افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

برنامه روزانه 18 دقیقه ای که در سه مرحله به اهداف زندگی شما می رسد

  • کد خبر : 179181
برنامه روزانه 18 دقیقه ای که در سه مرحله به اهداف زندگی شما می رسد

همه ما اهداف و رویاهایی داریم که سعی می کنیم آنها را اجرا کنیم و زندگی شاد و موفقی را تجربه کنیم. این اهداف زندگی شاید آنقدر دور نباشند، اما وقتی زندگی و کار روزانه ذهن ما را به خود مشغول می کند، آن اهداف و رویاها را فراموش می کنیم. گاهی ممکن است سالها […]

همه ما اهداف و رویاهایی داریم که سعی می کنیم آنها را اجرا کنیم و زندگی شاد و موفقی را تجربه کنیم. این اهداف زندگی شاید آنقدر دور نباشند، اما وقتی زندگی و کار روزانه ذهن ما را به خود مشغول می کند، آن اهداف و رویاها را فراموش می کنیم. گاهی ممکن است سالها به همین منوال بگذرد و ما غرق در زندگی و کار روزمره باشیم و برای رسیدن به اهداف زندگی خود تلاشی نکرده باشیم. وقتی در زندگی چیزهای زیادی مانند کار، درآمد، خانواده و غیره وجود دارد که توجه و توجه ما را می طلبد و زمان زیادی را از ما می گیرد، چگونه می توانیم برای رسیدن به اهداف زندگی تلاش کنیم؟

راز موفقیت در این زمینه مدیریت زمان است. به ندرت کسی را پیدا می کنید که ادعا کند زمان اضافی زیادی دارد و نمی داند با آن چه کند. این بدان معناست که همه ما روز خود را طوری شروع می کنیم که گویی زمان از دست رفته است و قرار نیست کار جدید و مفیدی در آن انجام دهیم. اما اگر زمان خود را مدیریت کنید و از آن به نحو مطلوب استفاده کنید، قادر خواهید بود به تمام اهداف زندگی خود برسید. تهیه فهرستی از بایدها و نبایدها برای این منظور مفید است، اما سخت ترین قسمت آن تمرکز و تمرکز است. چون همه ما این لیست ها را داریم اما بعد از مدتی همه چیز را فراموش می کنیم و به چرخه تکراری زندگی روزمره برمی گردیم.

سپس به یک ترفند نیاز دارید، یک مراسم روزانه که زمان زیادی را از شما نمی گیرد و شما را از کارهای روزمره باز نمی دارد، بلکه به گونه ای عمل می کند که روز به روز شما را به اهداف زندگی تان نزدیک می کند. پس به یاد داشته باشید که نمی توانید به سادگی با تهیه فهرستی از آرزوها و اولویت ها به اهداف زندگی خود برسید، بلکه باید هر روز برنامه ریزی کنید و گام های کوچک اما مستمری را در مسیر درست زندگی خود بردارید. این برنامه سه مرحله ای که در دیجی به شما آموزش می دهیم با اختصاص تنها 18 دقیقه در روز شما را به اهداف زندگیتان می رساند.

اولین قدم برای رسیدن به اهداف زندگی (5 دقیقه)

این مرحله را هر روز انجام دهید. قبل از رفتن به رایانه، ابتدا بنشینید، دفترچه یادداشت خود را بردارید و روی یکی از صفحات خالی بنویسید که چه چیزی باعث موفقیت این روز می شود. دستیابی به اهداف کوچک و واقع بینانه باعث می شود در پایان این روز موفق به نظر برسید و این احساس را داشته باشید که روزتان بیهوده نبوده و گام مثبتی در جهت اهداف زندگی خود برداشته اید.

پس از نوشتن این وظایف و اهداف کوچک و دست یافتنی، تقویم و ضرب الاجل روزانه خود را در نظر بگیرید و این وظایف را بین ساعات روز تقسیم کنید. سخت ترین و مهم ترین کارها را در ابتدای روز انجام دهید، حتی در صورت امکان قبل از اینکه ایمیل خود را چک کنید و کار روزانه خود را شروع کنید. اگر به نظر می رسد که انجام این وظایف در یک روز انجام نمی شود، لیست خود را مجدداً اولویت بندی کنید و برخی از کارها را حذف کنید (آنها را به روز بعد موکول کنید). مکان و نحوه انجام این کارها را تعیین کنید و فراموش نکنید که اختیار همه این کارها در دست شماست.

مرحله دوم (هر ساعت یک دقیقه)

شما باید هر ساعت یک بار فوکوس خود را مجدداً متمرکز کنید، برای این کار باید ساعت، تلفن همراه یا رایانه خود را تنظیم کنید تا در ساعات کاری هر ساعت یک بار زنگ بخورد. با شنیدن صدای زنگ، نفس عمیق بکشید. فهرستی را که نوشته‌اید مرور کنید و از خود بپرسید که آیا ساعت گذشته را سازنده و خلاقانه سپری کرده‌اید؟ سپس به تقویم نگاه کنید و برای ساعت بعد آماده شوید. به این ترتیب می توانید ساعت به ساعت برای زندگی خود برنامه ریزی کنید و از هر دقیقه نهایت استفاده را ببرید. اگر در این کار موفق شوید، به جای اینکه زمان شما را کنترل کند، کنترل زمان خود را در دست خواهید گرفت.

مرحله سوم (پنج دقیقه)

در این مرحله باید همه چیز را بررسی کنید. کامپیوتر خود را خاموش کنید و روز خود را مرور کنید. در کدام بخش ها موفق بودید؟ بیشتر روی چه قسمت هایی تمرکز داشتید و چه چیزهایی تمرکز ذهنی شما را مختل می کرد؟ چیزهایی که امروز یاد می گیرید چگونه بر موفقیت شما در روزهای آینده تأثیر می گذارد؟ همه این موارد را یادداشت کنید و سعی کنید نتایج به دست آمده از این بررسی را در برنامه چند روز آینده خود بگنجانید. چیزهایی که وقت و انرژی شما را تلف می کنند را رها کنید و سعی کنید فقط روی اهداف مهمی که دارید تمرکز کنید.

مزیت این برنامه سه مرحله ای قابل پیش بینی و سازگاری آن است. می توانید این کار را بارها و بارها انجام دهید و هر بار نتایج متفاوت و بهتری نسبت به روزهای قبل دریافت کنید. نتایج این برنامه ریزی قابل پیش بینی و سازگاری است و بسته به شرایط و نیازهای شما می تواند تغییر کند. بنابراین، اگر هدفی دارید و می خواهید دائماً و هوشمندانه تمام حواس خود را روی آن هدف متمرکز کنید و به سمت آن حرکت کنید، این روش سه مرحله ای بهترین و آسان ترین گزینه برای شماست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.