افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

بررسی مشکلات و چالش های «صنعت فرآورده های نفتی پالایش شده»

  • کد خبر : 197646
بررسی مشکلات و چالش های «صنعت فرآورده های نفتی پالایش شده»

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بیست و دومین جلسه دفتر صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع «صنعت فرآورده های نفتی پالایش شده» با تلاش مدیریت برای نظارت بر ناشران و مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. جداول صنعت و رتبه ناشران این سازمان. و […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بیست و دومین جلسه دفتر صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع «صنعت فرآورده های نفتی پالایش شده» با تلاش مدیریت برای نظارت بر ناشران و مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. جداول صنعت و رتبه ناشران این سازمان. و با حضور رضا ایازلو معاون نظارت بر بورس ها و سردبیران سازمان بورس، ولیاله جعفری مدیر نظارت بر سردبیران سازمان بورس و جمعی از مدیران و فعالان این صنعت برگزار شد.

رضا عیوضلو معاون نظارت بر بورس ها و سردبیر سازمان بورس و اوراق بهادار در سومین دوره گردهمایی صنعت پالایش درباره دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های پالایشی گفت: با یک پارادایم فکری در مواجه هستیم. مشاوران دولت و دولتمردان سود صنایع را ضد ارزش می دانند، از این رو حفظ شرکت های تولیدکننده تنها شرط تحریم کشور است.

و افزود: دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های تصفیه شده با یازده ماه تاخیر ابلاغ شد که به نوبه خود دارای خطای حقوقی اساسی است.

به دنبال راه حل های قیمت گذاری خوراک
معاون نظارت بر بورس ها و سردبیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه اکنون بخشنامه های وزارت نفت با بحث سیاست گذاری کیفیت مغایرت دارد، گفت: بخشی گرایی در بخش های مختلف دولت دیده شد اما در بخشی که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.” اما اکنون شرکت نفت در بخش‌های خود عملکردی ناسازگار دارد.

ایازلو تصریح کرد: شرکت ملی نفت به شرکت ها اعلام کرده است که به سمت ارتقای کیفیت حرکت خواهند کرد، اما قیمت خوراک به گونه ای تعیین شده است که محصولاتی تولید می شود که حاشیه سود پایینی داشته و اغلب سودآور نیستند.

وی تصریح کرد: در خصوص این ابلاغیه با وزارت نفت در حال مکاتبه هستیم، رئیس سازمان بورس نیز در این زمینه با رئیس جمهور مکاتبه کرده است، زیرا این تصمیم بر سود صنعت پالایش تاثیر می گذارد که به ضرر سهامداران خواهد بود. . ، صندوق های پالایشگاهی و …

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دولت برای فرآورده های بنزینی سیاست های یارانه ای در نظر گرفته است اما این سیاست ممکن است به دلیل رکود قیمتی ضربه های زیادی به تولید وارد کند.

ایازلو در پایان گفت: اگرچه نهاد نظارتی ابتکار خوبی است، اما لازم است انجمن پالایش نفت با شورای رقابت یا هیأت عالی مکاتبه کند و رونوشت نامه را به سازمان بورس ارسال کند تا ما در این خصوص اقدام کنیم. به نوبه خود می تواند این کار را انجام دهد، ما موضوع را پیگیری خواهیم کرد و از هیچ تلاشی برای حفظ منافع سهامداران دریغ نخواهیم کرد.

کاهش ارزش سهام شرکت های تولیدی با قیمت های دستوری.
ناصر عشوری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با اشاره به اینکه شرکت های پالایشی جایگاه ویژه ای در تولید فرآورده های نفتی کشور دارند، گفت: این شرکت ها طبق قانون موظف به انجام وظایف خاصی هستند که این وظایف محقق می شود. زمانی که مطابق با درآمد و هزینه بوده و به روند عملیاتی و اجرایی خود ادامه دهند.

وی افزود: از 10 پالایشگاه، 9 پالایشگاه براساس اصل 44 واگذار شده است. علاوه بر این، آنها تعهداتی در قبال دولت و دولت برای تامین سوخت دارند و غذای خود را از دولت تهیه می کنند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تصریح کرد: تا زمانی که بحث نظارتی و جایگاه تصمیم گیری بر اساس قانون و تبصره 56 اصل 44 مشخص نشود، دولت اختیار تام دارد.

عاشوری بیان کرد: در حالی که منابع و هزینه ها را در وظایف کاری خود در نظر می گیریم و صحت آنها را بررسی می کنیم، دولت نیز به منابع و هزینه های خود نگاه می کند و مشکلات خود را می بیند. او

وی با اشاره به اینکه نباید به صنایع از جمله صنعت نفت جزیره نگاه کرد، گفت: عملکرد شرکت، تولید محصولات و بحث وظایف قانونی آن از نظر اقتصادی، ارزش سهام، امنیت و …. یک مکان خاص

49 میلیون سهامدار داریم
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تصریح کرد: بخشنامه قیمت گذاری می تواند مجموعه ها را مسدود کند و ارزش سهام را کاهش دهد و در روند کار اختلال ایجاد کند.

عاشوری گفت: اگر درآمد حاصل نشود نمی توانیم به وظیفه خود عمل کنیم، قانونگذاران و دولت باید در نظر داشته باشند که وضعیت شرکت های پالایشی با بیست سال گذشته متفاوت است، قبلاً دولت سهامدار بود. و غذای خودمان را تامین کردیم اما الان 49 میلیون سهامدار عدالت داریم و باید در سود آن سهم داشته باشیم و اگر این کار را نکنیم سازمان بورس که حافظ حقوق سهامداران است تحریم هایی را برای آنها در نظر می گیرد. ما

دبیرکل کانون کارآفرینان صنعت پالایش نفت در پایان گفت: بخشنامه صادر شده در سال جاری در مورد پالایشگاه ها زیان جدی به ما وارد کرد به طوری که طبق آمار تنها در حوزه بنزین، شرکت های پالایشی متضرر شده اند. 32 زیان مادی، اما سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد حمایت های لازم را برای پیگیری مشکلات از جمله اصلاح دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های پالایشی انجام داده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.