افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش لوازم خانگی

  • کد خبر : 29053
بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش لوازم خانگی

بازار؛ گروه صنعت: نشست خبری اتحادیه سراسری لوازم خانگی صبح امروز با حضور برخی از فعالان و اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم در ابتدا افشان شفیعی از اهالی صنعت به تشریح سند خط مشی پیشنهادی صنعت لوازم خانگی با عنوان «بازآفرینی یک صنعت؛ هفت دهه توسعه صنعت لوازم خانگی» تدوین شد و گفت: […]

بازار؛ گروه صنعت: نشست خبری اتحادیه سراسری لوازم خانگی صبح امروز با حضور برخی از فعالان و اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم در ابتدا افشان شفیعی از اهالی صنعت به تشریح سند خط مشی پیشنهادی صنعت لوازم خانگی با عنوان «بازآفرینی یک صنعت؛ هفت دهه توسعه صنعت لوازم خانگی» تدوین شد و گفت: که در این سند پیشنهادی که در چهار بخش نوشته شده است، عملاً تمامی قابلیت‌های موجود در صنعت لوازم خانگی را در قالب علمی به بخش دولتی و خصوصی آورده‌ایم و معتقدیم این سند پیشنهادی می‌تواند تأثیرگذار باشد. سیاست ها و تصمیمات آتی وزارت صمت تاثیر لازم را دارد.

ناهماهنگی بین سهم صنعت از تولید ناخالص ملی و سهم مالیات پرداختی

در ادامه برنامه عباس هاشمی دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی به وضعیت فعلی این صنعت و شرایط حاکم بر آن پرداخت و گفت: ابتدا باید بدانید که مشارکت کل صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور 13 درصد است و با توجه به اینکه سیاست کلی کشور بر پیشروی به سمت اقتصاد بدون نفت و خروج از حالت تک محصولی است، قطعا حمایت از صنعت و بحث توسعه پایدار صنعت اهمیت دارد. به شدت قابل مشاهده است.

وی افزود: با این حال سهم مالیات های پرداختی صنعت حدود 68 درصد از کل مالیات های کشور است. به همین دلیل، ما معتقدیم که توسعه متوازن زمانی رخ می دهد که همه چیز هماهنگ باشد. یعنی، نسبت مشارکت در تولید ناخالص داخلی باید با نسبت مالیات های اعطایی شده توسط صنعت سازگار باشد. اما اینطور نیست و در نتیجه میز صنعتی کوچکتر و کوچکتر می شود و در بلندمدت نشانه مثبتی برای سرمایه گذاری مولد در کشور نیست.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی: صنعت لوازم خانگی دنیا به سمت تولید محصولات سازگار با محیط زیست، هوشمند و ساده سازی استفاده از محصولات در حال حرکت است و بنابراین باید در این مسیر حرکت کنیم تا صادرات صنعتی پایدار محقق شود.

هاشمی همچنین درباره اینکه چگونه می توان به صادرات صنعتی پایدار دست یافت، گفت: ما معتقدیم برای تحقق این امر صنعت لوازم خانگی جهانی به کدام سمت می رود و الگوهای تولید آن چگونه است؟

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که در دنیا تولیدات و محصولات این حوزه به سمت محصولات دوستدار محیط زیست و از سوی دیگر دنیا به سمت محصولات هوشمندتر و در عین حال ساده سازی حرکت کرده است. استفاده از محصولات، و ما نیز باید به اینجا و آنجا برویم.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی همچنین به حجم بازار جهانی اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های جهانی منتشر شده، حجم بازار جهانی لوازم خانگی در سال 2022 تقریباً 590 میلیارد دلار بوده که از این میزان 360 میلیارد دلار است. دلار مربوط به لوازم خانگی بود.

تسویه تعهد مبادله ای؛ مانع بزرگ در رشد صادرات لوازم خانگی

وی ادامه داد: علاوه بر این رشد متوسط ​​7 درصدی برای این بازار پیش بینی می شود و حجم بازار جهانی لوازم خانگی تا سال 2026 به حدود 800 میلیارد دلار برآورد می شود بنابراین باید هدف گذاری کنیم که از این 800 سهم داشته باشیم. میلیارد دلار

وی خاطرنشان کرد: البته برای توسعه صادرات برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم، البته تا زمانی که قرارداد ارزی داشته باشیم و تعهدات ارزی را تسویه کنیم، رشد صادرات چشمگیر نخواهد بود. در واقع تحت تاثیر این مضمون، در حالی که ارزهای صادراتی گران ترین ارزهای دنیا هستند، در کشور ما ارزهای صادراتی به ارزان ترین ارزها تبدیل شده اند.

هاشمی در خصوص بازار داخلی نیز گفت: با توجه به تعداد محصولات در حوزه لوازم خانگی، گردش مالی سالانه حدود 6 میلیارد تا 6.5 میلیارد تومان است که 2.5 میلیارد تومان آن مربوط به لوازم خانگی است.

حجم بازار جهانی لوازم خانگی در سال 2022 حدود 590 میلیارد دلار خواهد بود که 360 میلیارد دلار آن مربوط به لوازم خانگی خواهد بود.

بررسی و تغییر شرایط خدمات پس از فروش برای جلب رضایت خریداران

دبیر اتحادیه کشوری لوازم خانگی همچنین در پاسخ به این سوال بازار مبنی بر اینکه این انجمن چه برنامه ای برای افزایش رضایت خریداران از خدمات پس از فروش دارد، گفت: «ضوابط خدمات پس از فروش» را حفظ کردیم، این قوانین بررسی شد و بعدا تصویب و ابلاغ شد. . و حتی سازمان ملی استاندارد نیز آن را اعلام کرد و برخی الزامات را تغییر دادیم.

وی با تاکید بر اینکه تدوین این قوانین اغلب با همفکری سازمان ها انجام شده است، گفت: در این بخش نگاه انجمن این است که مشتری مداری محور کار باشد و ما معتقدیم هنر انجام دادن است. مصرف کننده راضی است و بنابراین انجمن به عنوان یک انجمن ملی تاکید می کند همیشه حق با مشتری است و اگر مشکلی وجود دارد باید مشتری را متقاعد و متقاعد کنیم در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

هاشمی افزود: خوشبختانه این حرکت و این باور در واحدهای تولیدی لوازم خانگی ایجاد شده که بدون مشارکت خریداران و مصرف کنندگان شانس موفقیت وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.