به گزارش رکنا، مسعود بزیکیان در ادامه برنامه سفر به کازان روسیه بعدازظهر امروز چهارشنبه در دیدار با آقای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با اشاره به اینکه وی با شعار و رویکرد ایجاد وفاق و همدلی در داخل کشور موفق به جلب اعتماد و تقویت آن شد. روابط دوستانه با کشورهای دیگر من مردم کشورم شدم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به دنبال جنگ و درگیری نیست.

رئیس جمهور همچنین از اعمال استانداردهای دوگانه و حمایت کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی اشتباه کند مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران پاسخ دردناکی به آن خواهد داد. طبیعتاً رژیم می تواند به ایران آسیب برساند، اما آسیبی که در پاسخ به آن وارد می شود فراتر از تصور است.

رئیس جمهور مصر در این دیدار عامل اصلی قوت مسلمانان ما را وحدت بین خود عنوان کرد و افزود: مولفه های قوت متعدد و متنوع است اما مهم ترین آنها اتحاد و انسجام ما بین خودمان است. . . ما باید برای کمک به پایان دادن به جنگ در غزه و لبنان و جلوگیری از گسترش درگیری ها به سایر نقاط منطقه با یکدیگر همکاری کنیم.

عبدالفتاح السیسی گفت: من نه به عنوان یک عالم سیاسی، بلکه قبل از هر چیز به عنوان یک مسلمان معتقدم که باید با تفاهم و گسترش دوستی، امور خود را پیش ببریم و بنابراین در تمام سال هایی که روابط ما دچار مشکل است. من حتی یک بار هم علیه جمهوری اسلامی ایران موضع نگرفته ام به نظرم باید سعی شود تصویر غلطی که در 40 سال گذشته در منطقه و جهان ارائه شده است، اصلاح شود.