افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

برخی از صنایع مازندران سقوط کرده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 390291
برخی از صنایع مازندران سقوط کرده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمد باقر محمدی لاینی وی سه شنبه شب در شورای زکات استان افزود: زکات ظاهری مادی و سر معنوی دارد و طبق روایات برخی خشکسالی ها و قحطی ها تصرف زمین است. آیت الله محمدی لاینی وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم حرفمان اثر بگذارد ابتدا باید خودمان عمل […]

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمد باقر محمدی لاینی وی سه شنبه شب در شورای زکات استان افزود: زکات ظاهری مادی و سر معنوی دارد و طبق روایات برخی خشکسالی ها و قحطی ها تصرف زمین است.

آیت الله محمدی لاینی وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم حرفمان اثر بگذارد ابتدا باید خودمان عمل کنیم زیرا دو وقف دینی واجب به نام های خمس و زکات داریم. اگر ما مأمور باشیم، حرف‌هایمان روی دیگران تأثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه روستا گنج خداست، خاطرنشان کرد: روستا باید مولد باشد، دامداری، کشاورزی و باغی آنجاست و اگر نیست، تقصیر ماست که روستاها را خشک می کنیم و می کنیم. روستاییان را مجبور به مهاجرت کرده و در نتیجه حاشیه نشینی به وجود آمده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سقوط دامداری و پنبه مازندران افزود: چه تعداد از این صنایع به دلیل مافیای واردات و نفوذهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سقوط کرده است؟

این مسئول گفت: الحمدلله امسال تولید گندم نسبت به سال گذشته بیشتر است اما در سال گذشته در زمینه بذر مشکل زیادی داشتیم و اگر آب را کنترل می کردیم و بذر کافی و به موقع در اختیار کشاورزان قرار می دادیم، خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: مشکل سوخت کشاورزان را حل کنید زیرا قیمت کود و سم سر به فلک می کشد و کودهای کشاورزی رایگان در انبارهای تعاونی پیدا می شود و زمین های خوبی برای تولید بذر داریم و نیازی به تولید نیست. جهاد کشاورزی بذر کشاورزی را از استان فارس وارد کرد.

وی با بیان اینکه تشویق و منطقی کردن زکات خوب است و باید انجام شود، گفت: زکات کاربرد عام دارد، فقط مختص فقرا نیست و می تواند کشور و روستا را غنی کند، البته فقرا را نباید فراموش کرد و باید اولویت اول باشد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.