افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

بررسی 140 نقطه نهضت ملی مسکن از منظر فرونشست و گسلش

  • کد خبر : 158046
بررسی 140 نقطه نهضت ملی مسکن از منظر فرونشست و گسلش

محمدمهدی حیدری در نشست خبری اقدامات مرکز تحقیقات راه مسکن در طرح ملی نهضت مسکن بیان کرد: مرکز تحقیقات در پروژه های نهضت ملی مسکن کیفیت ساخت واحدها را از نظر مخاطرات زمین شناسی، زمین اضافی و … بررسی می کند. وی افزود: در دو مناظره ناکامی و فروپاشی نهضت ملی مسکن بیش از 140 […]

محمدمهدی حیدری در نشست خبری اقدامات مرکز تحقیقات راه مسکن در طرح ملی نهضت مسکن بیان کرد: مرکز تحقیقات در پروژه های نهضت ملی مسکن کیفیت ساخت واحدها را از نظر مخاطرات زمین شناسی، زمین اضافی و … بررسی می کند.

وی افزود: در دو مناظره ناکامی و فروپاشی نهضت ملی مسکن بیش از 140 نقطه بررسی شده است که گاهی در این موارد مشکلاتی وجود داشته است.

وی ادامه داد: در برخی حوزه ها باید یک سری الزامات برای ساختمان ها اعمال شود. در گذشته در ۶ شهر گسل شناسایی شده و ۴ شهر دیگر در حال بررسی است. بر اساس برنامه شناسایی عیب در 21 شهر دیگر به زودی آغاز می شود.

رئیس مرکز تحقیقات راهداری، مسکن و شهرسازی یادآور شد: از دیگر فعالیت های پژوهشگاه، بحث فناوری های نوین ساخت و ساز در نهضت ملی مسکن است. در این بخش وظیفه قانونی داریم تا الزامات ساخت و ساز و فناوری های جدید مسکن را از منظر لرزه خیزی، انرژی، آتش سوزی و … بررسی کنیم. و تئوری فنی را معرفی کنید.

حیدری تصریح کرد: تاکنون حدود 140 استعلام در خصوص راستی آزمایی حریم کارگاه های نهضت ملی مسکن مهر انجام شده است که در دو یا سه مورد از جمله الحاق اراضی به مروشت مجوز بارگیری صادر کرده ایم. یک سری الزامات

وی در خصوص بیمارستان های تهران که در محدوده گسل قرار دارند نیز گفت: طبق ضوابط و مقررات، ساختمان های مهم و حساس از جمله بیمارستان ها نباید در محدوده گسل ساخته شود. ما قطعاً نمی توانیم بیمارستان های ساخته شده در گذشته را تخریب کنیم. پایداری و نوسازی این ساختمان ها در دستور کار قرار دارد.

این موارد را به مدیریت بحران گزارش خواهیم کرد و گفت: دیگر ساختمان مهم و حساسی در پهنه گسل ساخته نخواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد بیمارستان های تهران که روی گسل قرار دارند در اختیار ندارم، گفت: البته گسل ها و پلاک های این گسل ها مشخص است. .

در 11 فرودگاه مطالعات ریسک غرق شدن را انجام دادیم و خطرات را در فرودگاه شناسایی کردیم و اقدامات اصلاحی را ابلاغ کردیم که انجام شد. در فرودگاه هم همین کار انجام شد و اقدامات فنی در این زمینه انجام شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.