افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

برتری قاطع و تاریخی پرسپولیس مقابل استقلال / 14 جام در مقابل 3 جام در یک دهه – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 287710
برتری قاطع و تاریخی پرسپولیس مقابل استقلال / 14 جام در مقابل 3 جام در یک دهه – پرسپولیس نیوز

به بهانه پایان لیگ بیست و سوم بد نیست نگاهی به تمام جام های سرخابی های پایتخت در ده سال اخیر بیاندازیم. لیگ بیست و سوم با همه تلخی ها و شیرینی هایش برای هواداران دو تیم پرطرفدار پایتخت به پایان رسید و در نهایت این پرسپولیس بود که با یک امتیاز اختلاف نسبت به […]

به بهانه پایان لیگ بیست و سوم بد نیست نگاهی به تمام جام های سرخابی های پایتخت در ده سال اخیر بیاندازیم.

لیگ بیست و سوم با همه تلخی ها و شیرینی هایش برای هواداران دو تیم پرطرفدار پایتخت به پایان رسید و در نهایت این پرسپولیس بود که با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال قهرمان جام حذفی شد تا در صدر جدول بماند. طبقه بندی. فوتبال روی میز ایران برای دومین فصل متوالی.

از این رو بد نیست دستاوردهای دو تیم پرطرفدار پایتخت در یک دهه اخیر را مرور کنیم:

لیگ برتر: پرسپولیس 7 جام، استقلال 1 جام

قرمزهای پایتخت طی یک دهه اخیر آمار فوق العاده ای را در لیگ برتر به ثبت رسانده اند. پرسپولیس در فصل سیزدهم با علی دایی دوم شد و فصل بعد هشتم شد. اما سلطه قرمزها در لیگ برتر از فصل پانزدهم آغاز شد. اگرچه این فصل با قهرمانی شاگردان برونکو به پایان نرسید، اما آغاز دوران باشکوه این تیم در لیگ برتر بود زیرا پرسپولیس با هدایت برونکو در فصل های شانزدهم، هفدهم و هجدهم قهرمان شد و سپس قهرمان شد. قهرمانی در فصل 19 و 20 با هدایت یحیی.

قرمزها در فصل بیست و یکم قهرمان نشدند، اما فصل گذشته و امسال دوباره قهرمانی لیگ را بالای سر بردند تا به رکورد هفت قهرمانی لیگ در ده سال اخیر دست پیدا کنند.

در سمت مقابل استقلال پس از مقام های پنجم و ششم در لیگ های سیزدهم و چهاردهم، پرویز مظلومی سوم شد و پس از آن علی منصوریان دوم شد.

فصل بعد آبی ها با شفر آلمانی و سپس با استراماچونی و مجیدی سوم شدند. لیگ بیستم با یک سوم شاگردان مجیدی به پایان رسید تا سرانجام استقلال پس از 9 سال و در فصل بیست و یکم قهرمان لیگ شود.

جام حذفی: پرسپولیس 2، جام حذفی، 1 جام حذفی

قرمزها در جام حذفی هم برتری دارند. پرسپولیس در ده سال اخیر دو بار به فینال مسابقات راه یافته و هر دو بار قهرمان شده است. اولین بار با برانکو ایوانکویچ در لیگ 18 بود که پرسپولیس با غلبه بر داماش در لیگ دوم قهرمان شد و سپس با یحیی گل محمدی در لیگ 22 که علیشاه رقیب سنتی جام حذفی را شکست داد.

با این حال بازیکنان استقلال خاطره چندان خوبی از فینال جام حذفی ده سال اخیر ندارند. آنها برای اولین بار در لیگ شانزدهم با غلبه بر تیم های سرسختی مانند نفت و تراکتور به فینال رسیدند اما در آخرین بازی مغلوب ذوب آهن یحیی گل محمدی شدند.

دو فصل بعد دوباره استقلال با هدایت وینفرد شفر فینالیست مسابقات شد اما این بار با پیروزی خانگی مقابل بابل جام قهرمانی به آبی پوشان رسید. ناکامی های استقلال در جام حذفی از لیگ نوزدهم آغاز شد. جایی که این تیم با وجود شکست پرسپولیس برای صعود به فینال، در دیدار فینال مقابل تراکتور شکست خورد و بدین ترتیب شاگردان الهامی برای دومین بار به عنوان قهرمانی حذفی دست یافتند.

یک فصل بعد، استقلال دوباره با فرهاد به فینال رسید، اما این بار موفق به کسب جام نشد و این تیم با شکست در ضربات پنالتی مقابل فولاد نایب قهرمان شد. در نهایت آبی ها فصل گذشته به فینال راه یافتند اما این بار رقیب سنتی مقابل آنها شکست نخورد و پرسپولیس با برتری 2 بر یک به مقام قهرمانی رسید.

سوپرجام: پرسپولیس جام 5، جام حذفی 1

اولین سوپرجام پرسپولیس در مرداد ماه ۱۳۹۵ با پیروزی ۳ بر صفر مقابل نفت تهران به قهرمانی رسید.

یک سال بعد در حالی که منتظر تقابل هیجان انگیز پرسپولیس و استقلال در سوپرجام بودیم، این دیدار به دلیل فرار استقلالی ها به ترکیه انجام نشد و با رای کمیته استیناف جام قهرمانی به پرسپولیس رسید.

در فصل بعد یعنی در لیگ هجدهم چون پرسپولیس هم جام حذفی و هم جام حذفی را برد، خود به خود سوپرجام به پرسپولیس تعلق گرفت. پرسپولیس در لیگ نوزدهم با غلبه بر تراکتور برای قهرمانی در سوپرجام در آزادی، چهارمین سوپرجام متوالی قرمزها شد.

فصل گذشته هم همین اتفاق افتاد و پرسپولیس بدون بازی با رقیب خاصی قهرمان سوپرجام شد.

استقلال اما در سال های اخیر تنها یک بار فرصت قهرمانی در سوپرجام را پیدا کرد و با غلبه بر تیم نساجی به این جام رسید. البته همانطور که در بالا اشاره شد قرار بود آبی ها در سوپرجام فصل هفدهم به مصاف پرسپولیس بروند اما شکل گیری زمین ترکیه همزمان با این بازی باعث شد آبی ها نتوانند حضور پیدا کنند و به همین دلیل نتیجه بازی به پایان رسید. 3-0 به سود قرمزها شد.

در نهایت باید اضافه کرد که در 10 سال اخیر پرسپولیس 10 دربی و استقلال فقط 2 برد و از دربی گذشته بیش از 6 سال می گذرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=287710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.