افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

برگزیدگان ششمین جشنواره موسیقی «امیرجاهد» اعلام شدند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401055
برگزیدگان ششمین جشنواره موسیقی «امیرجاهد» اعلام شدند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، اختتامیه ششمین جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» بعدازظهر پنجشنبه 26 مهرماه با حضور هنرمندان عرصه موسیقی و مسئولان فرهنگی و هنری برگزار شد. مانند معرفی برندگان در سالن اصلی برج آزادی. حمیدرضا نوربخش، مدیرکل خانه موسیقی و رئیس شورای سیاسی جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» در ابتدای […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، اختتامیه ششمین جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» بعدازظهر پنجشنبه 26 مهرماه با حضور هنرمندان عرصه موسیقی و مسئولان فرهنگی و هنری برگزار شد. مانند معرفی برندگان در سالن اصلی برج آزادی.

حمیدرضا نوربخش، مدیرکل خانه موسیقی و رئیس شورای سیاسی جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» در ابتدای این مراسم گفت: برای ارج نهادن به بخشی از توانمندی های موسیقی در این مراسم گرد هم آمده ایم. کشور و امیدواریم که این نور که همیشه روشن و فروزان بوده است در آینده بیشتر بتابد.» برو

وی ادامه داد: هر ساله جشنواره های متعددی در زمان های مختلف در کشور برگزار می شود که هر کدام سازوکارهای خاص خود را دارند. در جشنواره موسیقی جوانان که در سه گروه سنی و سازهای تخصصی اجرا می شود، قابلیت دوتایی، سه گانه و گروهی دیده نمی شود. از این رو با آقایان مهدی مساح بیدگلی و مهدی سبحانی و یادگار استاد معین سرکار و خانم معین مهدخت به فکر خانه موزه امیر جاهد و دکتر معین بودیم و به دلیل ارتباط این موزه با در شهرداری فکر می کردیم می توانیم از کمک مدیریت شهری هم بهره مند شویم. در نتیجه جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» تأسیس شد. امشب با افتخار پایان ششمین دوره او را جشن خواهیم گرفت و نتایج او را خواهیم دید. وقوع چنین اتفاقی نشان دهنده نشاط موسیقی و توانمندی هایی است که در کشور وجود دارد.

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به اینکه در مورد جشنواره های رقابتی طبیعتا ایرادات، مشکلات و گلایه هایی وجود دارد، ادامه داد: انتخاب هایی که انجام می شود بر اساس نظر هیئت داوران است. قضات دیگر ممکن است نظر متفاوتی داشته باشند و قضاوت دیگری داشته باشند. باید توجه داشته باشیم که انتخاب برگزیدگان باعث آزار دیگران نشود. هدف کلی این است که هنرمندان بیایند و در جشنواره های مذکور شرکت کنند. طبیعتاً مانند هر مسابقه دیگری چند برنده وجود دارد و کسانی که برنده نمی شوند باید بدانند که برگزیده شده اند و می توانند دوباره در جشنواره های بعدی شرکت کنند.

نوربخش با تشکر از اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره گفت: همه اعضای هیئت داوران پیشتازان موسیقی کشور هستند و به وجود آنها افتخار می کنیم. همچنین از هنرمندان عزیزی که در این مسابقات شرکت کردند تشکر می کنم. به هر حال در سال های اخیر افراد مختلفی در جشنواره ملی موسیقی امیرجهید حضور داشتند. اما وظیفه خود می دانم از زحمات آقای اله یاری (مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی) تشکر کنم چرا که ایشان همیشه حامی بزرگ این جشنواره بودند. همچنین از امیرعباس ستشگر، محمدعلی مراتی، سیدمحسن حسینی، مهدی مساح بیدگلی، مهدی سبحانی، معین مهدخت و اعضای شورای سیاست گذاری و همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره تشکر می کنم. چرا که اگر پشتکار و جدیت این عزیزان نبود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» به این قوام نمی رسید. هر چند گاهی اوقات در بخش داوری بررسی مقررات و رفع نواقص ضروری است. در ژانرهای مختلف موسیقی باید هم افزایی داشته باشیم.

پس از سخنان حمیدرضا نوربخش، بیانیه هیئت داوران مرتضی عیان، بیژن بیژنی، فرزاد دانشمند، قاسم رفعتی، امیر پدرام طاهریان، زیداله طلوعی، فرزاد عندلیبی، میلاد کیایی، آندره مرادیان، محمد مقدسی و بهنام ودانی توسط آ. طاهریان یکی از این دوره در جشنواره خوانده شد.

برندگان جشنواره موسیقی ششم معرفی شدند

در ادامه برنامه محمد الهیاری مدیرکل بنیاد رودکی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از شرکت کنندگان در جشنواره گفت: بسیار خوشحالم که در کنار شما عزیزان هستم، همیشه سعی کرده ایم حمایت کنیم. به جوانان منتخب و آینده هنر کشور و امیدوارم بتوانیم باز هم پذیرای هنرمندان باشیم.» موفق و مثبت باشید.

اجراهای گروه موسیقی مهر کاشان به سرپرستی مسعود صالح آبادی، پیانو و ویولن ایلیا گلزار و دریا روحی، پیانو و ویولن ایلیا فریوسفی و الشان نمازیان، صدای محلی و زهی یوسف سرکوهی و محسن میری، گروه سه. گروه اپوس هنرستان موسیقی پسران به سرپرستی باربد کرمی و همچنین گروه موسیقی کانی به سرپرستی محمدحسن جلیلیان نیز در این مراسم و در سه مرحله به ترتیب از رتبه سوم تا اول شرکت کردند. شناسایی و شناسایی انجام شد. امسال نیز پنج نفر به عنوان استعدادهای درخشان 1403 شناخته شدند. اولین برندگان توسط هیئت داوران انتخاب شدند.

میلاد کیایی، بهنام ودانی، مرتضی اعیان، محمد الهیاری، محمدعلی مراتی، امیرعباس ستایشگر، محسن حسینی، فرزاد عندلیبی، سیامک جهانگیری، پدرام فریوسفی، بیژن بیژنی، امیر پدرام طاهریان، فرزاد دانشمند و کرمین سراف ویژه بودند. دعوت شده به این رویداد

برندگان جشنواره موسیقی ششم معرفی شدند

در پایان این مراسم شرکت کنندگان این جشنواره از حمایت مالی مدیریت و هیئت مدیره انجمن موسیقی ایران از استعدادهای درخشان این جشنواره تشکر کردند.

اسامی برگزیدگان ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد اینجا مشاهده کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.