افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

بررسی قانون الزام تنظیم سند رسمی در شورای عالی قضایی – تابناک

  • کد خبر : 271813

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مجمع تشخیص مصلحت نظام ششم اردیبهشت ماه از تصویب طرح الزام تنظیم سند رسمی ملکی خبر داد. به گزارش روابط عمومی مجمع، آیت الله آملی لاریجانی؛ رئیس مجمع با تشریح سابقه بررسی این طرح مهم در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت که پس از ده ها […]

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مجمع تشخیص مصلحت نظام ششم اردیبهشت ماه از تصویب طرح الزام تنظیم سند رسمی ملکی خبر داد. به گزارش روابط عمومی مجمع، آیت الله آملی لاریجانی؛ رئیس مجمع با تشریح سابقه بررسی این طرح مهم در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت که پس از ده ها جلسه گروه کارشناسی به صحن آمد و در اتاق جلسه بررسی شد. وی در جلسات متعدد گفت: این قانون مهم، قانون تقدیر است. توضیح و تشریح آن ضروری است چرا که ساختارهای جدیدی ایجاد شده که نیازمند کار رسانه ای دستگاه های اجرایی و اعضای مجمع به ویژه صدا و سیما است. ، برای تسهیل اجرای آن.

مأموریت های سازمان ثبت که مستلزم تنظیم سند رسمی است.

با انتشار این خبر، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان اصلی ترین نیروی انتظامی و حسن بابایی; رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر تشکیل کمیته های تخصصی شامل کمیته های فناوری، اطلاعات، حقوقی، اسناد رسمی، مشاور املاک و آموزشی تاکید کرد.

بابایی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به تصویب طرح الزام ثبت رسمی معاملات ملکی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: از جمله وظایف متعددی که در این قانون برای سازمان ثبت تعریف شده است، تشکیل دفاتر است. سامانه‌هایی که این سازمان مسئولیت آن را بر عهده دارد، طراحی و پیاده‌سازی آن‌ها را از سال گذشته در دستور کار قرار داد و تا کمتر از شش ماه دیگر تمامی این سامانه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: با توجه به وجود فرصت کافی برای تبدیل اسناد عادی به رسمی که حداقل دو سال می باشد، همکاران ثبتی ما در 500 واحد ثبتی آماده انجام وظایف پیش بینی شده در این مصوبه و در کمترین زمان ممکن هستند. زمان . بدون نیاز به واسطه یا هزینه اضافی، کار تبدیل سند را انجام می دهد.

زیرساخت ها باید قبل از مهلت قانونی آماده شود

رئیس قوه قضائیه پس از ارائه گزارش رئیس سازمان ثبت اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وجود اینکه مهلت یکساله برای ایجاد زیرساخت ها و سامانه های مربوط به اجرای قانون دارد که این امر مستلزم این است که این مقام مسئول ایجاد کند. ثبت اسناد ملکی» تاکید می کنم انجام سریعتر و قبل از اتمام مهلت قانونی مهم است.

محسنی آژه ای افزود: معاونت حقوقی قوه قضاییه نیز آیین نامه مربوط به قانون «الزام به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول» را در اسرع وقت نهایی کند.

این گزارش می افزاید: رئیس قوه قضائیه که ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد و نقش بسیار مهمی در تصویب این قانون داشته است، تأثیر غیرقابل انکاری در اجرای این قانون دارد. رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه های مربوطه زمینه های اعمال این قانون را فراهم می کند. همچنین علاوه بر صدور بخشنامه های لازم، آموزش قضات در تفسیر صحیح قانون به تحقق رویه و تفسیر واحد از قانون کمک می کند که نتیجه آن تثبیت امنیت اموال و اقتصادی مردم و ابطال اسناد عادی می باشد. . .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=271813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.