افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

برنامه های هفته مبارک در اصفهان اعلام شد/با استفاده از ظرفیت تقارن هفته دفاع و وحدت+جزئیات

  • کد خبر : 369946
برنامه های هفته مبارک در اصفهان اعلام شد/با استفاده از ظرفیت تقارن هفته دفاع و وحدت+جزئیات

به گزارش رکنا از اصفهان؛ با حضور جمعی از مدیران و خبرنگاران، ویژه برنامه معرفی برنامه های هفته دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان برگزار شد. سرهنگ رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: در راستای بیان […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ با حضور جمعی از مدیران و خبرنگاران، ویژه برنامه معرفی برنامه های هفته دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان برگزار شد.

سرهنگ رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: در راستای بیان رشادت های شهدای اصفهان، مجموعه ای در سه فاز طراحی شده است. زمینی به مساحت 22000 متر مربع و در حال حاضر فاز اول آن 8000 متر مربع می باشد و شامل فضای باز تئاتر چند منظوره با ظرفیت 450 نفر، سالن های چند بعدی، نگارخانه هنری، اسناد دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی و عمومی می باشد. مرکز تولید و ارائه محتوا و فضاهای کمکی با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در اجرا.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس امسال تفاوت هایی با سال های گذشته دارد که اولین آن بزرگداشت کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان است. همچنین در شش سال گذشته هفته دفاع مقدس ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و اهل بیت(ع) بود اما امسال به دلیل مصادف شدن با هفته وحدت برنامه ریزی هایی در ستاد دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. هفته ای در سراسر استان برای برگزاری یک جشن شاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: به مناسبت هفته وحدت باید یک بار دیگر راهبردی را که حضرت امام مشخص کردند به مردم و مردم ارائه کنیم. مقابله با تهاجم با وحدت که حتی اهل سنت نیز در جنگ حضور داشتند و به مناسبت هفته وحدت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس نیز در برنامه ریزی ها به این موضوع پرداخته شده است.

انصاری پوردر ادامه محمد انصاری پور مدیرعامل بنیاد شهید استان اصفهان با بیان اینکه نتایج و برکات جنگ همچنان ادامه دارد، افزود: در هفته دفاع مقدس 50 برنامه فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه، مسابقات ورزشی در کشور اجرا می شود و گردهمایی های ادبی در سراسر کشور وجود دارد. همچنین ویژه برنامه ملی پنج مهر مانند جشنواره لاله ها در گلستان 142 برگزار می شود.

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره گل لاله در اصفهان نیز برگزار می شود، ادامه داد: این برنامه بعد از ظهر پنجشنبه از ساعت 16 در گلستان شهدای اصفهان آغاز می شود. علاوه بر این، شش مستند تلویزیونی از جمله لبخند گرگ، خاطرات طنز رزمندگان به همراه 200 آهنگ در این هفته منتشر می شود.

انصاری پور با اشاره به پیگیری مناظره تاریخ شفاهی در بنیاد شهید گفت: در این راستا بحث تدوین تاریخ پدران ارجمند شهدا ادامه دارد و در ایام الله اعظم از 500 اثر رونمایی می شود. دفاع یک هفته تا پایان سال به هزار اثر می رسد. همچنین موضوع ساخت مستند داستانی با عنوان حریم مهرورزی درباره یکی از جانبازان 70 درصد در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید در این ایام بیش از 14 هزار تشییع برای خانواده های معظم شهدا برگزار کرده است. همچنین پنج نمایش خیابانی در پنج نقطه در شهر اصفهان برگزار می شود. در این ایام بیست و چهارمین کنگره شهدای استان اصفهان نیز به بهره برداری می رسد.

یک نورهمچنین امیر صمد نوری فرمانده ناجا در اصفهان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: وقتی تاریخ ایران اسلامی را ورق می زنیم به برگ های زرین هشت سال دفاع مقدس می رسیم، هشت سال که پر از خاطرات مردانی است که جان خود را از دست دادند، گذشتند و با تحمل همه سختی ها و ناملایمات توانستند سربلند شوند.

فرمانده ارشد EJA در اصفهان و چهارمحال بختیاری با اشاره به فعالیت های ارتش قبل از شروع جنگ تحمیلی گفت: ارتش قبل از انقلاب در واقع یک ارتش مردمی بود و ارتشی از نیروهای متدین داشتیم. قبل از شروع جنگ، ارتش ما به مدت 15 ماه در عملیات های نامنظم رژیم بعث شرکت داشت و ارتش ما در واقع یک سال قبل از شروع جنگ شروع به گسترش کرد و عملاً در نوامبر 2018 گسترش یافت.

امیر نوری افزود: شعار ارتش ما از ابتدا ارتش فداکاری ملت بود و همیشه این را نشان داده است و مردم ما همیشه شاهد بوده اند چه در دفاع مقدس و چه در جبهه مقاومت اولین شهید است. مدافع حرم نظامی و همیشه در سیل و حوادث بوده ایم. ما به طور طبیعی کار کرده ایم.

فتیاندر ادامه سرهنگ فتحیان جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه امسال در هفته دفاع مقدس برای اصفهان سالی استثنایی و ویژه است، گفت: سال گذشته 24 هزار استانی را در اختیار داشتیم. شهدا و امسال نیز جلسات استانی کنگره شهدا از هفته کتاب مقدس تا چهارم آبان ماه که اجلاس اصلی استان است برگزار می شود.

وی از فعالیت 22 کارگروه و کمیته برای اجرای برنامه های کنگره شهدای استان اصفهان خبر داد و افزود: سطح این کنگره ها در سطح محله، شهرک ها و شهرستان ها اجرا شد و در یک سال و میانی آن اجرا شد. سطح استانی تا 25 آبان ادامه داشت و تنوع برنامه های آن تقریبا 2400 عنوان برنامه در موضوعات و اقشار مختلف شامل برنامه های بزرگداشت شهدا در قالب یادواره ها در قالب جلسات استانی است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان افزود: همایش های تجلیل از رزمندگان با 13 هزار یادواره کنگره شهدا تا کنون، رژه موتور سواری برای آغاز هفته دفاع مقدس، بحث زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، اعزام کاروان به مدارس و نقالی، نمایش فیلم و از جمله این برنامه ها می توان به مستندهای دفاع مقدس، نمایشگاه عکس و آثار دفاع مقدس، اجرای تئاتر صحنه و مختلط، برگزاری میز خدمت، برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد.

وی افزود: توزیع جهیزیه و لوازم التحریر به خانواده های مستضعف، افتتاح کتب چاپی رزمندگان و دفاع مقدس، اجرای رزمایش بزرگ اقتدار بسیج در سراسر استان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.