افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

برنامه دولت و شهرداری برای کاهش آلودگی هوا به گزارش سلاجگاه / احیای جزیره آشوراده چطور؟

  • کد خبر : 111088

آفتاب نیوز: علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه شورای دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای معضل آلودگی هوا در نیمه دوم سال گفت: دو موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. اول برقی شدن حمل و نقل عمومی و دوم اینکه شهرداری تهران حدود هزار […]

آفتاب نیوز:

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه شورای دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای معضل آلودگی هوا در نیمه دوم سال گفت: دو موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. اول برقی شدن حمل و نقل عمومی و دوم اینکه شهرداری تهران حدود هزار اتوبوس برقی را به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد کرد.

وی تولید و استقرار هفت نوع خودروی برقی در چرخه حمل و نقل کشور را در دستور کار نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد و اظهار داشت: 150 جایگاه شارژ خودروهای برقی در شهرهای تهران و کرج ایجاد شده است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده این تعداد تا پایان سال به هزار ایستگاه افزایش می یابد و در شهرهای ساری، تبریز و اصفهان توسعه می یابد. همچنین امیدواریم افزایش کیفیت سوخت خودروها برای توقف استفاده از سوخت های کثیف کافی باشد.

سلاجقه گفت: بر اساس تخصیص‌ها، وزارت نفت کارهای زیربنایی مهمی را در این زمینه در دستور کار دارد و بهینه‌سازی و افزایش کیفیت سوخت یکی از موضوعاتی است که در 9 تا 11 پالایشگاه کشور دنبال می‌شود. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است که زمان و اعتبار کافی داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس 34 ایستگاه پایش مستقر در استان تهران، این آلودگی عمدتا مربوط به خودروهای متحرک و بنزین سوز است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: احیای جزیره آشوراده بر عهده شورای عالی محیط زیست است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.