افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

بررسی راه های تقویت مالی پروژه های آب و فاضلاب و سازگاری با تنش آبی

  • کد خبر : 184108
بررسی راه های تقویت مالی پروژه های آب و فاضلاب و سازگاری با تنش آبی

علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به نشست مشترک چند تن از اعضای این مجمع با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران که به همت شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گزارشی از وضعیت منابع تامین آب استان و تداوم […]

علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به نشست مشترک چند تن از اعضای این مجمع با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران که به همت شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گزارشی از وضعیت منابع تامین آب استان و تداوم پدیده خشکسالی در چهارمین سال متوالی ارائه کرد. مالی بر تسریع در اجرای پروژه های تامین آب تاکید کرد.

خزریان یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه را محدودیت ایجاد شده در استفاده از منابع مالی در تبصره 3 قانون تاسیس شرکت های آب و فاضلاب در متن نهایی برنامه هفتم توسعه کشور دانست و افزود: با توجه به به گزارش شرکت آبفای استان تهران، این محدودیت از میزان منابع مالی پروژه های آب و فاضلاب از تبصره مذکور در اجرای برنامه هفتم توسعه حداکثر 10 درصد تعیین شد.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران بیان کرد: از سال 1387 تاکنون 6.6 میلیارد تومان از تبصره 3 قانون مذکور برای اجرای طرح های مهم عمرانی این شرکت از جمله آبرسانی به تهران از ماملو اعتبار در نظر گرفته شده است. . سد، آبرسانی اضطراری تهران، پروژه رینگ تهران (حضرت قمر بنی هاشم) و … منابع مالی سرمایه گذاری شده است که در صورت اعمال محدودیت مذکور، برای تکمیل این پروژه ها و سایر پروژه های عمرانی در آینده کاهش چشمگیری خواهد داشت.

خضریان با اشاره به همفکری نمایندگان استان تهران و مسئولان استانداری و شرکت آب و فاضلاب این استان در اولویت موضوع آب در نظام بودجه ای کشور، گفت: در این نشست مشترک با تشریح راهکارهای قانونی به منظور تامین منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب از جمله امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید پساب، تعدیل قیمت‌ها با هدف اصلاح الگوی مصرف و کاهش ضایعات در شبکه‌های توزیع، پیشنهاد شد دولت در قالب ماده واحده عمل کند. تبصره 3 قانون اساسنامه شرکتهای آب و فاضلاب اصلاح شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تصریح کرد: در پایان این جلسه مقرر شد بر اساس کارگروه کارشناسی و همکاری مجمع نمایندگان استان تهران، مسئولان استانداری و شرکت آب استانی و پیشنهادات برای رفع محدودیت های ایجاد شده برای استفاده از ظرفیت تبصره 3 و سایر راهکارهای قانونی برای تقویت منابع مالی پروژه های آب و فاضلاب باید جمع بندی و توسط دولت و مجلس پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.