افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

برنامه ریزی وزارت راه برای تهیه سند مدیریت لجستیک کشور

  • کد خبر : 132510
برنامه ریزی وزارت راه برای تهیه سند مدیریت لجستیک کشور

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در راستای تدوین و تکمیل اسناد و مدارک حمایتی و مطالعات لازم در حوزه لجستیک . از انعقاد قرارداد تنظیم سند مدیریت لجستیک کشور در آینده نزدیک خبر داد. دبیر مراکز لجستیکی […]

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در راستای تدوین و تکمیل اسناد و مدارک حمایتی و مطالعات لازم در حوزه لجستیک . از انعقاد قرارداد تنظیم سند مدیریت لجستیک کشور در آینده نزدیک خبر داد.

دبیر مراکز لجستیکی کشور با اشاره به تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر مدیریت و توسعه مراکز لجستیکی کشور با استفاده از توانمندی های قانونی این اداره کل، افزود: جلسات ستاد مراکز لجستیکی در سال گذشته دو سال با بیشترین جدیت و به طور مستمر انجام شده و تصمیمات مناسب و مهمی برای توسعه مراکز لجستیکی و بررسی موقعیت مناطق پیشنهادی در مراکز لجستیکی کشور اتخاذ شده است. اعضا.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز به اهمیت و جایگاهی که لجستیک و توسعه آن در اقتصاد کلان کشور دارد واقف است و به همین منظور به دنبال رسیدگی شفاف و شفاف به این مقوله بود. در لایحه برنامه هفتم توسعه در این راستا پیشنهاد شد وزارت راه و شهرسازی به عنوان نهاد حاکم بر سیاست های لجستیکی عمرانی کشور معرفی شود.

وی افزود: موضوعات مربوط به این امر از جمله نحوه صدور مجوز برای شرکت های ارائه دهنده این گونه خدمات، ضوابط مربوطه و نحوه تقسیم کار دستگاه های اجرایی ذیربط نیز بر اساس آیین نامه پیشنهادی وزارت راه است. و شهرسازی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

افندی زاده با برشمردن سایر فعالیت ها در راستای توسعه لجستیک در کشور گفت: با توجه به جدید بودن این موضوع در کشور، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نسبت به شناسایی و کمی سازی نواقص مختلف اقدام کرد. و کاستی های این رشته از جنبه های مختلف به منظور به مرور زمان، مدارک پشتیبان این بخش تکمیل خواهد شد. پس از تصویب سند آموزش مراکز لجستیکی کشور در سال 1396، طبق بررسی های انجام شده، خللی در استانداردهای مراکز لجستیکی مشخص شد و از اواخر سال گذشته طرحی تحت عنوان «مطالعات توسعه مراکز لجستیکی». «استانداردهای مرکز تحقق شامل دستورالعمل‌ها و راهنماهای مورد نیاز، الزامات و معیارهای مرکز تحقق و شاخص‌های ارزیابی عملکرد» در دستور کار قرار دارد و در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در نقشه راه تدوین و تکمیل اسناد پشتیبان لجستیکی، برنامه کاری امسال شامل تهیه و تدوین سند حاکم بر لجستیک کشور است. معاون وزیر که از چند جهت حائز اهمیت است.

به گفته افندی زاده، با توجه به گذشت 5 سال از تصویب سند آمایش مرکز لجستیک و در نظر گرفتن ارتباط تنگاتنگ موقعیت مناطق لجستیکی با طرح جامع حمل و نقل کشور و طرح های در دست اجرا برای طراحی شبکه یکپارچه بهینه در کلیه روش ها و به روز رسانی مدل برآورد تقاضای سفر. این سند به عنوان یکی از ارکان اصلی مطالعات برای تهیه سند مدیریت لجستیک نیاز به به روز رسانی دارد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهادی در راستای ارتقای شاخص عملکرد لجستیک (LPI) در کشور، ارائه راهکار برای رفع خلأها، ابهامات و مغایرت های قانونی و اجرایی در حوزه لجستیک، پیش بینی ظرفیت عملکردی لجستیک ارائه شود. مراکز و مسیرهای بهینه حمل و نقل کالا در کشور و برآورد اثرات اجرای این سند در کشور از دیگر شاخص های سند مدیریت لجستیک کشور خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.