افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

برتری قاطع پرسپولیس در دربی های آذر/علیشاه هم گل شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 149688
برتری قاطع پرسپولیس در دربی های آذر/علیشاه هم گل شد – پرسپولیس نیوز

پرسپولیس که در تمام دربی ها بیشترین برد را دارد، طبیعتا در دربی های آذرماه نتایج بسیار بهتری نسبت به استقلال داشت. تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه سوم آذرماه برای صد و دومین دیدار خود به مصاف هم می روند. پرسپولیس تاکنون 27 برد و آبی ها 26 بار رقیب سنتی خود […]

پرسپولیس که در تمام دربی ها بیشترین برد را دارد، طبیعتا در دربی های آذرماه نتایج بسیار بهتری نسبت به استقلال داشت.

تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه سوم آذرماه برای صد و دومین دیدار خود به مصاف هم می روند. پرسپولیس تاکنون 27 برد و آبی ها 26 بار رقیب سنتی خود را شکست داده اند. 48 بازی دو تیم برنده نداشتند و دربی تهران را به یکی از معدود دربی های جهان تبدیل کرد که حدود 48 درصد از بازی ها با تساوی به پایان رسیده است.

مغربی های پایتخت در آخرین ماه پاییز هشت بار مقابل هم قرار گرفتند، پرسپولیس چهار برد و استقلال در این ماه فقط یک بار طعم برد را چشید. سه بازی نیز در ماه نوامبر به تساوی کشیده شده است.

اولین تقابل دو تیم در آذر سال 1352 به ثبت رسید که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل اول پرسپولیس را همایون بهزادی و گل تساوی را علی جباری به ثمر رساندند. یک سال بعد، پرسپولیس در آذرماه به دومین پیروزی مقابل استقلال دست یافت. اسماعیل هژیرحیمی پور و صفر ایرانپاک دروازه ناصر حجازی را باز کردند و غلامحسین مظلومی یکی از گل های از دست رفته تاج را جبران کرد.

دربی بعدی آذرماه به سال 56 برمی گردد که پرسپولیس 2-1 پیروز شد. صفر ایرانپاک بهترین گلزن تاریخ دربی در این دیدار با گلزنی آخرین گل خود در دربی را به ثمر رساند. فقط گل حسن روشن نتوانست آبی ها را نجات دهد. اولین دربی آذر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جام باشگاه های تهران در سال ۱۳۶۸ رقم خورد که پرسپولیس یک پیروزی دیگر را در کارنامه خود ثبت کرد. رضا عابدیان گل برتری شاگردان علی پروین را برای قهرمانی در جام باشگاه های تهران به ثمر رساند.

چهارمین بازی پنجگانه دو تیم در سال 1990 در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ترکیه برگزار شد. تیم استقلال پس از تساوی 0-0 در 90 دقیقه وقت اضافه را با برتری 3 بر صفر به پایان رساند. اما پس از پایان بازی تست، دوپینگ دو بازیکن استقلال بدون تغییر نتیجه بازی مثبت اعلام شد.

در 11 آذر 1392 پس از 360 دقیقه خشکسالی گل، تساوی های متوالی شکسته شد و پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک از سد استقلال گذشت. در دیداری که سجاد شهباززاده موفق به گلزنی شد، محمد نوری و امید عالیشاه نام خود را در جمع گلزنان دربی به ثبت رساندند و به این ترتیب امیر قلعه نویی اولین شکست مقابل پرسپولیس را به عنوان مربی مقابل درخشان رقم زد. قلعه نویی در دربی برگشت هم شکست خورد و فصل را در رده ششم به پایان رساند. پرسپولیس هم کار درخشان خود را با برانکو ایوانکوویچ آغاز کرد.

دربی های فصل 1401-1400 با تساوی به پایان رسید. دربی خسته کننده آذر 1400 بدون تماشاگر برگزار شد و با تساوی 0-0 به پایان رسید. آخرین دربی آذر در سال 1401 یکی از هیجان انگیزترین دربی های تهران محسوب می شد و با تساوی 2-2 به پایان رسید. روزبه چشمی و ارسلان مطهری گلزنان استقلال بودند و گئورگی گلسیانی دو بار با ضربه سر دروازه آبی ها را باز کرد. فصلی که پرسپولیس قهرمان لیگ دسته اول و جام حذفی شد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)