افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

بررسی دقیق تراکنش های مونرو توسط پلیس ژاپن؛ 18 کلاهبردار دستگیر شدند

  • کد خبر : 404979
بررسی دقیق تراکنش های مونرو توسط پلیس ژاپن؛ 18 کلاهبردار دستگیر شدند

مقامات ژاپنی با بررسی دقیق تراکنش های ارزهای دیجیتال مونرو، یک باند متشکل از 18 کلاهبردار را برای اولین بار در تاریخ ارزهای دیجیتال دستگیر کردند. Monero یکی از محبوب ترین سکه های حفظ حریم خصوصی است که به دلیل تراکنش های “ناشناس و غیرقابل ردیابی” شناخته شده است. مقامات ژاپنی به بلاک چین Garesh […]

مقامات ژاپنی با بررسی دقیق تراکنش های ارزهای دیجیتال مونرو، یک باند متشکل از 18 کلاهبردار را برای اولین بار در تاریخ ارزهای دیجیتال دستگیر کردند. Monero یکی از محبوب ترین سکه های حفظ حریم خصوصی است که به دلیل تراکنش های “ناشناس و غیرقابل ردیابی” شناخته شده است.

مقامات ژاپنی به بلاک چین Garesh Mihan گفته اند که در این تحقیق تقریباً 900 مورد این کلاهبرداران تراکنش های پولشویی در بلاک چین مونرو را تحلیل کرده اند. ارزش کل این معاملات 100 میلیون ین معادل 670000 دلار بوده است. این اولین بار است که سازمان های مجری قانون ژاپن از تراکنش های Monero برای شناسایی مجرمان سایبری استفاده می کنند.

کلاهبرداران دستگیر شده به رهبری یوتا کوبایاشی متهم به پولشویی با مونرو و کلاهبرداری رایانه ای هستند. بررسی فعالیت های این گروه نیز از 18 آگوست و اندکی پس از تشکیل واحد تحقیقات سایبری پلیس ملی ژاپن آغاز شد.

حوادث سایبری در شبکه های مختلف بلاک چین در سه ماهه سوم سال 2024 - منبع: CertiK
حوادث سایبری در شبکه های مختلف بلاک چین در سه ماهه سوم سال 2024 – منبع: CertiK

جرایم مربوط به رمزارز: یک مشکل رو به رشد در بسیاری از کشورها این روزها

در حالی که صنعت ارزهای دیجیتال سال‌ها با حملات سایبری دست و پنجه نرم می‌کرد، در چند ماه گذشته گزارش‌های مختلفی از حملات فیزیکی و جرایم خشونت‌آمیز مرتبط با ارزهای دیجیتال مشاهده شده است.

در ماه اوت، یک باند متشکل از چهار شهروند چینی به مجتمع املاک پاثوم تانی در تایلند حمله کردند و یک قربانی را مجبور کردند 2 میلیون دلار ارز دیجیتال خود را به کیف پول آنها واریز کند.

در ماه ژوئیه، چهار مرد در کیف، اوکراین، یک سرمایه گذار معروف بیت کوین را ربودند و قبل از خفه کردن او را خفه کردند. 3 بیت کوین به سرقت رفته بود

در ماه ژوئن، در لندن، سه مرد مسلح پس از حمله به یک خانه، صاحب خانه را منتقل کردند 1000 واحد اتر به ارزش بیش از 2.5 میلیون دلار اجباری خوشبختانه در این حمله صاحب خانه آسیبی ندید.

آمار کلاهبرداری های کریپتو در 13 سال گذشته

با وجود نشانه‌های مختلف از بلوغ صنعت ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری و جرایم سایبری هنوز یک مشکل بزرگ در این صنعت هستند.

حملات هک کریپتو در 13 سال گذشته - منبع: Crystal Intelligenceحملات هک کریپتو در 13 سال گذشته - منبع: Crystal Intelligence
حملات هک کریپتو در 13 سال گذشته – منبع: Crystal Intelligence

طبق اطلاعات Crystal Intelligence، در 13 سال گذشته تقریباً 19 میلیارد دلار ارز دیجیتال در 785 حمله هکری و اکسپلویت به سرقت رفته است.

بزرگترین حمله به کلاهبرداری پلاس توکن در سال 2019 برمی گردد، زمانی که مهاجمان 2.9 میلیارد دلار بیت کوین و اتریوم را سرقت کردند.

حملات هک و سوء استفاده ها در دنیای رمزارز یکی از بزرگترین مسائلی است که مانع پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در سال های اخیر شده است. طبق آمار، در مجموع در سه ماهه اول سال 2024 542.7 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته که بیش از 42 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2023 است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-21 21:00:29

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.