افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

بعد از سالها دانشگاه آزاد از زیان بیرون آمد

  • کد خبر : 31315
بعد از سالها دانشگاه آزاد از زیان بیرون آمد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین روز بررسی این پیش نویس بودجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال مالی 1403-1402 با اشاره به جلسات فشرده بودجه گفت: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه است که با جدیت، […]

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین روز بررسی این پیش نویس بودجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال مالی 1403-1402 با اشاره به جلسات فشرده بودجه گفت: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه است که با جدیت، دقت و حساسیت انجام می شود. مباحث مطرح شده در این جلسات بحث پیشرفت و رشد است و جای تمجید و تمجید نیست. ما معتقدیم که همه ما یک تیم در رهبری عالی و رهبری میانی دانشگاه هستیم که با تمام توان خود مجموعه دانشگاه را رهبری می کنیم.

دکتر تهرانچی با بیان اینکه جلسات بودجه برخی استان ها بیش از 6 ساعت زمان می برد، ادامه داد: به عنوان مثال صبح امروز جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از ساعت 8 صبح تا 14 به طول انجامید. این جلسات بسیار جدی است زیرا هر عدد بودجه صحبت می کند. جداول بودجه بیانگر نوع تفکر و اقدام مدیریتی استان ها و واحدها و بیانگر اقدامات انجام شده است.

یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: روش های درآمدی دانشگاه باید سال به سال تغییر کند و وضعیت بهتر شود. بنابراین جلسات بودجه هر سال همان تاثیر را دارد و باید هر سال کارهای جدید و بدیع داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بهبود وضعیت همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در سال 97 که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم، 12 واحد دانشگاهی پنج ماه حقوق پرداخت نکرده بودند. از همان سال سعی کردیم به گونه ای عمل کنیم که هیچکس بدون حقوق نماند و خدا را شکر توانستیم وضعیت کسری واحدها را اصلاح کنیم و امسال دانشگاه آزاد اسلامی آمده است. پس از سالها از وضعیت ضرر و زیان خارج شد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: مقام معظم رهبری از ما خواسته اند تا انسجام دانشگاه را حفظ کنیم. با توجه به این دعوای بزرگ، موضوع تعطیلی واحدهای دانشگاهی به هیچ وجه مطرح نشده و نخواهد شد و واحدی به نام واحد زیان ده در ادبیات و طبقه بندی دانشگاه آزاد اسلامی نداریم. افرادی که در خارج از دانشگاه ادعای خسارت به دانشگاه می کنند اطلاعات نادرستی دارند و دانشگاه آزاد اسلامی را نمی شناسند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی واحدها ارتباط کارکنان و معلمان با تعداد دانشجویان سازگار نباشد، اما با فعال شدن سایر ظرفیت های دانشگاه و ماموریت های تکمیلی برنامه پنج ساله در حوزه تربیت دانشجو، دانشجو و فناور فعالیت ها و بهره وری بهبود یافته، درآمد را افزایش می دهد این دیگر تنها مکانی برای آموزش دانش آموزان نخواهد بود. مثلا؛ در استان اصفهان دو ماه حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی از محل درآمد بخش فناوری تامین می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه پس از چهار سال از زیان خارج شده و همچنان سودآور است، گفت: در این مدت لطف خداوند و اقبال مردم شامل جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی شد. و جمعیت دانش آموزی از 830 هزار نفر به یک میلیون نفر رسید و به 250 هزار نفر رسید و امسال هم رشد خواهد کرد. به علاوه ماموریت های واحدها را از شهری به شهر دیگر تغییر خواهیم داد. اگر برخی از واحدهای دانشگاهی مخاطبان و متقاضیان خود را در حوزه آموزشی از دست داده اند، می توانند ماموریت و رویه خود را تغییر دهند و در حوزه های مهارتی، فنی، کشاورزی و سایر رشته ها با متقاضی و مخاطب فعالیت کنند. بسیاری از واحدها با استفاده از این روش نه تنها ضرر کرده اند، بلکه به سوددهی قابل قبولی نیز دست یافته اند.

دکتر طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول و تعالی; دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی کارآمد و پایدار است. جلسات بودجه نیز جلوه ای از پیگیری بسته کارایی و پایداری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.