش از بین برود.

عطرهای طبیعی: می توانید از دئودورانت های طبیعی مانند روغن اسطوخودوس و… در ترکیب با جوش شیرین استفاده کنید. این خوشبو کننده ها حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند و به فرش شما آسیب نمی رسانند.

مراقبت فصلی

روال مراقبت از فرش خود را مطابق با فصول سال تنظیم کنید: با تغییر فصل، روال مراقبت از فرش خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر در زمستان و بهار بیشتر جاروبرقی بکشید، بهتر می توانید مواد حساسیت زا را از بین ببرید.

اقدامات ویژه برای زمستان و تابستان: در زمستان برای جلوگیری از ورود برف، یخ و گل به داخل خانه از پادری استفاده کنید. در تابستان رطوبت زیاد باعث کپک زدن می شود. پس از آن از تهویه مناسب استفاده کنید و اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید از رطوبت گیر استفاده کنید.

چه زمانی دوباره از خدمات قالیشویی استفاده می کنید؟

به دنبال علائم در فرش باشید.: به دنبال علائمی مانند لکه های ریز و درشت، بوهای ماندگار و غیره باشید. اگر این علائم را روی فرش خود مشاهده کردید، احتمالاً زمان آن رسیده است که دوباره از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

به دنبال حساسیت ها باشید: نگهداری از فرش ها در فاصله زمانی بین استفاده از خدمات قالیشویی فقط به تمیز نگه داشتن آنها نیست. شما می خواهید در یک محیط سالم زندگی کنید. پس اگر اخیرا احساس می کنید هوای محیط زندگی تان مناسب نیست و یا حساسیت شما افزایش یافته است، بهتر است به فکر استفاده از خدمات قالیشویی باشید. زیرا بسیاری از مواد حساسیت زا در الیاف فرش پنهان می شوند.

مزایای قالیشویی حرفه ای: شستشوی حرفه ای توسط قالیشویی ها الیاف فرش را کاملا تمیز کرده و تمامی آلودگی ها و مواد حساسیت زا را از بین می برد. در با قالیشویی شهر قدس تماس بگیرید شما می توانید تمام نگرانی های خود را بیان کنید.

بعد از شستشوی فرش در قالیشویی چگونه از آن نگهداری کنیم؟

حرف آخر

به یاد داشته باشید که فرش شما یکی از گران ترین لوازم منزل شماست و با مراقبت دقیق از آن می توانید محیطی دلپذیر را برای خود و فرزندانتان فراهم کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.