افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

برنامه ریزی مضاعف تخلف جدی در بخش ساخت و ساز – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 177107
برنامه ریزی مضاعف تخلف جدی در بخش ساخت و ساز – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی بعدازظهر جمعه در گردهمایی جمعی از سازندگان استان با بیان اینکه برخی ساخت و سازها در مازندران دو سطحی است که تخلف آشکار ساختمان سازی است، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از ساخت و سازها در مازندران به صورت دوسطحی است. انجمن و شهرداری ها نقش مضاعف ساختمان […]

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی بعدازظهر جمعه در گردهمایی جمعی از سازندگان استان با بیان اینکه برخی ساخت و سازها در مازندران دو سطحی است که تخلف آشکار ساختمان سازی است، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از ساخت و سازها در مازندران به صورت دوسطحی است. انجمن و شهرداری ها نقش مضاعف ساختمان ها را از فرآیند حذف کنید.

وی با اشاره به اینکه در صورت رعایت صحیح موارد مربوط به مواد 100 و 99 و قوانین آنها از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات در حوزه ساخت و ساز خودداری می شود، افزود: در صورت رسیدگی به نقشه های دوطرفه ساختمان ها به درستی و با تنظیم اگر صورت گیرد. طرح سازه دیگر به مرحله 100 یا 99 نمی رسد و مالکان مشمول جریمه سنگین نمی شوند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و محدودیت کمیسیون های ماده 100 در گرو سه موضوع مهم کنترل موثر نظارت مهندسان، حذف فرآیند نظام مهندسی و حمایت کردن ساخت و ساز مرحله به مرحله است. به یاد آورددر این راستا 3 محور مهم مدیریت موثر مهندسین ناظر و همکاری و همسویی شهرداری ها با نظام مهندسی و همچنین حمایت از دستگاه قضایی در مواقع لزوم و پلیس ساختمانی در اجرا وجود دارد. . از سفارشات به عنوان تضمین اجرای صحیح فرآیند، حذف دو طرح مورد علاقه قرار خواهد گرفت.

توکلی تصریح کرد: قدم به قدم تاییدیه ها پروانه های ساختمانی و صدور پروانه های بدون تخلف، تخلفات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

وی ساماندهی نظام مهندسی ساختمان را منبع دانش در حوزه ساخت و ساز، نظارت، کنترل و … عنوان کرد. حمایت کردن وی دانست و خاطرنشان کرد: اساس کار نظام مهندسی توجه به قوانین و مقررات ملی ساخت و ساز و قوانین مربوطه و شاخص ها و ضوابط ساخت، کنترل و نظارت است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به روز و جدی باشد و متناسب با نیاز جامعه و توسعه ساخت و ساز برنامه داشته باشد، تصریح کرد: توسعه استان برای او راه حلی است. مشکلات و چالش ها باید مهم و کاملاً سیستماتیک باشند و بر اساس فناوری روز انجام شوند.

توکلی ضعف نظارت و ضعف نظارت بر نظارت را یکی از مشکلات و دغدغه های مهم ساختمان ها دانست و افزود: این دغدغه باید برطرف شود و مبنای نظارت نیروی کار و مهندسان ناظر است و لازم است که آنها نیز باشند. آشنا به قوانین روز و متعهد به کار.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بازرسان بسیار مهم است و باید با شاخص های تبیین شده همراه باشد نه مسائل حاشیه ای، تصریح کرد: توسعه شهری، حقوق شهروندی و رعایت الزامات قوانین ملی مسکن به صورت متوازن در دستور کار قرار گرفته است. نظام مهندسی استان را می گیرد و حل می کند و این سازمان باید قطب اقتدار باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اصول نظام مهندسی را برای ایمنی ساختمان ها و امنیت جان مردم و برخورداری از شهری سالم و کاربردی مطلوب دانست. به یاد آورد: تکلیف ساختمان های ناایمن در استان مشخص شود و ساخت و سازهای سطح بالا و توجه به فاضلاب ساختمان ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.