افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 201651
برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح زاده در مراسم ارائه «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان آذربایجان شرقی» که با حضور استاندار این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین اهداف این طرح راهبردی است. تبیین مفهومی سند تحول دولت مردمی، تعیین اهداف کیفی و کمی، ایجاد زنجیره های ارزشی به هم پیوسته، آینده نیگری […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح زاده در مراسم ارائه «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان آذربایجان شرقی» که با حضور استاندار این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین اهداف این طرح راهبردی است. تبیین مفهومی سند تحول دولت مردمی، تعیین اهداف کیفی و کمی، ایجاد زنجیره های ارزشی به هم پیوسته، آینده نیگری و این یک چشم انداز از آینده است.

مشارکت و شبکه سازی، ایجاد مزیت های پایدار، بهبود و تسهیل فرآیندها، ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی، توانمندسازی و تولید ثروت و ارزش افزوده، ارتقای سود. راستی و تعالی سازمانی و در نهایت عدالت و پیشرفت را از دیگر آرمان های برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان برشمرد.

وی تصریح کرد: مبانی نظام برنامه. کوچک استان آذربایجان شرقی با اسناد قبلی «اعلامیه گام دوم انقلاب»، «سند تحول دولت مردمی»، «برنامه توسعه ارضی» و «برنامه هفتم توسعه کشور» تشکیل شده است.

فتح زاده اذعان داشت: برنامه های عملیاتی استان در بخش های توسعه صنعت، معدن، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، انرژی، آب، دیپلماسی اقتصادی، رفاه و سلامت، آموزش و پرورش، توانمندسازی حاشیه ها. دستیاران و ما در مورد بهینه سازی منابع جدی هستیم.

این مسئول همچنین اقداماتی از جمله فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و تعیین وضعیت معادن راکد و غیر فعال استان، ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در بخش صنعت با همکاری دانشگاه ها و اتحادیه ها، توسعه فعالیت های پایین دستی معادن با محوریت تکمیل زنجیره ارزش و بهبود مشارکت بخش معدن کل ارزش افزوده استان را ذکر کرد.

فتح زاده یادآور شد: استان آذربایجان شرقی از طریق شهرهای جلفا و جلفا به کشورهای ارمنستان و آذربایجان متصل است. خدا تو را حفظ کند 235 کیلومتر مرز مشترک و 965 کیلومتر مرز مشترک با استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان دارد.

رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان شرقی تصریح کرد: نسبت جمعیت استان 4.79 درصد، نسبت ارزش افزوده استان 3.96 درصد، نسبت ارزش افزوده بخش کشاورزی استان است. 3.51 درصد، سهم ارزش افزوده صنعت استان 5.25 درصد، سهم ارزش افزوده بخش معدن استان 17.03 درصد و سهم ارزش افزوده بخش خدمات استان 3.29 درصد است. ٪.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود توضیح داد: وجود رودخانه دائمی ارس، ویژگی های طبیعی حاکم بر حریم این رودخانه، جنگل های اطراف، تنوع محیطی و آثار باستانی از شرایط ویژه است. آه تو به این حوزه داده شده است که نیاز به نگاهی سیستماتیک به برنامه دارد کوچک سلام این بخشی از استان است.

فتح زاده خاطرنشان کرد: توانمندسازی و ارتقای درآمد ساکنان رودخانه ارس به عنوان مرزبانان از اولویت های برنامه است. کوچک استان محسوب می شود و لازم است نهادها و سازمان های مختلفی که در موضوع رودخانه ارس دخیل هستند توجه ویژه ای داشته باشند. آه تو به منظور کاهش مهاجرت روستاییان و انجام اقدامات موثر برای توسعه منطقه در ابعاد مختلف.

رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان شرقی نیز وضعیت فعلی پروژه های ملی استان از جمله سد را تشریح کرد. قیزقالا بله طعمه خدا تو را حفظ کندتصفیه خانه تبریز، تصفیه خانه آب مرند و … نیز از مهمترین پروژه های خصوصی استان می باشد.

در این جلسه معاونان و مدیران دستگاه های مختلف سازمان برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت های مربوطه و برنامه های آتی ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.