افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

برگزاری هفتمین نشست مشترک مشورتی ایران و فیلیپین پس از 7 سال

  • کد خبر : 134093
برگزاری هفتمین نشست مشترک مشورتی ایران و فیلیپین پس از 7 سال

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هفتمین نشست مشترک رایزنی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فیلیپین پس از هفت سال، روز سه شنبه 9 آبان 1402 در مانیل برگزار شد. پایتخت فیلیپین با حضور هیئت های دو کشور به سرپرستی علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و خانم ترزا […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هفتمین نشست مشترک رایزنی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فیلیپین پس از هفت سال، روز سه شنبه 9 آبان 1402 در مانیل برگزار شد. پایتخت فیلیپین با حضور هیئت های دو کشور به سرپرستی علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و خانم ترزا لازارو معاون وزیر امور خارجه فیلیپین در امور دوجانبه و آسه آن. برگزار شد.

سفر باقری به فیلیپین اولین سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه به کشورهای عضو آسه آن است.

همچنین در این نشست نمایندگانی از وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه فیلیپین از جمله وزارت کشاورزی، وزارت علوم و فناوری و وزارت گردشگری حضور داشتند.

در این دیدار علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به شصتمین سالگرد برقراری روابط دو کشور، تاریخچه روابط ایران و فیلیپین را در کنار تعاملات مثبت دوجانبه و روابط بین الملل قرائت کرد. . همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و علمی بسیار زیاد است که می‌تواند به بستری برای همکاری‌های گسترده دوجانبه بین دو کشور تبدیل شود. در دنیای در حال تغییر امروز، دو کشور با تهدیدات مشترکی روبرو هستند و شرایط کنونی بین المللی ایجاب می کند که فرصت های تعامل و همکاری را از دست ندهیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ادعای این رژیم مبنی بر داشتن حق دفاع از خود در برابر اصول حقوق و روابط بین الملل را تشریح و تصریح کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در غزه نه این چیزی بیش از نسل کشی و جنایت علیه بشریت است.

باقری حضور بیگانگان در غرب و شرق آسیا را عامل گسترش ناامنی و حل مشکلات منطقه از طریق تعامل کشورهای منطقه دانست و تنها راه حل پایدار برای صلح و ثبات دانست.

ترزا لازارو معاون امور دوجانبه و وزارت امور خارجه فیلیپین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دور جدید رایزنی های سیاسی ایران و فیلیپین، ابراز امیدواری کرد که نتایج این دیدار به نقشه مسیری تبدیل شود. گسترش روابط دو کشور در سطح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی.

معاون امور دوجانبه و آسه آن وزارت امور خارجه فیلیپین با ابراز امیدواری نسبت به احیای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پس از 20 سال، خواستار تداوم روابط دو کشور در این زمینه شد.

لازارو با ابراز امیدواری از پایان هر چه سریعتر درگیری ها در غزه، گفت: در فیلیپین روایت رژیم صهیونیستی از این درگیری ها بیشتر شنیده می شود و شنیدن روایت فلسطینی ها در این دیدار را فرصتی ارزشمند خواند. . در سمت فیلیپین

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.