افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

برگزاری جشن سالگرد بیانیه بالفور و نقش انگلیس در تشکیل رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 119785
برگزاری جشن سالگرد بیانیه بالفور و نقش انگلیس در تشکیل رژیم صهیونیستی

در صد و ششمین سالگرد صدور بیانیه بالفور در سال 1917، جلسه ای در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار شد. به گزارش ایلنا، در این نشست با اشاره به دوم نوامبر 1917 که طی آن بالفور وزیر خارجه انگلیس نامه ای خطاب به روچیلد صادر کرد و از ایجاد خانه ملی […]





در صد و ششمین سالگرد صدور بیانیه بالفور در سال 1917، جلسه ای در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار شد.


به گزارش ایلنا، در این نشست با اشاره به دوم نوامبر 1917 که طی آن بالفور وزیر خارجه انگلیس نامه ای خطاب به روچیلد صادر کرد و از ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین حمایت کرد، تاکید شد که این اعلامیه که پایه و اساس گذاشت. این اولین اقدام رسمی برای ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین به منظور پاسخگویی به خواسته های صهیونیسم جهانی بود که سال ها پیش انجام شد.

دولت جعلی رژیم صهیونیستی سه دهه بعد در سال 1948 میلادی در روز نکبت بر اساس همین اعلامیه در قلب سرزمین های اسلامی تأسیس شد و بحرانی را ایجاد کرد که حتی پس از گذشت بیش از 75 سال همچنان ادامه دارد.

در این دیدار بر اساس مستندات و تاریخ نگاری بیانیه بالفور سرآغاز مهاجرت تدریجی صهیونیست ها از نقاط مختلف جهان و آوارگی چندین هزار ساله ملت فلسطین در این سرزمین مقدس بود.

نتایج اجرای این بیانیه چیزی جز بی ثباتی، ناامنی و درگیری های خونین و در نتیجه افزایش تنش در منطقه حساس غرب آسیا به دنبال نداشته است.

از سوی دیگر، حمایت مستمر انگلیس و آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی بر اساس اهداف شوم این بیانیه، نتوانسته است به موضوع فلسطین پایان دهد و رژیم صهیونیستی را تثبیت کند.

اگرچه اقدامات صهیونیست ها از جمله مصادره اراضی، الحاق و شهرک سازی، اوضاع فلسطین را پیچیده کرده و آینده منطقه را با چالش های جدی تری مواجه کرده است.

حوادث اخیر غزه نیز نشان می دهد که اعلامیه بالفور و جنایات علیه فلسطین نتوانسته به این رژیم دروغین هویت بخشد و مردم فلسطین با ادامه مبارزه با همه ابزارها و راه حل های ممکن به حمایت از آرمان فلسطین ادامه می دهند.


انتهای پیام/




نرم افزار موبایل ایلانا


تلگرام خبری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.