افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

بسته جدید بانک مرکزی تاثیر مثبتی بر بازار طلا خواهد داشت

  • کد خبر : 411882
بسته جدید بانک مرکزی تاثیر مثبتی بر بازار طلا خواهد داشت

به گزارش بازار، علی مزرانی; نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به بحران های سیاسی-نظامی که جهان و به ویژه خاورمیانه را فرا گرفته است، اونس جهانی هر از چند گاهی سقف های جدید قیمتی را می شکند و رکوردی را ثبت می کند که در حال حاضر ارزش بیشتری […]

به گزارش بازار، علی مزرانی; نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به بحران های سیاسی-نظامی که جهان و به ویژه خاورمیانه را فرا گرفته است، اونس جهانی هر از چند گاهی سقف های جدید قیمتی را می شکند و رکوردی را ثبت می کند که در حال حاضر ارزش بیشتری دارد. . 2747 دلار افزایش قیمت هر اونس باعث افزایش قیمت طلا در کشور شده است.

مزرانی گفت: با توجه به اینکه نرخ دلار در کشور کمی افزایش یافته است، این مشکل بر قیمت طلا نیز تاثیر گذاشته و روند آن را صعودی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو افزایش شدید قیمت اونس طلا که در سال گذشته حدود 37 درصد رشد داشته و افزایش قیمت دلار حدود 8 درصد باعث افزایش قیمت طلای داخلی شده است. طلا افزایش می یابد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: وقتی در هر کشوری نگرانی از بی ثباتی ناشی از جنگ و مشکلات اقتصادی ایجاد می شود، آن چیزی که تاثیر فوری دارد، قیمت طلا است.

مزرانی با بیان اینکه قیمت طلای داخلی به حدی افزایش یافته که تا به حال این قیمت ها را تجربه نکرده ایم، اظهار داشت: زمانی که بلاتکلیفی ها، ریسک ها و درگیری ها افزایش می یابد اولین چیزی که تحت تاثیر قرار می گیرد قیمت طلا است، در این شرایط عده ای مشتاق خرید طلا هستند و در نتیجه حباب قیمت به ویژه سکه در حال افزایش است و در حال حاضر حباب سکه امامی به حدود 9 میلیون تومب رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش استقبال از سکه طلا این است که مردم اعتماد دارند که سکه طلا توسط بانک مرکزی ضرب شده است و نگران اصالت آن نباشند و سکه یک ارزش بالا و نقدینگی آسان در نتیجه در چنین شرایطی استقبال از خرید بالاست.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی و مرکز طلا و ارز تاکنون 26 حراج سکه برای ساماندهی بازار طلا و سکه برگزار کرده اند. همچنین تاکنون 62 مزایده شمش طلا برگزار و در مجموع بیش از 11 هزار کیلوگرم شمش به فروش رسیده است که خریداران آن از فعالان بازار طلا هستند و این طلا را به اشیا طلا تبدیل می کنند.

مزرانی یادآور شد: با توجه به شوق خرید سکه طلا در روزهای اخیر و پیش از آن از جمله رژیم صهیونیستی، اهداف نظامی ایران، لازم است بانک مرکزی و مرکز طلا و ارز نسبت به افزایش عرضه سکه اقدام کنند تا تمام سکه ها حباب سکه نیز باید کاهش یابد و بر این اساس تصمیم گرفته شده است که روزها و میزان عرضه و فروش سکه در صرافی ها و معاملات حراجی انواع مختلف افزایش یابد. سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساخته می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: اگر بانک مرکزی شمش و سکه توزیع نمی کرد امروز حباب سکه طلا بسیار بیشتر از امروز بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.