افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
6

برخی از نکات شغلی که درونگراها باید همیشه در ذهن داشته باشند

  • کد خبر : 21594
برخی از نکات شغلی که درونگراها باید همیشه در ذهن داشته باشند

انسان ها به دو دسته درون گرا و برون گرا تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های اخلاقی و رفتاری خاصی دارند. افراد درونگرا علاقه چندانی به حضور در جمع و صحبت کردن ندارند و ترجیح می دهند بیشتر اوقات تنها باشند. در مقابل، برونگراها تقریبا همیشه دوست دارند در کنار مردم باشند و […]

انسان ها به دو دسته درون گرا و برون گرا تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های اخلاقی و رفتاری خاصی دارند. افراد درونگرا علاقه چندانی به حضور در جمع و صحبت کردن ندارند و ترجیح می دهند بیشتر اوقات تنها باشند. در مقابل، برونگراها تقریبا همیشه دوست دارند در کنار مردم باشند و صحبت کنند. تا چند دهه پیش، برونگراها کنترل جهان را در دست داشتند و اگرچه درونگراها بیش از یک سوم جمعیت را تشکیل می دهند، اما فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود پیدا نمی کردند. اما با پیشرفت اینترنت، درونگراها نیز توانسته اند خود را نشان دهند و به موفقیت های چشمگیری دست یابند. با این حال، بسیاری از افراد درونگرا هنوز در یافتن شغل مناسب و موفقیت در آن مشکل دارند، زیرا بسیاری از مشاغل نیازمند ارتباطات اجتماعی گسترده و قوی هستند که توسط درونگراها ترجیح داده نمی شود. در این مقاله در مورد دیجی ابتدا به تعریف درونگرایی می پردازیم و نکات کاری را بیان می کنیم که این فرد باید همیشه در نظر داشته باشد.

درونگرایی چیست؟

قبل از هر چیز باید تعریف دقیق و درستی از درونگرایی ارائه دهیم. درونگرا بودن هیچ ربطی به ضداجتماعی بودن، خجالتی بودن و منزوی بودن و شاید افرادی که خیلی خجالتی هستند و از اجتماع دوری می کنند، اما طبیعتی برون گرا دارند، ندارد. همچنین افراد اجتماعی و موفق زیادی را می شناسیم که ذاتاً درونگرا هستند، اما توانسته اند موقعیت مورد علاقه خود را پیدا کنند. درونگرا بودن به این معناست که انرژی فرد در تنهایی شارژ می شود و در هنگام حضور در جمع این انرژی کاهش می یابد. به همین دلیل افراد درونگرا پس از مدتی حضور در جمع نیاز دارند تا آنجا را ترک کنند و به خلوت خود بروند و انرژی از دست رفته را به دست آورند. در مورد افراد برون گرا دقیقا برعکس این وضعیت اتفاق می افتد، زیرا آنها با حضور در جمع و صحبت کردن انرژی بیشتری به دست می آورند و زمانی که تنها هستند این انرژی را از دست می دهند.


بیشتر بخوانید:

  • درونگرا بودن شما را نابود می کند. چگونه میانه رو شویم؟

این ویژگی کاملاً فطری است و طبق تحقیقات دانشمندان، درون گرایی و برون گرایی فرد حتی قبل از تولدش مشخص می شود، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که یک درون گرا بتواند برون گرا شود و برعکس. داشتن چنین ایده ای مانند تلاش برای تغییر رنگ پوست یک فرد است! البته درون گرایی درجات مختلفی دارد مثلا یک فرد می تواند 60 درصد درون گرا و 40 درصد برون گرا باشد و مشخص است که رفتار آن فرد با رفتار فردی که 90 درصد برون گرا است کاملا متفاوت خواهد بود. در هر صورت افرادی که شاخص رفتارشان برون گرایی است، حضور در جامعه و یافتن شغل مشکل دارند.

برخی از نکات شغلی که درونگراها باید همیشه در ذهن داشته باشند

اگر به صحبت‌های یک فرد درون‌گرا گوش می‌دهید یا خودتان یکی از آن‌ها هستید، باید بدانید که این افراد در یافتن شغل مورد علاقه‌شان با مشکل مواجه هستند و حتی اگر شغلی را پیدا کنند که از هر نظر مناسب آنها باشد، این کار را انجام خواهند داد. آی تی. آنها پس از مدتی تلاش احساس می کنند که از کارشان به طور کامل قدردانی نمی شود. این احساس ناخوشایند یکی از مشکلات رایج افراد درون گرا در محیط های کاری است و اغلب احساس می کنند نامرئی هستند زیرا به اندازه همسالان برون گرا خود پر سر و صدا نیستند. همانطور که گفتیم، جوهر افراد را نمی توان تغییر داد، اما می توان آن را گسترش داد. پس اگر فردی درونگرا هستید و در محیط کاری خود دچار مشکل هستید یا هنوز شغل مورد نظر خود را پیدا نکرده اید، هنوز برای ناامیدی زود است، این نکات کوچک می تواند راهنمای شما برای موفقیت در محیط کار باشد.

ارتباطات تجاری موثر ایجاد کنید

بهتر است به ریشه مشکل برسیم. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و هرکس ارتباطات گسترده و مؤثرتری داشته باشد موفق تر خواهد بود. مشکل اینجاست که وقتی افراد برونگرا در حال گسترش ارتباطات خود با همکاران و مافوق خود هستند، درونگراها از این حلقه های ارتباطی کنار گذاشته می شوند زیرا علاقه ای به شرکت در بحث های گروهی ندارند و ترجیح می دهند با کسانی که به خوبی نمی شناسند صحبت نکنند. اما این بدان معنا نیست که شما به عنوان یک درونگرا باید خود را از همسالان خود جدا کنید. فقط افراد مناسب را در مکان های مناسب پیدا کنید. برای مثال، افرادی را پیدا کنید که در اطراف تهویه مطبوع یا اتاق کپی در زمانی که شلوغ نیست، احساس راحتی کنید، گفتگو را باز کنید و ارتباطات تجاری خود را از این طریق گسترش دهید.

با افراد درونگرا خود آشنا شوید

همان طور که گفتیم افراد درونگرا حدود 30 درصد افراد جامعه را تشکیل می دهند و این بدان معناست که طبق قانون احتمال از هر سه نفری که در محیط کار با آنها برخورد می کنید، یک نفر درونگرا است. این فرد ممکن است همکار شما از میز کناری یا فردی از ساختمان بعدی باشد، اما در هر صورت، ارتباط بین دو فرد درون گرا آسان تر از برقراری ارتباط بین یک درون گرا و یک برون گرا است و دو درون گرا بهتر مسائل و محدودیت های دیگری را درک می کنند. . پس سعی کنید همکاران درونگرا خود را بشناسید و با آنها رابطه کاری برقرار کنید تا از شبکه کار و ارتباطات جامعه عقب نمانید.

برخی از نکات شغلی که درونگراها باید همیشه در ذهن داشته باشند

از دنیای اینترنت نهایت استفاده را ببرید

با گسترش اینترنت، دنیا برای افراد درونگرا قابل تحمل تر شده است، زیرا آنها می توانند بسیاری از وظایف ارتباطی خود را تنها با ایمیل و پیامک انجام دهند، بدون اینکه نیازی به تعامل و گفتگوی رودررو داشته باشند. بنابراین اگر موضوعی وجود دارد که برای شما مشکل است، می توانید از طریق ایمیل یا پیامک در مورد آن صحبت کنید. به این ترتیب، زمان کافی برای تنظیم دقیق پیام خود خواهید داشت و می توانید به بهترین نحو منظور خود را به طرف مقابل منتقل کنید. هنگامی که پیام به طور کامل منتقل شد، بحث رودررو آسان تر خواهد بود.

قبل از پذیرش شغل، درباره کارفرما تحقیق کنید

بر اساس نظرسنجی و مطالعه انجام شده توسط ساینتیفیک امریکن مشخص شده است که درون گراها و برونگراها در محیط کار عملکرد یکسانی دارند. بنابراین اگرچه برونگراها بیشتر به چشم می آیند، به این معنی نیست که کار خود را بهتر انجام می دهند، اما هنوز هم بسیاری از مردم درک درستی از این موضوع ندارند. وقتی با یک پیشنهاد شغلی جدید مواجه می شوید، سعی کنید در مورد کارفرما و شخصی که رئیس شما خواهد بود تحقیق کنید و سبک رهبری آنها را بشناسید، برخی از این افراد فقط به برون گرایی اهمیت می دهند و انتظار دارند همه کارمندانشان رفتاری برون گرا داشته باشند. دارند. اما برخی دیگر برون گرایی و درون گرایی را به عنوان ویژگی های شخصیتی خاص می پذیرند. اگر رئیس آینده شما در دسته دوم قرار می گیرد، احتمالاً با او مشکلی نخواهید داشت زیرا او ارزش کار شما را درک می کند و فقط انتظار ارائه های پر سر و صدا و پر زرق و برق را ندارد.

برای فرصت های شغلی آماده باشید

یکی از مشکلات رایج در بین افراد درونگرا ناتوانی در صحبت کردن است. این افراد معمولاً علاقه ای به صحبت کردن ندارند، اما اگر مجبور باشند در جمع صحبت کنند، کار بسیار دشوارتر می شود. افراد درونگرا برای جمع آوری و آماده سازی کلمات خود به زمان نیاز دارند و مانند افراد برونگرا نمی توانند افکار خود را به صورت خودجوش بیان کنند. پس اگر این مشکل را دارید باید برای چنین شرایطی آماده باشید. زمانی که یک جلسه کاری در پیش دارید، شرایط را بسنجید و مطالبی را که قرار است در آن جلسه بیان کنید، از قبل آماده داشته باشید. مطمئن شوید که قرار نیست کنترل جلسه را به دست بگیرید، فقط آنچه لازم و ضروری است را بگویید. هرچه کمتر صحبت کنید، اما قاطعانه تر و فرمانبرتر باشید، همسالان بیشتر به حرف های شما توجه خواهند کرد.

جلوی آینه تمرین کنید

حتی آماده بودن متن سخنرانی ها در بسیاری از موارد نمی تواند استرس ناشی از این کار را از بین ببرد. اول از همه باید بر ترس خود غلبه کنید و تمرین صحبت کردن در مقابل آینه یکی از بهترین راه ها برای غلبه بر ترس است. بیشتر افراد درونگرا از این می ترسند که همه نگاه ها به آنها باشد، اما وقتی در مقابل آینه تمرین می کنید، هنگام سخنرانی می توانید خود را از زوایای مختلف ببینید و با تکرار، صحبت کردن در مقابل افراد دیگر آسان تر و آسان تر می شود. .

ارزش واقعی خود را بدانید

برونگراها این توانایی را دارند که به عنوان یک فرد قوی و مسلط ظاهر شوند و در مرکز توجه دیگران قرار بگیرند. این موضوع باعث می شود افراد دیگر به کار شما توجه بیشتری کنند و در واقع تلاش های شما را بیشتر نمایان می کند. اجازه ندهید که ارزش شما را پایین بیاورد و وضعیت شما را پایین بیاورد. ارزش واقعی خود را بدانید و سعی کنید آن را به دیگران نشان دهید. خود را به چالش بکشید، از پتانسیل کامل خود استفاده کنید و راه هایی بیابید که مهارت های خود را بیشتر به دیگران بشناسانید. این کار تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن عنوان شغلی شما خواهد داشت.

شغل مناسب خودت را پیدا کن

احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که همه مشاغل برای افراد درون گرا مناسب نیستند، همانطور که افراد برون گرا نمی توانند در همه مشاغل به خوبی بدرخشند. مشاغلی که به ارتباطات قوی و مکالمات مکرر نیاز دارند ممکن است برای افراد درونگرا مناسب نباشند. در عوض، برخی از مشاغل به ویژه برای افراد درونگرا مناسب هستند، مانند:

  • سمت کتابدار
  • یک خلبان
  • نوشتن/ویرایش
  • پخت و پز
  • برنامه نویسی کامپیوتر و برنامه های کاربردی
  • مهندسی
  • وبلاگ نویسی و دستیار مجازی
  • بازاریابی آنلاین

شغل مورد نظر خود را ایجاد کنید

درونگرا بودن به معنای ترسو بودن و نداشتن شجاعت نیست، بلکه بسیاری از درونگراها بسیار خلاق و جسور هستند و ایده های بزرگی در سر دارند که می توانند آن را اجرا کنند. خوشبختانه، موقعیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید نشان دهید که درون‌گرا هستید، مانند کسب‌وکارهای آنلاین که به سرعت در حال توسعه و گسترش هستند و ممکن است راهی برای موفقیت شما در آینده باشند. بهترین ویژگی کسب و کار آنلاین این است که نیازی به ارتباط چهره به چهره نیست و می توانید تمام جلسات و گفتگوها را با مشتریان، نمایندگی ها و همکاران خود به صورت آنلاین انجام دهید. پس فراموش نکنید که درونگرا بودن دلیلی بر محدود کردن خود نیست و نباید با طبیعت خود مبارزه کنید، بلکه سعی کنید متفاوت فکر کنید و توانایی های خود را در جهتی که برای آن خلق شده اید گسترش دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.