افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

برگزاری ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق در تهران

  • کد خبر : 161453
برگزاری ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق در تهران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق امروز (یکشنبه 12 دی ماه) به ریاست علی باقری معاون سیاسی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در وزارت امور خارجه عراق و در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، محمدحسین بحرالعلوم، معاون وزیر امور خارجه عراق. علی […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق امروز (یکشنبه 12 دی ماه) به ریاست علی باقری معاون سیاسی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در وزارت امور خارجه عراق و در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، محمدحسین بحرالعلوم، معاون وزیر امور خارجه عراق.

علی باقری در این دیدار روابط ایران و عراق را مثال زدنی دانست و فرهنگ پربار و صلح طلب اربعین را با حمایت دولت و ملت عراق ستود و بر مسئولیت تاریخی دو کشور در حمایت از وحدت جهان اسلام تاکید کرد. . . و ثبات را برای منطقه غرب آسیا به ارمغان آورد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در برشمردن زمینه‌های متعدد همکاری‌های منطقه‌ای ایران و عراق، جدیت مضاعف برای پیشبرد پروژه‌های مشترک و ایجاد زمینه‌های هم افزایی مشخص در حوزه اقتصادی را خواستار شد.

محمدحسین بحرالعلوم، معاون وزیر امور خارجه عراق با برشمردن ظرفیت های همکاری دو کشور غرب آسیا، جهان اسلام و بازار انرژی، بر لزوم تداوم همکاری و گفت و گو بین دو کشور برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و حمایت از آن تاکید کرد. امنیت منطقه

دو طرف حامی مردم فلسطین و غزه بر تقویت تلاش های دیپلماتیک و بین المللی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کردند.

طرفین همچنین بر ضرورت وحدت جهان اسلام برای مقابله با 75 سال اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها تاکید کردند.

معاونان وزرای خارجه دو کشور همچنین در خصوص مسائل کنسولی و امنیتی گفتگو و بر اجرای سریع و کامل توافقات موجود تاکید کردند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.