افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

برداشتن پوشک کودک؛ زمان مناسب و راه حل های موثر

  • کد خبر : 172773
برداشتن پوشک کودک؛  زمان مناسب و راه حل های موثر

بیرون آوردن کودک از پوشک یکی از مهمترین مراحل دوران کودکی است. اگرچه اکثر کودکان بین 18 تا 30 ماهگی آماده آموزش پوشک و پوشک نیستند، اما این امر برای همه کودکان صدق نمی کند و حتی ممکن است برخی از کودکان در 4 سالگی و والدین آنها به طور کامل از پوشک خارج نشوند. […]

بیرون آوردن کودک از پوشک یکی از مهمترین مراحل دوران کودکی است. اگرچه اکثر کودکان بین 18 تا 30 ماهگی آماده آموزش پوشک و پوشک نیستند، اما این امر برای همه کودکان صدق نمی کند و حتی ممکن است برخی از کودکان در 4 سالگی و والدین آنها به طور کامل از پوشک خارج نشوند. ممکن است به دنبال از شیر گرفتن یک کودک 4 ساله باشید. . همه آنچه را که باید در مورد از شیر گرفتن نوزاد بدانید را در این مقاله خواهید خواند. با ما بمان.

اهمیت آمادگی تکاملی کودک برای ترک پوشک

آمادگی رشد کودک نقش مهمی در تعیین سن شروع پوشک دارد. از آنجایی که هر کودک با سرعت خاص خود رشد می کند، سن مناسب پوشک می تواند از کودکی به کودک دیگر بسیار متفاوت باشد. بر اساس برخی تحقیقات، شروع خیلی زود یا خیلی دیر آموزش پوتین می تواند چالش هایی ایجاد کند و منجر به پسرفت یا تاخیر در تکمیل این مرحله مهم از زندگی کودک شود.

اگرچه تحقیقات نشان می دهد که کودکان 18 تا 24 ماهه از نظر جسمی و عاطفی آماده برای آموزش لگن هستند، سن تنها عاملی نیست که هنگام از شیر گرفتن کودک از پوشک تأثیر می گذارد و والدین ممکن است هنوز به فکر برداشتن پوشک او باشند. پسر 3 ساله بدون پوشک.

آموزش لگن و تعویض پوشک را از چه زمانی شروع کنیم؟

برای اینکه بدانید آیا زمان کنار گذاشتن پوشک و آموزش به کودکتان فرا رسیده است یا خیر، ابتدا باید مطمئن شوید که کودک برای شروع این مراحل مهم آماده است. نشانه هایی که نشان می دهد کودک آماده برداشتن پوشک است:

  • درخواست تعویض پوشک کثیف؛
  • توانایی پیروی از دستورالعمل های ساده؛
  • پوشک را به مدت 2 ساعت خشک کنید؛
  • علاقه به دستشویی رفتن و کنار گذاشتن پوشک؛
  • توانایی نشستن روی صندلی توالت؛
  • علاقه نشان دادن به پوشیدن لباس زیر به جای پوشک؛
  • مدفوع منظم داشته باشید و الگوی خاصی برای دستشویی رفتن داشته باشید.

هنگام درآوردن پوشک کودک از شلوار آموزشی استفاده کنید

اگرچه استفاده از شلوارهای آموزشی یکبار مصرف به عنوان یک روش محبوب برای از شیر گرفتن کودک در نظر گرفته می شود، اما می تواند کودک را به تعویض پوشک ترغیب کند و آموزش گلدان را دشوارتر کند.

استفاده از شلوار آموزشی یکبار مصرف برای کودکی که هنوز می خواهد پوشک خود را عوض کند، در حالی که قبلاً توانسته است با موفقیت از حمام استفاده کند، مانند افتادن در چاه است. شلوارهای آموزشی یکبار مصرف به اندازه پوشک جاذب نیستند و تمیز کردن کودکی که به جای دستشویی از آن استفاده کرده است بسیار دشوارتر از تمیز کردن کودکی است که پوشک خود را عوض کرده است.

تمرین لگنی در شب بسیار چالش برانگیزتر از تمرین لگنی در روز است. طبق آمار، 20 درصد از کودکان 5 ساله و 10 درصد از کودکان 7 ساله از شب ادراری گاه به گاه رنج می برند.

اگر فقط در شب یا زمانی که نوزادتان چرت می زند از شلوار تمرینی یکبار مصرف استفاده می کنید، سعی کنید به این قانون پایبند باشید و در زمان های دیگر از آن استفاده نکنید. به کودک بیاموزید که وقتی بیدار شد به دستشویی برود. مانند پوشک، شلوار آموزشی یکبار مصرف را در جایی دور از دسترس کودک قرار دهید.

دلایل تاخیر در تعویض پوشک کودک

گاهی حتی اگر پوشک را به طور کامل بردارید، روند دستشویی رفتن بسیار طولانی است. اگر کودک شما با وجود رشدش همچنان در برابر رفتن به دستشویی مقاومت می کند، باید به دنبال دلیل مقاومت بیش از حد او باشید.

1. راه اشتباه به قطار کوچک

بررسی کنید که آیا روشی که برای برداشتن پوشک کودک اتخاذ کرده اید برای کودک شما مناسب است یا خیر. هر کودکی خلق و خوی متفاوتی دارد و ممکن است نیاز داشته باشد که به روشی خاص به او آموزش داده شود. اگر برای بیرون آوردن کودک از پوشک مشکل دارید، به عقب برگردید و رویکرد خود را تغییر دهید.

2. ترس های کودک

اگر کودک شما از حمام یا فضای حمام می ترسد، ممکن است مقاومت بیشتری نسبت به کنار گذاشتن پوشک نشان دهد. با فرزندتان در مورد ترس هایش صحبت کنید و به او اطمینان دهید که استفاده از حمام بخشی طبیعی از رشد اوست. اگر ترس کودک با صحبت کردن و اطمینان دادن برطرف نشد، ممکن است لازم باشد مشاور کودک مداخله کند و ترس او را ریشه کن کند.

3. مشکلات پزشکی

گاهی اوقات، علی رغم تلاش شما، یک عارضه یا مشکل پزشکی می تواند مانع از رفتن کودک به دستشویی شود. برخی از مشکلاتی که کودک را از دستشویی رفتن باز می دارد عبارتند از:

  • عدم کنترل عضلات؛
  • درد ناشی از یبوست دوران کودکی؛
  • عفونت مکرر دستگاه ادراری؛
  • مشکلات فیزیکی مانند ظرفیت کم مثانه.

راهکارهایی برای دستیابی به موفقیت در حذف پوشک

1. صبور باشید

افزایش آستانه تحمل یکی از مهمترین کارهایی است که باید در این مرحله از رشد کودک خود انجام دهید. کودک شما برای گذراندن این مرحله به آمادگی زیادی نیاز دارد و ممکن است در طول این فرآیند بارها احساس اضطراب کند و نتواند به خوبی از عهده آن برآید. صبور بودن و دوست داشتن کودک از چالش های این دوران می کاهد و عبور از این مرحله را آسان می کند.

2. ثابت قدم باشید

پایدار بودن و پیروی از یک روال خاص راز موفقیت در هنگام آموزش لگن و کنار گذاشتن پوشک است. با کوچکترین مشکل و چالش سریع ناامید نشوید و پوشک کودک را عوض نکنید. اگر در این زمینه ثابت قدم نباشید، کودک می فهمد که هنوز می تواند از پوشک استفاده کند و ممکن است در برابر رفتن به دستشویی مقاومت کند.

3. دستاوردهای کودک را تحسین کنید.

تمجید از کودک برای دستشویی رفتن او را تشویق می کند که این کار را به درستی انجام دهد. هر از چند گاهی به فرزندتان غذا بدهید و به او بگویید که پاداش آن دستشویی رفتن است.

4. با کودک همدلی کنید

با نگرانی های کودک همدلی کنید و متوجه شوید که این جهش به سمت استقلال بیشتر برای او مرحله مهم و چالش برانگیزی است. ممکن است گرفتن پوشک را غم انگیز یا حتی ترسناک بدانید. در این شرایط فقط صبر و همدلی شما معجزه می کند و او را از این مرحله سخت عبور می دهد.

5. پوشک را به طور کامل بردارید

گاهی ناکامی ها و ناکامی های آموزشی در زمینه پوشک زدن بیشتر به عملکرد والدین مربوط می شود تا سطح مهارت یا آمادگی کودک. صرف نظر از سن فرزندتان، تعویض پوشک او گهگاه باعث می شود که فکر کند شما آنقدر مصمم نیستید که به دستشویی بروید و پوشک او را بردارید. تا زمانی که پوشک در دسترس کودک است، او تعویض آن را به دستشویی رفتن ترجیح می دهد که تمام تلاش شما برای برداشتن پوشک را از بین می برد. در دسترس بودن پوشک باعث تاخیر در آموزش لگن کودک می شود و کودک به دستورات شما گوش نمی دهد.

دور نگه داشتن پوشک از دید نوزاد این مشکل را حل می کند. اگر فکر می‌کنید فرزندتان واقعاً آماده است که پوشک‌ها را بیرون بیاورد، آن‌ها را در جایی قرار دهید که کودک نمی‌تواند آنها را ببیند یا به آنها برسد.

6. از روش آموزشی درست استفاده کنید

از روشی استفاده کنید که متناسب با سبک فرزندپروری شما باشد تا کودکتان را از پوشک و آموزش لگن بردارید. اگر یک روش را امتحان کردید و موفقیت آمیز نبود یا کودک با آن سازگار نبود، به عقب برگردید و با ارزیابی شرایط و در نظر گرفتن گزینه های موجود، روش دیگری را انتخاب کنید. هرگز از روش های تنبیه کودک به این شکل استفاده نکنید.

7. از ابزارهای سرگرم کننده آموزش پوتی استفاده کنید

خوشبختانه امروزه ابزارهایی مانند انواع کتاب های داستان و بازی های سرگرم کننده تعویض پوشک در دسترس والدین وجود دارد. با خواندن داستان های خنده دار و صحبت در مورد شخصیت های کتاب، کودک را به این کار تشویق کنید.

حرف پایانی

اگرچه برداشتن پوشک کودک شما یک مرحله چالش برانگیز است که می تواند زمان زیادی طول بکشد، اما با گذشت زمان کودک شما یاد می گیرد که بدون پوشک از توالت استفاده کند. در مقابل مقاومت فرزندتان و بسیاری از چالش های غیرقابل پیش بینی صبور باشید.

چه تجربه ای در زمینه ساخت پوشک بچه دارید؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز در میان بگذارید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر


مهم ترین و سخت ترین وظیفه پدران و مادران تربیت فرزندان، تربیت فرزندان شاد و سالم امروز و فردای انسان های موفق است.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.