به گزارش رکنا، حمیدرضا روستاگر رئیس است اتاق اصناف تهران وی با بیان اینکه موافقت شد در صورتی که مؤدی به دلیل تکمیل قبلی همان پرونده مالیاتی در زمان درخواست تفکیک، تعهد مالیاتی قبلی نداشته باشد؛ در صورت پرداخت توافقی مالیات واحد یا مالیات سریع با چک الکترونیکی، مالیات بدهی باید به 15 قسط تقسیم شود که مورد قبول سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف تهران از رویکرد تعاملی سازمان مالیاتی کشور برای رفع موانع مالیاتی قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، بهره مندی بیشتر مودیان بویژه مودیان مالیاتی که میزان فروش آنها بالای 18 میلیارد تومان است و چه کسانی هستند. نمی توانند از تسهیلات تبصره 100 بهره مند شوند، مقرر شد اظهارنامه تولید تعاملی و اظهارنامه پیش فرض مؤدی براساس اطلاعات موجود تنظیم شود و در صورت تایید این اظهارنامه به تایید مؤدی، پرونده در اجرای ماده 97 قطعی می شود. همچنین در دو بند دستورالعمل، علاوه بر موارد فوق، اصلاحات جزئی پیشنهادی این اتاق از جمله درج فرمهای موضوع تبصره تا تاریخ 25 خرداد 1303 و نیز تعیین کمکهای تکمیلی ارائه شده است. بر اساس قوانین و مقررات نیز گنجانده شد.

وی مزایای استفاده از تسهیلات تبصره 100 را عدم نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی و مراحل تشخیص و درمان، عدم نیاز به همراه داشتن مدارک و دفاتر، عدم نیاز به تکمیل هزینه درآمدی (ارائه اظهارنامه)، امکان طولانی مدت برشمرد. اقساط مدت دار از طریق کنترل الکترونیکی و تعیین تکلیف در مبدا با حداکثر امکانات، به بنگاه ها و شرکت ها در خردادماه توصیه شد از این تسهیلات قانونی نهایت استفاده را ببرند.