افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

برنج بریانی; غذای مخلوط خوشمزه جدید.

  • کد خبر : 389198
برنج بریانی; غذای مخلوط خوشمزه جدید.

۱۴۶۰۴۲۳ 17 بیشتر 1403 06:36 بریانی پلو عراقی یکی از انواع پلوهای مخلوط عربی است که از ترکیب پلو با رشته، مرغ، کشمش، هویج و … تهیه می شود. فرارو: بریانی پلو عراقی یکی از انواع پلوهای مخلوط عربی است که از ترکیب پلو با رشته، مرغ، کشمش، هویج و … درست می شود. پلوهای […]





۱۴۶۰۴۲۳


17 بیشتر 1403 06:36

بریانی پلو عراقی یکی از انواع پلوهای مخلوط عربی است که از ترکیب پلو با رشته، مرغ، کشمش، هویج و … تهیه می شود.

فرارو: بریانی پلو عراقی یکی از انواع پلوهای مخلوط عربی است که از ترکیب پلو با رشته، مرغ، کشمش، هویج و … درست می شود.

پلوهای مخلوط جایگاه ویژه خود را در سفره ایرانیان دارد. باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، شیرین پلو، کشمش پلو، مرصع پلو و …. از انواع پلوهای مخلوط هستند که در مهمانی ها طرفداران خاص خود را دارند. پلو مخلوطی که امروز می خواهیم با شما در میان بگذاریم، پلو بریانی عراقی است که از انواع پلوهای مخلوط محسوب می شود.

این پلو از ترکیب برنج با رشته پلو، سینه مرغ، هویج، سیب زمینی، نخود و … تهیه می شود. و بسیار خوشمزه و مغذی است. اگر به دنبال تهیه غذاهای جدید برای اعضای خانواده خود هستید، در ادامه این مقاله طرز تهیه برنج بریانی عراقی خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج: 3 پیمانه

رشته فرنگی برنج: 1 فنجان

سینه مرغ: 1 عدد

سیب زمینی: 1 عدد

هویج: 2 عدد

پیاز: 1 عدد

کشمش پیلویی: 1 پیمانه

نخود فرنگی: نصف فنجان

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین و پودر هل: به میزان لازم

روغن: به مقدار لازم

برنج بریانی; غذای مخلوط خوشمزه جدید.

نحوه تهیه

برای تهیه این پلو خوشمزه ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته و مکعبی می کنیم و با کمی روغن تفت می دهیم و کنار می گذاریم. هویج را به این صورت خرد می کنیم و با روغن کافی تفت می دهیم و کنار می گذاریم. پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید و به روغن اضافه کنید.

وقتی پیاز نرم و سبک شد، سینه مرغ خرد شده را به پیاز داغ اضافه کنید و مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و پودر هل اضافه کنید و هم بزنید. بعد از کمی تفت دادن مرغ، سیب زمینی و هویج سرخ شده را به همراه نخود پخته شده به مواد اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید و زعفران دم کرده را روی مواد بریزید، سپس درب ماهیتابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا تبدیل شود. قهوه ای مرغ پخته شده است بعد از 20 دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید.

برنج را آبکش کرده و پس از آبکش آن را با رشته برنج تفت داده شده مخلوط کنید. کف قابلمه را کف قابلمه مورد نظر قرار دهید و برنج را داخل قابلمه بریزید و مواد پلو میانی را اضافه کنید. کمی دارچین بریزید و برنج را هم بزنید تا با مواد مخلوط شود. حالا مقداری دیگر از زعفران آماده شده را روی برنج بریزید و در بخارپز بگذارید تا برنج استراحت کند. 45 دقیقه بعد بریانی پلو خوشمزه عراقی ما آماده است. در مرحله آخر برنج را در ظرف سرو بریزید و کشمش پلو سرخ شده را روی برنج بریزید و نوش جان کنید.

نکات مهم

1- برای آبکش کردن برنج به این نکات توجه کنید. پس از شستن برنج، آب گرم و نمک را اضافه کنید. به اندازه ای نمک اضافه کنید تا کمی شورتر از حد معمول شود. اجازه دهید برنج چند ساعت خیس بخورد. بهتر است برنج را حداقل 3 ساعت با نمک خیس کنید تا کیفیت بهتری داشته باشد. اگر وقت دارید حتما برنج را از شب قبل خیس کنید. برای آبکش شدن برنج، قابلمه را دو سوم آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. نمک اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، برنج را اضافه کنید. آبی را که به برنج اضافه کرده و برنج را با آن خیس کرده اید بریزید و برنج خیس شده را در آب در حال جوش بریزید. حرارت برنج در حال جوشیدن نباید کم باشد و شعله گاز باید متوسط ​​به زیاد باشد. در قابلمه را نپوشانید و صبر کنید تا آب برنج بجوشد. وقتی آب به جوش آمد، برنج را چند بار با فاصله و با احتیاط هم بزنید تا دانه ها خرد شود. مراقب باشید برنج را خرد نکنید. تقریباً برنج را باید حدود ده تا چهارده دقیقه بجوشانید. البته زمان جوشیدن برنج به نوع آن بستگی دارد. برنج زمانی که دانه های آن نرم است برای آبکشی مناسب است. اما مغزش همچنان سخت است.

بعد از آبکش کردن برنج اجازه دهید تا کاملا آبکش شود. سپس روی برنج آب سرد بریزید تا دانه ها نپزد و همچنین نمک اضافی بین دانه های برنج گرفته شود تا برنج شور نشود. اگر می خواهید برنج بیشتر رشد کند، وقتی شروع به جوشیدن کرد، یک لیوان آب سرد اضافه کنید. این کار به برنج شوک وارد می کند و باعث بزرگتر شدن آن می شود. مراقب باشید از مرکز برنج آب سرد اضافه نکنید. اما خیلی آرام برنج اطراف را اضافه کنید.

2- سعی کنید همیشه از زعفران غلیظ استفاده کنید. زیرا هر چه زعفران با آب بیشتری تهیه شود روشن تر می شود و برای رسیدن به رنگ دلخواه باید از زعفران بیشتری استفاده کرد. بنابراین طرز تهیه زعفران بسیار مهم است. برای تهیه زعفران ابتدا زعفران را کاملاً بدون اضافه کردن شکر بپاشید. سپس برای 1 قاشق چایخوری زعفران، 2 قاشق غذاخوری آب جوش و 2 تکه یخ اضافه کنید. افزودن یخ زعفران را تکان می دهد و رنگ بیشتری به آن می دهد. زعفران را در ظرف دربسته در فریزر نگهداری کنید و بگذارید قبل از استفاده در دمای اتاق یخ بزند. بعد از هر بار استفاده، باقی مانده زعفران را در فریزر قرار دهید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای دانستن تقلبی یا خالص بودن زعفران. زعفران را بین انگشتان خود بگذارید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ یعنی پاک است. کروکوس های کاذب معمولاً درخشان هستند.

3- کشمش سرشار از پتاسیم است و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. کشمش انواع مختلفی دارد و برای بریانی پلو عراقی بهتر است از کشمش قرمز استفاده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.