افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
6

بسیاری از خواص گوجه فرنگی که نمی دانستید

  • کد خبر : 172816
بسیاری از خواص گوجه فرنگی که نمی دانستید

آفتاب نیوز: گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان ارزشمندی به نام لیکوپن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. جالب است بدانید که جذب لیکوپن با مصرف گوجه فرنگی پخته یا مصرف گوجه فرنگی با منبع غذایی حاوی چربی افزایش می یابد. 1. مصرف پتاسیم را با […]

آفتاب نیوز:

گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان ارزشمندی به نام لیکوپن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. جالب است بدانید که جذب لیکوپن با مصرف گوجه فرنگی پخته یا مصرف گوجه فرنگی با منبع غذایی حاوی چربی افزایش می یابد.

1. مصرف پتاسیم را با مصرف گوجه فرنگی افزایش دهید.

علاوه بر لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، حاوی ترکیب ارزشمند دیگری به نام پتاسیم است و به همین دلیل متخصصان تغذیه گوجه فرنگی را یکی از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت قلب می دانند. دریافت پتاسیم کافی در طول روز به تنظیم فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی یا بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. بنابراین افرادی که در معرض بیماری قلبی هستند یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند می توانند برای حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی یک یا دو عدد گوجه فرنگی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

2. با مصرف گوجه فرنگی سلامت پوست را حفظ کنید

گوجه فرنگی سرشار از نوع خاصی از آنتی اکسیدان ها به نام «کاروتنوئیدها» است. مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف کاروتنوئیدها در روزهای گرم و آفتابی سال از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف منظم روزانه گوجه فرنگی در تابستان از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند و در نتیجه خطر ابتلا به تومورهای پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید (UVB) را کاهش می دهد.

3. با مصرف گوجه فرنگی خلق و خوی خود را بهبود ببخشید

نتیجه یک مطالعه گسترده که در سال 2013 در ایالات متحده منتشر شد نشان داد که افراد مسنی که حداقل 2 تا 6 گوجه فرنگی در هفته مصرف می کنند، حدود 46 درصد کمتر از افراد مسن که آن را دوست ندارند.گوجه فرنگی مصرف می کنند، در معرض ابتلا به افسردگی هستند. خفیف تا شدید محققان معتقدند به احتمال زیاد لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند خلق و خو را بهبود بخشد.

4. با مصرف گوجه فرنگی جذب آهن را افزایش دهید.

گوجه فرنگی می تواند یک غذای ارزشمند برای بیماران مبتلا به کم خونی باشد. ویتامین C موجود در گوجه فرنگی به افزایش جذب آهن از غذاها کمک می کند. هنگامی که جذب آهن از غذا در بدن افزایش می یابد، هموگلوبین و میوگلوبین بیشتری در بدن تولید می شود و در نتیجه اکسیژن رسانی به تمام سلول های بدن با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می شود. بهتر است بدانید تقریبا هر لیوان گوجه فرنگی حدود ۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.