افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
2

برترین بلاک چین ها از نظر تعداد قراردادهای هوشمند در سال 2024؛ شبکه تن (TON) در وهله اول!

  • کد خبر : 291460
برترین بلاک چین ها از نظر تعداد قراردادهای هوشمند در سال 2024؛  شبکه تن (TON) در وهله اول!

قراردادهای هوشمند مانند توافقات روی بلاک چین هستند. قراردادهای هوشمند می توانند توکن ها یا آیتم های دیجیتالی به نام NFT ایجاد کنند یا گاهی کارهای پیچیده تری مانند تجارت، مبادله یا تأیید هویت را انجام دهند. در همین حال، شبکه TON رتبه اول پرکاربردترین قرارداد هوشمند با بهترین مشخصات امنیتی در سال 2024 را […]

قراردادهای هوشمند مانند توافقات روی بلاک چین هستند. قراردادهای هوشمند می توانند توکن ها یا آیتم های دیجیتالی به نام NFT ایجاد کنند یا گاهی کارهای پیچیده تری مانند تجارت، مبادله یا تأیید هویت را انجام دهند. در همین حال، شبکه TON رتبه اول پرکاربردترین قرارداد هوشمند با بهترین مشخصات امنیتی در سال 2024 را کسب کرده است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، در سال 2024، بلاک چین های جوان عملکرد بهتری داشته اند زیرا قراردادهای بیشتری دارند. به خصوص از نظر امکانات ایمنی عملکرد بهتری نسبت به رقبای قدیمی خود داشته اند.

TON، در وهله اول

اتریوم از نظر تعداد قراردادهای هوشمند مستقر شده در رتبه اول قرار ندارد. بلاک چین بومی تلگرام بیشترین تعداد قراردادهای مستقر شده را دارد.

رتبه اول شمارتبه اول شما
رتبه اول شما

بلاک چین شما با ماشین مجازی اتریوم (EVM) ناسازگار است و از رویکرد متفاوتی برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می کند. این بلاک چین که به عنوان یک شبکه منبع باز کار می کند، قراردادهای هوشمند را با استفاده از زبان برنامه نویسی فانتزی (FunC) ایجاد می کند. تلگرام میزبان اپلیکیشن های مختلف در دسته بندی های مختلف است. از جمله کیف پول، بازار، بازی، فضاهای اجتماعی و غیره.

بلاک چین شما پس از رشد کاربران فعال خود در تلگرام به این جایگاه رسید.

منبع: Xمنبع: X
منبع: ایکس

Tone یک بلاک چین است که همچنین میزبان چندین ربات تجاری است که برای خدمات غیرمتمرکز خود نیاز به اتوماسیون دارند. همچنین نمونه قراردادهایی را ارائه می دهد که می توانند به عنوان الگو برای پروژه های دیگر استفاده شوند.

بعد از تو پولیگان در رتبه دوم قرار دارد. در سال 2021، Polygan بلاکچین منتخب برای استقرار قراردادهای هوشمند در زمینه های DeFi، Web3 و بازی بود و بیشترین تعداد قرارداد را در سال 2021 داشت.

Polygon یک لایه امنیتی اضافی را از طریق کاوشگر بلاک چین بومی خود ارائه می دهد. صاحبان پروژه می توانند قراردادهای هوشمند خود را در این کاوشگر تأیید کنند. همچنین از نظر پالیگان جمع قراردادهای هوشمند مستقر در وهله اول قرار دارند که ممکن است به دلیل فعالیت متمرکز یا استقرار یک سری قراردادها توسط یک نهاد واحد باشد. شبکه فانتوم همچنین در رتبه سوم قرار دارد و اخیرا تعداد قراردادهای هوشمند افزایش یافته است. به خصوص بعد از اخبار مربوط به بلاک چین سونیک و مهاجرت این بلاک چین.

شبکه های دیگری که تعداد زیادی توسعه دهنده دارند عبارتند از Tron Network، Arbitrom، ZKSync Era و BNB China. استثناء این گروه، پایه بلاک چین (پایه) آن است کوین وجود ندارد و رتبه چهارم و حتی بالاتر از BNB چین را دارد. Base یکی از شبکه هایی است که از نظر تعداد Deployer در بین 10 شبکه برتر قرار دارد. بیش از 887.5 نهاد قراردادهایی را بر روی پایه بلاک چین مستقر کرده اند.

هر دو شبکه لایه 1 و لایه 2 در معیارهای مختلف با اتریوم رقابت می کنند. اتریوم همچنان از نظر کارمزد و همچنین پلتفرم هایی با تعداد کیف پول های فعال رتبه بالاتری دارد. با این حال، تولید قراردادهای هوشمند ممکن است معیاری برای فعالیت‌ها، از جمله توسعه‌دهندگان بیشتر یا فرآیند ایجاد توکن‌های جدید باشد.

یکی از دلایل تعداد بالای قراردادهای هوشمند، نیاز به راه اندازی یک قرارداد جدید برای هر memecoin است. اکثر بلاک چین های برتر موجی از memecoin ها را مشاهده کردند که به ویژه بر بلاک چین های سریعتر و مقیاس پذیر با حداقل کارمزد تأثیر گذاشت. Tone همچنین به دلیل کارمزد پایین برای جابجایی وجوه یا استفاده از قراردادها ایده آل است.

اهمیت حسابرسی قراردادهای هوشمند

البته، استقرار انبوه قراردادهای هوشمند در Solidity، Python یا زبان های دیگر نیز کاربران را در معرض رفتارهای مخرب قرار می دهد. معمولاً یک پروژه وضعیت ممیزی خود را تبلیغ می کند و در نهایت بررسی وضعیت ممیزی پروژه ها بر عهده کاربران است. در نتیجه، شبکه ها نباید از امنیت قراردادهای هوشمند خود غافل شوند.

BNB China و Ethereum همچنان بیشترین حملات را در شبکه ها دارند. تعدادی از قراردادها نیز در گذشته آسیب پذیر بوده اند، البته بدون ضرر مالی. بیشتر قراردادهای هوشمند در برخی از اشکال عملیات مالی یا ارزشی غیرمتمرکز نقش دارند و حتی یک آسیب پذیری کوچک می تواند پرهزینه شود و به طور مستقیم بر بازارها تأثیر بگذارد. به دلیل نقص در منطق الگوریتم، قراردادهای هوشمند به شدت آسیب پذیر می شوند، به ویژه در پل ها، پروتکل های پیچیده یا سایر قراردادهایی که می توانند توکن های جدید تولید کنند.

به عنوان مثال، ماه گذشته، آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند بر TONUp (Ton Network Launchpad) تأثیر گذاشت و حدود 106000 دلار از یک قرارداد هوشمند به سرقت برد. حملات مشابهی برای BNB China و برنامه‌های RedKeyGame اتفاق افتاد.

یکی از بزرگ‌ترین هک‌های هفته گذشته مربوط به صرافی غیرمتمرکز Velocore بود که 6.8 میلیون دلار در اتریوم به دلیل آسیب‌پذیری قرارداد هوشمند از دست داد.

منبع: Xمنبع: X
منبع: X

یک نفر نیز به تجمیع نقدینگی Orion حمله کرد. به طور کلی، قراردادهای هوشمند در بخش DeFi اغلب هدف حملات قرار می گیرند زیرا آنها دارای بیشترین ارزش و توکن های قفل شده هستند. پروتکل TLN در پلتفرم BNB چین در هفته گذشته به دلیل آسیب پذیری قرارداد هوشمند حدود 280000 دلار از دست داد.

این آسیب‌پذیری‌ها همچنین پروژه‌های بزرگ‌تری مانند Gala Games را تحت تأثیر قرار می‌دهند، جایی که یک هکر 5 میلیارد توکن جدید Gala را ایجاد کرد. تعدادی از پروژه ها در تلاش هستند تا کنترل قراردادهای خود را حفظ کنند، از جمله تعطیلی Mint Token.

به این ترتیب، درست است که تعداد بالای قراردادهای هوشمند یک امتیاز محسوب می‌شوند، اما پروژه‌های بلاک چین نیز باید مراقب باشند که قراردادهای هوشمند خود را به دقت بررسی کنند. آیا فکر می کنید بلاک چین شما از این آزمایش عبور کند؟

کریپتو پلی اتیلن

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-09 15:42:43

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.