افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

برگزاری کنفرانس بین المللی طوفان در الاقصی و غزه؛ روایات و حقایق

  • کد خبر : 132288
برگزاری کنفرانس بین المللی طوفان در الاقصی و غزه؛  روایات و حقایق

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی. خبرگزاری تسنیمعلی اکبر نصراللهی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، از برگزاری اولین کنفرانس بین المللی الاقصی و طوفان غزه؛ روایات و حقایق در این دانشگاه گزارش و عنوان کرد: ما معتقدیم آنچه در غزه رخ می دهد فقط یک جنگ نظامی نیست. بلکه جنگ روایت ها، جنگ افکار و […]

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی. خبرگزاری تسنیمعلی اکبر نصراللهی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، از برگزاری اولین کنفرانس بین المللی الاقصی و طوفان غزه؛ روایات و حقایق در این دانشگاه گزارش و عنوان کرد: ما معتقدیم آنچه در غزه رخ می دهد فقط یک جنگ نظامی نیست. بلکه جنگ روایت ها، جنگ افکار و جنگ حقایق است.

وی با اشاره به نبود رسانه های مردمی و مستقل در غزه که واقعیت های صحنه را منعکس کند، افزود: اکثر روایت های رسانه ای که از غزه منتشر می شود، رسانه های غربی و رژیم صهیونیستی است. به همین دلیل ما به عنوان یک دانشگاه وظیفه خود را بر عهده گرفته ایم تا در قالب یک کنفرانس بین المللی، علمی و پژوهشی به تبیین رویدادها بپردازیم تا با ریشه ها و زمینه های این رویدادها و واقعیت های واقعی این حوزه آشنا شویم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: معتقدیم با بررسی مشکلات و ریشه کن کردن عملیات طوفان الاقصی و نقد مشکلات جبهه مقاومت، رسانه ها را شکل داده و به انتشار، آگاهانه و واقع بینانه روایات غزه کمک می کنیم.

وی بیان کرد: رسانه های غربی سانسور بی سابقه ای را در خصوص حوادث غزه انجام داده اند، بنابراین برای ارائه تحلیل صحیح باید این پدیده را به درستی بشناسیم.

نصراللهی با اشاره به اینکه دانشگاه محل اعلام حقایق است و وظیفه آن فقط کلاس درس نیست، گفت: مهمترین وظیفه دانشگاه انعکاس وقایع و بررسی وقایع به صورت علمی و تحقیقی است. شما باید این را بدانید تا بتوانید افکار عمومی را از تحلیل صحیح روایات و نقض گسترده حقوق بشر کودکان و زنان که در غزه رخ می دهد آگاه کنید.

وی با اشاره به اینکه این همایش روز دوشنبه 15 آذرماه با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان برگزار می شود، گفت: 15 آذر افتتاحیه این همایش را در دانشگاه آزاد برگزار می کنیم اما قرار نیست این پدیده را رها کنید.» جلسه فوق افتتاحیه است و تا پایان این ماجرا در کنار حوادث غزه خواهیم بود. در این راستا، ایجاد بیش از 50 پنل علمی و تخصصی را با همکاری بخش‌های مختلف علمی اتاق‌های فکر و موسسات در نظر گرفته‌ایم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشگاه آزاد و واحدهای مختلف این دانشگاه در شهرها و کشورهای مختلف نیز نشست های تخصصی را در ادامه این همایش برگزار می کنند. چندین انجمن علمی و اتاق فکر نیز برای برگزاری این پنل ها اعلام آمادگی کرده اند تا انشاالله اختتامیه این همایش با پیروزی جبهه مقاومت جشن گرفته شود.

نصراللهی با اشاره به هدف از برگزاری چنین همایشی گفت: معتقدیم مسائل مهم و راهبردی مانند فلسطین و حوادث غزه باید با دید راهبردی و بلندمدت دنبال شود و این پدیده را یک رویداد تلقی نخواهیم کرد. و به همین دلیل به برگزاری جلسات در غزه ادامه خواهیم داد. ما معتقدیم در این صورت می‌توانیم به مردم کمک کنیم تا تحلیل درستی از واقعیت‌ها داشته باشند و به نتیجه درست برسند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیینی محدود به مسائل خاصی نیست، گفت: با این نگاه به پدیده غزه و فلسطین می توان همه ابعاد جهاد تبیینی را درباره غزه و فجایعی که در آنجا رخ می دهد اجرا کرد و این حوادث را به درستی تحلیل کرد. بنابراین رسانه های غربی با سانسور گسترده خود نمی توانند از انتشار واقعیات اصلی جلوگیری کنند.

این استاد دانشگاه آزاد با اشاره به ابعاد مهم حوادث غزه گفت: تاکنون شاهد کشته شدن بیش از 20 خبرنگار در 50 روز گذشته عملیات هجوم الاقصی و جنگ غزه بوده ایم. و این در شرایطی است که افکار عمومی روزنامه نگار صدا و گوش اوست و چشمانش آن را می دانند. اما رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن تمامی ادعاهای خود و غرب مانع آزادی بیان در تولید و نشر می شود. روزنامه غزه و به گفته برخی کارشناسان، تنها اطلاعات اندکی درباره غزه منتشر می شود.

نصراللهی با اشاره به تمرکز رسانه ای رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه گفت: شاهد انتشار روزنامه حوادث غزه توسط برخی از رسانه ها همسو با رژیم صهیونیستی است، به عنوان مثال گزارشگران رسانه هایی مانند اینترنشنال و بی بی سی در نشریات. روزنامه غزه همسو با رژیم صهیونیستی است و در این میان شاهد حضور رسانه های مستقل، آزاد و مردمی در جنگ غزه نیستیم و بنابراین روایت هایی که از این جنگ منتشر می شود، روایت هایی است که رسانه های وابسته منتشر می کنند. با غرب و رژیم صهیونیستی.

وی گفت: علاوه بر این روایت ها، صدای ضعیف و ضعیفی از فلسطینی های باقی مانده در غزه یا شهروندان روزنامه نگار فلسطینی می بینیم که بسیار ضعیف و ضعیف است. ما در غزه با محاصره اطلاعاتی مواجه هستیم، اما با وجود همه محدودیت ها، به فضل الهی، این صداهای ضعیف و ضعیفی که فلسطینی های حاضر در غزه یا کشورهای دیگر هنگام بازگویی بخشی از روایت های غزه منتشر می کنند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. افکار عمومی و همین موضوع باعث حضور مردم شده است، دنیا در جلسات متفاوت شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وظیفه دانشگاه این است که با برگزاری اولین همایش بین المللی الاقصی و غزه، سعی کند روایات و واقعیت های واقعی غزه را به افکار عمومی جهان و از این نظر دانشگاه آزاد برساند. . ; روایات و حقایق در 5 محور به وظیفه خود ادامه می دهند.

نصراللهی با اشاره به محورهای این همایش گفت: کنفرانس مذکور در 5 محور 1. حوادث غزه و ناگفته های روستاها 2. اخلاق و جنگ 3. حقوق بشر و سازمان های بین المللی برگزار می شود. . 4. رسانه و تکامل در غزه، 5. تمدن و آینده فلسطین، 5. دیپلماسی و تحول در غزه از محورهای این کنفرانس خواهد بود.

وی گفت: در این همایش به همراه دانشگاهیان و کارشناسان دانشگاهی شاهد حضور سخنرانان کشوری و لشکری ​​در خصوص آخرین تحولات میدانی غزه خواهیم بود.

این استاد دانشگاه افزود: علاوه بر دانشگاه آزاد مراکزی مانند دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه امام صادق(ع) و چندین واحد دانشگاه آزاد آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری این همایش اعلام کردند و همچنین انجمن های علمی مانند به عنوان انجمن علمی مقاومت و انجمن علمی تمدن برای برگزاری این همایش با دانشگاه آزاد همکاری می کنند.

نصراللهی از مشارکت برخی رسانه ها در برگزاری این همایش خبر داد و گفت: تاکنون رسانه هایی مانند خبرگزاری تسنیمخبرگزاری فارس، ایسنا و صداوسیما آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری این همایش اعلام کردند.

وی با اشاره به نکات دیگر مربوط به جنگ غزه گفت: مهمترین نکته ای که در این جنگ به چشم می خورد این است که اتفاقاتی که در غزه می افتد نه تنها جنگ نظامی بلکه یک جنگ رسانه ای است.

نصرالهی افزود: در تاریخ بی سابقه است که در طول 50 روز جنگ، تمامی مراکز امدادی بین المللی، بیمارستان ها و محل سکونت خبرنگاران مورد حمله وحشیانه قرار گرفت به گونه ای که این موضوع نشانه مهمی از وضعیت تمدن غرب و بین المللی است. سازمان هایی که نتوانستند به رژیم برای توقف صهیونیسم کمک کنند

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد که در نشریه روزنامه جنگ غزه با سانسور گسترده رسانه های غربی مواجه است، تصریح کرد: پس از 50 روز جنگ شاهد کشته شدن بیش از 15 هزار شهروند در غزه بوده ایم که علاوه بر آسیب های اجتماعی، روانی و اقتصادی زیادی بر جای گذاشته است. خسارت. که باید ابعاد این رویداد را در جلسات مختلف و حتی در طول سالها بررسی کنیم.

نصراللهی با اشاره به اینکه رسانه ها با روزنامه غزه رویکردها و تاکتیک‌های متفاوتی را دنبال می‌کند، گفت: رسانه‌های غربی و وابسته به رژیم صهیونیستی با محوریت اغراق در توانایی‌های رژیم صهیونیستی و کم اهمیت جلوه دادن فجایع غزه تلاش می‌کنند تنها صدای منعکس‌کننده رویدادهای اخیر باشند. آنها بیانگر این واقعیت هستند که فجایع کنونی در غزه نتیجه عملیات حمله به الاقصی و رفتار حماس است و به همین دلیل است که آنها 7 اکتبر را آغاز این ماجرا می دانند.

وی ادامه داد: رسانه های غربی در تلاش هستند تا برای افکار عمومی این واقعیت را ایجاد کنند که طوفان الاقصی آغازی است و رژیم صهیونیستی در واکنش به رفتار حماس در 16 مهر و گروگان گیری عده ای دست به این جنایات زده است. در این رژیم و 7 اکتبر آغاز جنگ پاسخی به رفتار حماس است.

وی با اشاره به اینکه این رویکرد منعکس کننده واقعیات این تاریخ نیست، افزود: 16 مهر آغاز نبود، بلکه واکنش و واکنشی بود به ده ها جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین و توهین به مقدسات آنها. محاصره اقتصادی و سرکوب اجتماعی که طی آن سال‌ها نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم پدیده‌ای را پدید آورده است که خشم فروخورده مردم فلسطین را برانگیخته است.

وی تاکید کرد: رسانه ها نباید 16 مهر را به عنوان 17 مهر خلاصه کنند و باید انگیزه ها و علل این عملیات را بررسی کنند و توضیح دهند که در صورت عدم رسیدگی به این موضوع، روایت های رژیم صهیونیستی و رسانه های آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در خصوص حوادث غزه شاهد روایت های پراکنده و هم افزا از سوی شهروندان فلسطینی و فلسطینی های حاضر در کشورهای دیگر هستیم، گفت: این روایت های پراکنده اما هم افزایی توانسته به عنوان یک تاکتیک، بخش کوچکی از واقعیت ها را منعکس کند. و بر همین اساس شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین و غزه در سراسر جهان بودیم.

نصراللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد برای ایفای نقش دانشگاهیان در تلاش است با برگزاری این همایش و انتشار آن با جهاد تبیان، روایت های موجود در غزه را به واقعیت تبدیل کند. روزنامه کمک برای تحلیل صحیح

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.