افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

برنامه اقدام مشترک برای توسعه حریم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) طرح بازآفرینی «نفرآباد» دخیل نیست.

  • کد خبر : 25324
برنامه اقدام مشترک برای توسعه حریم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) طرح بازآفرینی «نفرآباد» دخیل نیست.

بازار؛ گروه راه و مسکن: طرح اقدام مشترک توسعه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بافت فرسوده شهری اطراف حرم با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری تهران، آستان عبدالعظیم (ع) به زودی تدوین می شود. ع)، شورای اسلامی و دولت. طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم و ساماندهی بافت اطراف توسط مرکز تحقیقات بلایای […]

بازار؛ گروه راه و مسکن: طرح اقدام مشترک توسعه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بافت فرسوده شهری اطراف حرم با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری تهران، آستان عبدالعظیم (ع) به زودی تدوین می شود. ع)، شورای اسلامی و دولت.

طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم و ساماندهی بافت اطراف توسط مرکز تحقیقات بلایای طبیعی بنیاد مسکن تدوین شد که شامل 21 اقدام اجرایی برای بهبود فضای خدمت رسانی به زائران این مکان مبارک و احیای بافت های فرسوده است. پارچه دور حرم

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست مشترک با نهادهای متولی بازسازی بافت فرسوده شهری که با حضور تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد. ) نمایندگان شورای اسلامی و مسئولان شهرداری تهران با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن برای محرومیت زدایی از منظر شهرری با محوریت توسعه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حرم و ساماندهی بافت اطراف توسط مرکز تحقیقات بلایای طبیعی بنیاد مسکن تدوین شده است که شامل 21 اقدام اجرایی برای بهبود فضای خدمات رسانی به زائران این مکان متبرکه و احیای بافت فرسوده اطراف حرم است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجرای 13 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده مناطق مختلف شهری تهران است.

نیکزاد گفت: ساخت 13 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری تهران توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و تصمیم جدی داریم تا در توسعه حرم حضرت عبدالعظیم نقش آفرینی کنیم.

وی ادامه داد: در فاز اول این برنامه اجرایی 83 آبنمای بهداشتی با امکانات خدماتی مناسب برای زائران در روزهای آینده در ضلع شمالی حریم حرم که توسط بنیاد مسکن انقلاب ساخته شده است به بهره برداری می رسد.

در مراحل بعدی زایر سرای جدید به مساحت 1000 متر مربع، مهدکودک زائران و بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور با ظرفیت 3300 خودرو در ضلع جنوبی حضرت عبدالله احداث می شود. زیارتگاه عظیم.

نیکزاد ادامه داد: در مراحل بعدی زیارتگاه جدید به مساحت 1000 متر مربع، مهدکودک زائران و بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور با ظرفیت 3300 نفر در ضلع جنوبی حضرت احداث می شود. ماشین ها حرم عبدالعظیم. علاوه بر این، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سرعت در حال ساخت 230 واحد مسکونی تخریب شده در مراحل اولیه توسعه حرم است.

وی خواستار همکاری سایر نهادهای مسئول توسعه بازسازی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه حریم و حرم قدردانی کرد. گفت: شهری که حدود 80 درصد از انبارهای عمومی پایتخت را در خود جای داده است و بیش از 250 هزار شهروند افغانستان، پاکستان و عراق را در خود جای داده و بافتی فرسوده دارد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر تقریباً تمامی اموال اقتصادی متعلق به آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با مجوز مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) واگذار شده است. و درآمد موقوفات و نذورات حرم هرگز کفاف هزینه های جاری را نمی دهد و ضریح را نمی سازد. ساخت تالار مسجد حرم که زیربنای خاصی دارد همچنان نیمه تمام است و برای ساخت تالار امام هادی (ع) به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

قاضی عسگر: بر اساس تفاهم نامه ای که با شهرداری تهران منعقد شده، در ازای واگذاری زمین های متعلق به حرم مطهر، 1300 واحد مسکونی در اطراف حرم احداث می شود که هنوز در مرحله خاکبرداری است.

حجت الاسلام قاضی عسکر وی گفت: بر اساس قراردادی که با شهرداری تهران منعقد شده، در ازای واگذاری زمین های متعلق به حرم مطهر، 1300 واحد مسکونی در اطراف حرم ساخته می شود که هنوز در مرحله خاکبرداری است.

با سازمان اوقاف تفاهم نامه ای برای احداث بیمارستان 220 تختخوابی در اطراف حرم منعقد شده است و امیدواریم با کمک شورای اسلامی و دولت این منطقه به مرکز خدمات فرهنگی و پزشکی تبدیل شود. . برای مردم شهر و زائران حرم.

وی گفت: با سازمان اوقاف تفاهم نامه ای برای احداث بیمارستان 220 تختخوابی در اطراف حرم منعقد شده است که امیدواریم با کمک شورای اسلامی و دولت این منطقه به قطب فرهنگی تبدیل شود. . و خدمات پزشکی برای مردم شهر و زائران آرامستان.

هدایت: طرح بازآفرینی محله مخروبه «نفرآباد» در جوار حرم مطهر تدوین و اجرا شده است اما با وجود تاکیدات قانونی، مشارکتی صورت نمی گیرد.

در این جلسه سید مهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران اعلام کرد: طرح بازآفرینی بافت فرسوده «نفرآباد» در جوار حرم علیرغم تاکیدات قانونی، اگرچه تدوین و اجرا شده است.

وی گفت: متاسفانه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده محله مذکور از سوی سیستم بانکی پرداخت نمی شود و تاکنون تنها یکی از متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شده است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی نیز در این دیدار با مسئولان طرح توسعه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام خواستار تشکیل کمیته مشترکی از تمامی نهادهای مسئول برای بررسی راه های تسریع در نوسازی بافت فرسوده شهری و توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی برای اجرای برنامه های عمرانی در این حوزه گفت: حتی با ارزیابی کارشناسی می توان ردیف بودجه ای ویژه برای این منظور از دولت درخواست کرد و بخشی از اعتبارات لازم را اخذ کرد.

پورابراهیمی از آمادگی کامل شورای اسلامی برای کمک به برنامه های عمران شهری و توسعه حرم حضرت عبدالعظیم خبر داد و افزود: خدمت رسانی به زائران این مکان مقدس و سلب چهره شهر از افتخارات شورای اسلامی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.