افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

بزرگترین سازنده تراشه جهان در حال ساخت کارخانه های بیشتری در اروپا است

  • کد خبر : 396492
بزرگترین سازنده تراشه جهان در حال ساخت کارخانه های بیشتری در اروپا است

وو چنگ ون، وزیر شورای ملی علم و فناوری تایوان، در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: آنها ساخت اولین کارخانه را در درسدن آغاز کرده اند و در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای ساخت چندین کارخانه دیگر در آینده برای بخش های مختلف بازار هستند. . او به جدول زمانی برای گسترش […]

وو چنگ ون، وزیر شورای ملی علم و فناوری تایوان، در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: آنها ساخت اولین کارخانه را در درسدن آغاز کرده اند و در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای ساخت چندین کارخانه دیگر در آینده برای بخش های مختلف بازار هستند. . او به جدول زمانی برای گسترش بیشتر فعالیت تراشه ساز تایوانی در اروپا اشاره نکرد.

TSMC در بیانیه ای اعلام کرد که همچنان بر پروژه های توسعه جهانی فعلی خود متمرکز است و در حال حاضر هیچ برنامه سرمایه گذاری جدیدی ندارد. بزرگترین سازنده تراشه جهان که بیشتر نیمه هادی های خود را در تایوان می سازد، ده ها میلیارد دلار برای ایجاد پایگاه های تولیدی جدید در ایالات متحده، ژاپن و آلمان هزینه می کند تا از خود در برابر افزایش تنش های ژئوپلیتیکی با چین محافظت کند.

در ماه اوت، این شرکت در یک کارخانه 10 میلیارد یورویی (10.9 میلیارد دلاری) در درسدن، آلمان، اولین کارخانه TSMC در اتحادیه اروپا دست به کار شد. حدود نیمی از بودجه این پروژه از محل یارانه های دولتی تامین می شود و قرار است تولید آن در پایان سال 2027 آغاز شود.

در حالی که سازندگان تراشه‌های اروپایی مانند NXP و Infotech عمدتاً بر روی فناوری‌های توسعه‌یافته برای بخش‌های صنعتی و خودرو تمرکز می‌کنند، چندین طراح تراشه نسل بعدی در اروپا ظهور کرده‌اند، مانند Belk Semiconductor آلمان و Axelera AI هلند.

کارخانه‌های TSMC در خارج از تایوان فرصت‌هایی را برای کشورها و شهرهای اطراف ایجاد می‌کنند تا سرمایه‌گذاری‌های تامین‌کنندگان خود را تضمین کنند. برای پایگاه درسدن TSMC، به نظر می رسد جمهوری چک به عنوان یک برنده ظاهر می شود، زیرا پراگ و تایپه روابط خود را در سال های اخیر عمیق تر کرده اند.

پراگ روابط دیپلماتیک رسمی با پکن دارد، اما روابط تجاری غیررسمی نزدیکتری با تایپه ایجاد کرده است. چندین مقام ارشد تایوانی سال گذشته از جمهوری چک بازدید کردند. تسای اینگ ون، رئیس جمهور سابق تایوان نیز در اولین سفر خود به اروپا در این کشور توقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وو همچنین گفت که انتظار دارد شرکت‌های تراشه‌های تایوانی بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، با فشار بیشتری برای توسعه در این کشور مواجه شوند. TSMC بیش از 65 میلیارد دلار برای ساخت سه کارخانه در آریزونا متعهد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.