افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

برپایی نمایشگاه مطبوعات قاجار و پهلوی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

  • کد خبر : 408117
برپایی نمایشگاه مطبوعات قاجار و پهلوی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر مردم با منابع بخش انتشارات کتابخانه مرکزی در دو بخش روزنامه و مجلات و با نمایش تصاویری از بیش از 40 روزنامه و مجله دوره قاجار و پهلوی برگزار می شود. . دوران گنجینه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران. نمایش در حال اجراست. […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر مردم با منابع بخش انتشارات کتابخانه مرکزی در دو بخش روزنامه و مجلات و با نمایش تصاویری از بیش از 40 روزنامه و مجله دوره قاجار و پهلوی برگزار می شود. . دوران گنجینه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران. نمایش در حال اجراست.

به گزارش ایرنا از دانشگاه تهران، تصاویر 17 روزنامه بر اساس سال اول انتشار در پنج ویترین در قسمت روزنامه به نمایش درآمده است. در هشت ویترین بعدی، 24 پنل مجله وجود دارد و ترتیب مجلات نیز بر اساس سال اول انتشار است.

قدیمی ترین اثر این نمایشگاه روزنامه دانمارکی به کارگردانی علیقلی خان مخبرالدوله است که در سال 1299 قمری مطابق با سال 1260 خورشیدی در تهران منتشر شده و هر پانزده روز یکبار با موضوعات علمی و آموزشی منتشر می شود. ، آموزنده و فرهنگی.
قدیمی ترین اثری که در بخش نمایشگاهی مجلات به نمایش گذاشته شده، تصویر مجله بهار به کارگردانی میرزا یوسف خان آشتیانی با نام مستعار اعتصام الملک، سید جواد مدبر الممالک و عباس خلیلی است که به صورت ماهانه در تهران در نشریه مربوطه منتشر می شد. سال 1328 قمری. تا سال 1288 خورشیدی و به ادبیات پرداخت. این مجله اولین مجله ادبی ایران بود. این نمایشگاه همچنین تصویری از مطبوعات منتشر شده در شهرهای دیگر ایران یا خارج از کشور را به نمایش می گذارد.

از مجلات متعلق به دانشگاه تهران که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به «مجله هیئت علمی معقول و سیار» به کارگردانی پروفسور بدیع الزمان فروزانفر و «مجله دبیرستان فلاحت» به سرپرستی سردبیر اشاره کرد. -سر مرتضی گلسرخی.

برپایی نمایشگاه مطبوعات قاجار و پهلوی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

مهران عاشوری، رئیس اداره انتشارات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: اداره نشریات بر اساس تهیه، جمع آوری، سازماندهی و نگهداری منابع دانش و مهم ترین ابزارهای اطلاعاتی را برعهده دارد. نیازهای اطلاعاتی جامعه هدف کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و ارائه خدمات به اعضای محترم هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین بخشهای کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد نقش بسیار مهمی در دانش دارد. چرخه تولید این بخش از نظر حفظ منابع ارزشمند فارسی باستان و لاتین که ارزش آرشیوی بالایی دارند نیز مورد توجه محققین است.

وی افزود: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران با هدف آشنایی عموم مردم با این منابع ارزشمند تصمیم گرفت نمایشگاهی از تابلوهایی با جلد روزنامه ها و مجلات فارسی چاپ قاجار و پهلوی راه اندازی کند. بنابراین، نگاهی اجمالی به این تابلوها و مطالعه شناسنامه این منابع که در کنار تابلو قرار دارد، اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست مخاطبان می‌رساند و این آشنایی، زمینه را برای استفاده از این منابع به بررسی‌های مختلف می‌دهد. در موضوعات مختلف

۲۴۴۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.