افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

برنامه احیای بانک سرمایه اعلام شد

  • کد خبر : 119492
برنامه احیای بانک سرمایه اعلام شد

به گزارش بازار، بانک مرکزی در نامه ای خطاب به مدیران بانک سرمایه، برنامه اصلاحی در نظر گرفته شده برای این بانک را به تفکیک در فازهای ماهانه و فصلی برای اجرای آن اعلام کرد. در این نامه که به امضای اداره کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی رسیده است، مسئولیت […]

به گزارش بازار، بانک مرکزی در نامه ای خطاب به مدیران بانک سرمایه، برنامه اصلاحی در نظر گرفته شده برای این بانک را به تفکیک در فازهای ماهانه و فصلی برای اجرای آن اعلام کرد.

در این نامه که به امضای اداره کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی رسیده است، مسئولیت حسن اجرای ضوابط و مقررات ابلاغی بر عهده مدیر کل و سایر اعضای بانک مرکزی است. هیئت مدیره.مدیر بانک سرمایه. این بانک موظف است برنامه پیوست را در بازه های زمانی تعیین شده به طور کامل اجرا و گزارش عملکرد اقلام ممنوعه را به تفکیک در فواصل ماهانه و حداکثر تا پنجم ماه بعد به بانک مرکزی ارائه کند.

البته بانک مرکزی تاکید کرده است که تاثیر عدم انجام اقدامات موثر در این زمینه بر رسیدگی به درخواست های بعدی بانک از سوی این حوزه و همچنین اعمال اقدامات بازدارنده و انضباطی مناسب با مسئولیت این حوزه تاثیرگذار است. مدیرعامل و هیات مدیره بانک سرمایه به دلیل عدم اجرای به موقع و موثر برنامه مذکور.

مهدی عطوان، مدیر نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی پیش‌تر گفته بود: «برای ۸ بانک یا مؤسسه اعتباری مالی که مشمول قانون نبودند اما قابل احیا و بازسازی بودند، حداکثر برنامه دو ساله تعیین کرده‌ایم. ” و به آنها اطلاع داد.

وی همچنین از تعیین تکلیف نهایی 3 موسسه مالی و اعتباری خبر داد که صدور آنها باید در مراجع قانونی نهایی شود.

مدتی بعد از این اظهارات البته خبر انحلال رسمی موسسه اعتباری توسعه رسانه ها منتشر شد. طی یک ماه گذشته انحلال موسسه اعتباری توسعه با حضور نمایندگان بانک مرکزی به طور رسمی تصویب شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.