افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

برنامه هفتم، بسته پیوند برای دستیابی به نوسازی متعادل بافت های فرسوده

  • کد خبر : 412841
برنامه هفتم، بسته پیوند برای دستیابی به نوسازی متعادل بافت های فرسوده

به گزارش رکنا از شرکت نوسازی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران در بیستمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت با بیان اینکه در بودجه ارائه شده به مجلس یکی از بخش‌هایی که رئیس‌جمهور در حوزه مسکن مورد تاکید قرار داد، بازآفرینی شهری است، گفت: این […]

به گزارش رکنا از شرکت نوسازی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران در بیستمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت با بیان اینکه در بودجه ارائه شده به مجلس یکی از بخش‌هایی که رئیس‌جمهور در حوزه مسکن مورد تاکید قرار داد، بازآفرینی شهری است، گفت: این موضوع نویدبخش حمایت بیشتر از این بخش و تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده است.

آیینی با اشاره به هفتمین برنامه پیشرفت کشور گفت: در بنگاه بازآفرینی شهری ایران این برنامه را مبنای کار خود قرار داده ایم که به عنوان بسته ای برای اجرای اسناد اولیه در نظر گرفته شده و شامل نوسازی متوازن بافت های فرسوده است. از ساختارها

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری با اشاره به اجرای طرح های مختلف بازآفرینی شهری در دوره های مختلف گفت: در دوره ای نوسازی بومی با دخالت های شهرداری و دولت و در دوره ای دیگر پروژه ها مورد توجه قرار گرفت. در قالب محرک توسعه با مشارکت بخش خصوصی. اما آنچه امروزه به عنوان بازآفرینی شهری با توجه به شرایط پیشینه ایران انجام می شود با نمونه آن در اروپای غربی تفاوت های اساسی دارد. در اروپا موضوع زلزله زیاد صحبت نمی شود و هنوز ساختمان های 400 ساله پابرجاست، اما در کشور ما بازآفرینی شهری رنگ و بوی مدرن شدن دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بدون در نظر گرفتن بهسازی روبناها و شبکه های زیرساختی و بحث های فرهنگی اجتماعی زیرساخت ها، بازآفرینی ناقص می شود. در بازآفرینی شهری، تقویت تاب آوری و توانمندسازی ساکنان بسیار مهم است و سطح روبنایی، زیرساخت ها و خدمات باید به میانگین سرانه آن شهر برسد و همه این موارد باید همزمان اتفاق بیفتد.

آیینی با اشاره به ابلاغ بسته تشویقی روسری های تاریخی فرسوده گفت: این بسته تشویقی یک تابوی تاریخی را شکست و گامی بزرگ به جلو محسوب می شود، بنابراین همه باید در تحقق این بسته کمک کنند.

در ادامه این نشست امیرحسین جمشیدی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گزارشی از روند بازآفرینی در استان کردستان ارائه کرد و گفت: 37 درصد مساحت استان کردستان ساخته شده است. ایجاد زیرساخت های فرسوده و ناکارآمد که نیازمند نگاه ویژه به این استان است.

جمشیدی با بیان اینکه هم اکنون بسته تشویقی 19 رده فیزیکی در تمامی شهرستان های استان اجرا می شود، تصریح کرد: از تسهیلات تبصره 18 در نظر داریم به 328 واحد تسهیلات اعطا کنیم که از این تعداد 147 قرارداد منعقد و مابقی قراردادها نیز منعقد شده است. وصیت نامه منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال یک هزار و 625 واحد مسکونی در بافت های فرسوده در حال نوسازی است، گفت: اکثر پروژه های اجرایی افتتاح و به بهره برداری رسیده و 17 پروژه نیز در بافت های هدف در دست ساخت است. . برای بازسازی با پیشرفت فیزیکی 45 درصد در حال انجام است.

گفتنی است شهرداران و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در قالب وبینار حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.