افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

بررسی انواع ماسک مو (معرفی 10 مدل + نحوه استفاده از ماسک مو)

  • کد خبر : 35387
بررسی انواع ماسک مو (معرفی 10 مدل + نحوه استفاده از ماسک مو)

تارهای مو به مراقبت و توجه نیاز دارند، به خصوص اگر خشک و شکننده باشند. این شکنندگی می تواند ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی مانند سشوار یا استفاده از آن باشد رنگ مو و سایر مواد شیمیایی ایجاد شده است. برای داشتن موهایی براق و سالم و جلوگیری از موخوره ناشی از خشکی بیش […]

تارهای مو به مراقبت و توجه نیاز دارند، به خصوص اگر خشک و شکننده باشند. این شکنندگی می تواند ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی مانند سشوار یا استفاده از آن باشد رنگ مو و سایر مواد شیمیایی ایجاد شده است. برای داشتن موهایی براق و سالم و جلوگیری از موخوره ناشی از خشکی بیش از حد، بهترین روش استفاده از ماسک مو در داخل و خارج از حمام است.

در این مقاله از مجله آرایشی و زیبایی دکتر فرمو با انواع ماسک مو و نحوه استفاده از آن در داخل و خارج از سرویس بهداشتی آشنا می شویم.

به عناوین مقالات نگاهی بیندازید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک محصول آرایشی است که بعد از حمام مخصوصاً زمانی که مو خیس است قابل استفاده است و همچنین در داخل حمام موهای شما را سالم می کند و رطوبت لازم را برای موهای شما فراهم می کند. موهای خشکی که به دلیل برس زدن یا استفاده از محصولات شیمیایی شادابی و رنگ خود را از دست داده اند با ماسک مو آبرسانی و تقویت می شوند.

غلظت آن نسبت به سایر نرم کننده ها بیشتر است و در نتیجه موها را در عمق نرم می کند. برای اینکه این محصول تاثیر بیشتری داشته باشد، بهتر است مدت زمان بیشتری روی موها بماند.

مزایا و فواید ماسک مو

در ماسک مو ترکیبات مختلف ویتامین A و ویتامین E و کراتین و روغن های گیاهی وجود دارد. این محصول مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • رنگ مو و رنگ مو را ثابت نگه دارید.
  • لاک مو
  • براق کننده و نرم کننده مو
  • آبرسانی بالا برای ساقه مو.
  • جلوگیری از شکستگی مو
  • از موخوره اجتناب کنید
  • مراقبت از سلامت پوست سر
  • حفظ سلامت ساقه و ریشه مو.
  • تقویت موهای آسیب دیده
  • کاهش آسیب ناشی از گرما و محصولات شیمیایی مو
  • جلوگیری از تاثیر آلودگی محیطی بر روی مو

مواد به کار رفته در ماسک.

ماسک مو از ترکیبات مختلفی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، عسل، آلوئه ورا، روغن آووکادو، انواع ویتامین ها و عصاره های گیاهی تشکیل شده است که میزان هر یک از این مواد بسته به نوع ماسک مو متفاوت است. این ترکیبات ساقه موهای آسیب دیده را کدر کرده و رطوبت را به موهای کاهش یافته باز می گرداند.

آلوئه ورا موها را تغذیه می کند و روغن های مختلف وظیفه ترمیم موهای خشک و وز را بر عهده دارند. تخم مرغ و موز موجود در ماسک شوره سر را کاهش داده و به رشد و تقویت مو کمک می کند. ماسک مو بر پایه آب و روغن است. نوع پایه آب را می توان با آب شستشو داد، اما نوع روغنی را باید با شامپو شست.

انواع ماسک مو

انواع ماسک مو
انواع ماسک مو

ماسک مو را می توان به دو دسته تقسیم کرد که دسته اول ماسک های مو بر اساس روش استفاده و دسته دوم ماسک های مو بر اساس کارایی هستند. انواع ماسک مو از نظر کاربرد عبارتند از:

ماسک مو در حمام

این ماسک مو یکی از محبوب ترین محصولات است و همانطور که می دانید باید در حمام و روی موهای مرطوب استفاده شود. طبق روشی که روی همه ماسک های مو نوشته شده است، پس از استفاده از این محصول روی موهای مرطوب، مقداری روی موها باقی می ماند و سپس آبکشی می شود. در واقع این محصول مراقبتی جایگزین نرم کننده است و خشکی مو را از بین می برد.

ماسک مو خارج از حمام

این ماسک مو در خارج از حمام و روی موهای مرطوب استفاده می شود. این محصول از موها در برابر دمای بالای سشوار و اتو محافظت می کند و از آسیب جلوگیری می کند و پس از استفاده نیاز به شستشو ندارد. علاوه بر این، این محصول باعث وز شدن موها و باز شدن گره ها می شود و شکنندگی موها به راحتی از بین می رود و شانه می شود. اکثر مردم از این محصول خارج از حمام به عنوان نرم کننده مو استفاده می کنند.

ماسک موی خانگی

ماسک موی طبیعی و ارگانیک محسوب می شوند و می توانند در گروه ماسک های موی خانگی قرار بگیرند. همچنین می توانید از این محصول دست ساز برای رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و همچنین تقویت و تقویت ساقه مو استفاده کنید. ماسک‌های موی خانگی معمولاً از مواد طبیعی و ارگانیک شامل میوه‌های طبیعی، تخم‌مرغ و ماست و روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و سایر روغن‌ها و همچنین گیاهانی مانند سیب‌زمینی استفاده می‌کنند.

ماسک موی خانگی
ماسک موی خانگی

ماسک موی خانگی بر خلاف ماسک های موجود در بازار فاقد مواد نگهدارنده و شیمیایی بوده و کاملا طبیعی است. البته باید بدانیم که برخلاف ماسک‌های موجود در بازار که می‌توان آن‌ها را برای مدت طولانی در ظروف مخصوص خود نگهداری کرد، این ماسک‌ها باید برای مدت کوتاهی چند روزه استفاده شوند زیرا به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده احتمال آسیب دیدن ماسک موی خانگی وجود دارد. برخی از پرمصرف ترین ماسک های مو در خانه عبارتند از:

  • ماسک موز برای تقویت ساقه مو
  • آووکادو و عسل موها را نرم و نرم می کند
  • آب برنج برای تقویت و رشد مو
  • سس مایونز برای نرم کردن و از بین بردن خشکی ساقه مو
  • تخم مرغ برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو
  • آب پیاز برای رشد و پرپشت شدن مو.
  • ماسک نخود فرنگی ضد ریزش مو

برای آشنایی بیشتر با ماسک های خانگی طرز تهیه ماسک موی خانگی را بخوانید

انواع ماسک مو با توجه به عملکرد

ماسک های مو بسته به عملکردی که روی مو انجام می دهند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام از این ماسک ها ترکیبات مختلفی برای اثرگذاری دارند. در زیر چند نمونه از این موارد آورده شده است.

ماسک مرطوب کننده و نرم کننده مو

این محصول رطوبت از دست رفته مو را به ارمغان می آورد و از خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری می کند. همچنین اجازه نمی دهد موها شکننده و وز شوند و از موخوره جلوگیری می کند. ماسک مو صاف کننده به از بین بردن گره ایجاد شده در اثر شانه زدن مو کمک می کند و همچنین خشکی مو را از بین می برد و موها را ابریشمی می کند. افراد می توانند از این ماسک برای انواع مو استفاده کنند، به خصوص افرادی که موهایشان خشک و درهم است.

ماسک موی ترمیم کننده موهای آسیب دیده

این ماسک برای افرادی که از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره کننده استفاده می کنند و یا با برس زدن و کراتینه کردن بیش از حد موهای خود را خشن و کدر می کنند بسیار مناسب است. موهای آسیب دیده معمولا خشک، وز و وز می شوند و برای ترمیم آن باید از ماسک مخصوص استفاده کرد. ترکیبات تقویت کننده و مغذی موجود در این ماسک ها روی رشته ها تاثیر می گذارد و به مرور زمان آنها را بازسازی می کند.

ماسک برای موهای چرب

ماسک برای موهای چرب
ماسک برای موهای چرب

یکی از راه های تقویت مو، روغن درمانی است، بنابراین ماسک های مو از ترکیب روغن های گیاهی و سایر مواد برای آبرسانی و تقویت مو ساخته می شوند. در واقع عملکرد آن مانند ماسک موی مرطوب کننده است و طراوت و لطافت را به موها باز می گرداند. تفاوت این ماسک ها با ماسک های مرطوب کننده این است که در این ماسک ها از روغن استفاده می شود و علاوه بر مرطوب کنندگی موها را نیز تقویت می کنند مانند روغن آرگان، روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن های دیگر.

ماسک موی پروتئینی

پروتئین درمانی روشی برای ترمیم موهای آسیب دیده است. معمولا این موها خاصیت ارتجاعی ندارند و شل هستند. این محصول بر روی تارهای مو اثر می گذارد و آنها را ترمیم می کند.

ماسک برای موهای رنگ شده

این محصول برای افرادی که موهای خود را رنگ یا هایلایت می کنند مناسب است زیرا علاوه بر تامین رطوبت لازم برای موهای رنگ شده و نرم کننده باعث تثبیت رنگ نیز می شود. علاوه بر این از کدر شدن رنگ مو نیز جلوگیری می کند.

ماسک برای موهای مجعد

افرادی که موهای مجعد دارند گاهی اوقات مخالف استفاده از نرم کننده های مو هستند زیرا نمی خواهند موهایشان تغییر کند. این افراد می توانند از ماسک های مخصوص موهای مجعد استفاده کنند تا هم رطوبت لازم به موهایشان برسد و هم وضعیت موهایشان ثابت بماند.

نحوه استفاده از ماسک مو

برای استفاده از ماسک مو، اولین و مهمترین نکته این است که موهایی تمیز داشته باشید، یعنی موهایتان عاری از چربی و آلودگی های روزانه باشد و اثری از کثیفی روی موهایتان نباشد. زیرا مواد تقویت کننده در ماسک ها باید روی سطح موهای شما تمیز باشند تا وارد ساقه مو شوند. پس ابتدا موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید. سپس ماسک مورد نظر را به مدت 3 الی 5 دقیقه به موهای خود بزنید و صبر کنید تا مواد مفید آن جذب شود.

نحوه استفاده از ماسک مو
نحوه استفاده از ماسک مو

سپس اگر موهای بلندی دارید، آن ها را تقسیم کرده و ماسک را به تمام قسمت های آن بمالید. هنگام استفاده از ماسک مراقب باشید که به ریشه ها نرسید، زیرا ماسک های مو در اسمارتک نیوز اول برای ساقه مو در نظر گرفته شده اند. ماسک را با یک شانه به طور یکنواخت روی تمام سطح موهای خود پخش کنید. اکثر ماسک ها به گونه ای هستند که بعد از 3-5 دقیقه روی ساقه مو باید با آب گرم شسته شوند. اما برخی از آنها باید یک روز و یک شب با کلاه مخصوص روی موها بماند و سپس آبکشی شود.

بهترین برندهای ماسک مو

ماسک های مو با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که با شناخت نوع موی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب و استفاده کنید. استفاده از برندهای معتبر و شناخته شده به رفع مشکلاتی که قبلا برای موهای شما ایجاد شده بود کمک می کند. برخی از برندهای معروف ماسک مو که در دنیا شناخته شده اند عبارتند از: Clearclear، Neutrogena، Vidad، L’Oreal، Crastas، Crystal، Dry by Mud، Slidedrybar، Mudslide، Oriflame، Serita، Folica، Himalaya و…

آخرین کلمه

ماسک های مو دارای مواد مفید و مغذی برای مو هستند که ساقه مو را تقویت کرده و از زبری و درشتی مو جلوگیری می کند. همچنین این ماسک ها موها را براق و شاداب می کنند. مواد تشکیل دهنده این ماسک ها شامل انواع روغن های گیاهی و ویتامین های مفید برای مو می باشد. افرادی که از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتوی مو و همچنین رنگ مو و دکلره کننده استفاده می کنند باید از ماسک موی مناسب برای رفع مشکلات موهای خشک و شکننده استفاده کنند.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.