افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

برای سلامت قلب روزانه چند قدم باید پیاده روی کرد؟

  • کد خبر : 128870
برای سلامت قلب روزانه چند قدم باید پیاده روی کرد؟

قلب ما ماهیچه ای است که بیش از سایر عضلات بدن به سوخت و ساز بدن و استراحت و مراقبت مناسب نیاز دارد. به گزارش روزنامه گاردین، در این مقاله چهار متخصص قلب توصیه های خود را در خصوص حفظ این اندام حیاتی بدن بیان کرده اند. ورزش کلید است پروفسور دان آگوستین، متخصص قلب […]

قلب ما ماهیچه ای است که بیش از سایر عضلات بدن به سوخت و ساز بدن و استراحت و مراقبت مناسب نیاز دارد. به گزارش روزنامه گاردین، در این مقاله چهار متخصص قلب توصیه های خود را در خصوص حفظ این اندام حیاتی بدن بیان کرده اند.

ورزش کلید است

پروفسور دان آگوستین، متخصص قلب در بیمارستان یونایتد بث، می گوید: اگر ورزش را به عنوان یک قرص در نظر می گیرید، احتمالا بهتر از هر قرصی است که پزشک می تواند برای بهبود سلامت قلب به شما بدهد. آگوستین می گوید که سرویس بهداشت ملی بریتانیا 150 دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، یا 75 دقیقه ورزش با شدت بالاتر، مانند دویدن یا دوچرخه سواری را توصیه می کند. گراهام استوارت، مدیر پزشکی در Sports Cardiology انگلستان می گوید: «اگر به دوران باستان فکر کنید، ما ماشین نداشتیم و همه جا پیاده روی می کردیم. تمام فرآیندهای بدن به گونه ای طراحی شده اند که فعال باشند.

از ظرفیت بدن خود آگاه باشید. معاینات خود را به طور منظم انجام دهید

آگوستین می گوید: اگر در گذشته هیچ تمرینی انجام نداده اید، باید آن را تقویت کنید. افراد مسن هنگام ورزش مشکلات قلبی بیشتری دارند. اگر بیش از 40 سال دارید، باید عوامل خطر برای سلامتی خود را در نظر بگیرید، مانند اینکه آیا سیگار می کشید یا سابقه خانوادگی بیماری عروق کرونر دارید. آگوستین انجام معاینات پزشکی منظم را توصیه می کند. این کنترل ها شامل نظارت بر فشار خون، سطح کلسترول و خطر دیابت است.

ورزش بیش از حد برای قلب شما نیز مضر است

به طور کلی، شما نمی توانید بیش از حد ورزش کنید. آگوستین می گوید، نگرانی این است که افراد بدون آگاهی از بیماری زمینه ای عروق کرونر، بیش از حد ورزش می کنند. این عدم آگاهی ممکن است دلیل سقوط افراد سالم در طول یک ماراتن یا مردان میانسال باشد که در حین دوچرخه سواری دچار حمله قلبی می شوند.

از سبک زندگی بی تحرک بپرهیزید

آگوستین می گوید: شما فقط با ورزش از صفر به 100 درصد تناسب اندام نخواهید رسید، بلکه باید به مدت زمان نشستن در طول روز نیز فکر کنید. استوارت می گوید: «اگر روزانه 10000 قدم راه بروید، عالی است. دکتر Fiza Chaudhary، مشاور قلب و عروق در St Bartholomew در لندن، می‌گوید که برای رسیدن به این هدف شب‌ها در خانه‌اش قدم می‌زند.

تحقیق در مورد خطر حمله قلبی ارثی

آگوستین می گوید: اگر یکی از اعضای خانواده شما زیر 60 سال دچار حمله قلبی شده است، باید با پزشک مشورت کنید. گراهام استوارت همچنین می گوید: اگر والدین، خواهر و برادر یا خویشاوندی دارید که مشکل قلبی ارثی دارد، باید خودتان آن را بررسی کنید یا توسط پزشک عمومی معاینه شوید.

رژیم غذایی نقش مهمی دارد.

استوارت می‌گوید: “من رژیم مدیترانه‌ای را برای بهبود سلامت قلب توصیه می‌کنم؛ میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات برای رگ‌های خونی و قلب شما مفید هستند. نان سفید، برنج و پاستا را با انواع غلات کامل جایگزین کنید، زیرا فیبر بیشتری دارند. آگوستین می گوید: آنها سیر کننده تر و دیر هضم هستند. پروتئین واقعا مهم است و به رشد و ترمیم بدن کمک می کند. ماهی های چرب برای کاهش کلسترول بد، التهاب و کاهش فشار خون واقعا مفید هستند.

از غذاهای ناسالم خودداری کنید

فیزا چوداری متخصص پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می گوید: به بیماران می گویم سعی کنید چربی ها به خصوص چربی های اشباع شده و مقدار روغنی که در غذا می ریزید را کاهش دهند. کربوهیدرات ها را نصف کنید و بقیه بشقاب خود را با گوشت سفید، ماهی و سبزیجات پر کنید تا وزن کم کنید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید.

ترک سیگار

تاروشا گوناواردنا، متخصص قلب در بیمارستان سلطنتی پاپورث در کمبریج می گوید: ترک سیگار می تواند به طور قابل توجهی امید به زندگی را بهبود بخشد. Chaudhry همچنین توضیح می دهد که چگونه بیماران سکته قلبی او حمله قلبی را به عنوان یک زنگ بیدار شدن ناگهانی توصیف کرده اند و می گویند که از زمان سکته قلبی به سیگار روی نیاورده اند که می توان آن را چیز خوبی دانست.

خواب را در اولویت قرار دهید

گوناواردنا که در شیفت شب کار می‌کند، می‌گوید ثابت شده است که کار شیفت شب باعث التهاب و پیامدهای قلبی بدتر می‌شود، اما او یک جلسه جیو جیتسو (ورزش رزمی) برزیلی انجام داد تا کمتر احساس ترس کند. او می گوید: فرآیندهای بازسازی بسیاری در هنگام خواب اتفاق می افتد و مهم است که سعی کنید هشت ساعت در روز بخوابید. می گوید با رعایت بهداشت خواب مثبت، دوری از صفحه نمایش تلفن همراه، کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت و اولویت دادن به استراحت می توانید خواب بهتری داشته باشید. آگوستین می گوید: قلب شما یک عضله و یک موتور است. شما به متابولیسم و ​​استراحت نیاز دارید.

استرس باعث ایجاد عادات ناسالم می شود

آیا شواهدی وجود دارد که نشان دهد استرس عاطفی برای قلب شما مضر است؟ آگوستین می‌گوید: «نمی‌توانم این را بگویم، اما اگر استرس دارید و ساعت بدنتان همیشه بالاست، از نظر بدنی به اندازه‌ای فعال نخواهید بود. استوارت می گوید: “ما می دانیم که اگر بدن شما به دلیل هیجان یا استرس زیاد آدرنالین ترشح کند، احتمال دارد ضربان قلب شما غیرطبیعی باشد.” اگر در یک محیط دائمی آدرنالین بالا هستید، احتمال ابتلا به مشکلات قلبی بیشتر است.

گاهی اوقات متوجه تپش قلب خود می شویم.

وقتی مضطرب یا عصبی هستیم، بیشتر از ضربان قلب خود آگاه هستیم، زیرا خون ما سریعتر پمپاژ می کند، مانند زمانی که ورزش می کنیم. گوناواردنا توضیح می‌دهد: «معمولاً ما متوجه ضربان قلب خود نمی‌شویم، اما گاهی اوقات مردم متوجه می‌شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است، گاهی اوقات ممکن است یک پدیده طبیعی باشد، بارها فکر کردن به ضربان قلب ناگهان فرد را از وضعیت و تعداد ضربان‌های قلب آگاه می‌کند، اگر نگران ضربان قلب باشد، به خصوص اگر مشکل دارید. . تنگی نفس و درد قفسه سینه، باید با پزشک مشورت کنید.

گوناواردنا می گوید: «تجویز بیش از حد آن سخت است. این می تواند یک تجربه کاملا فردی باشد. برخی از افراد ممکن است ریتم قلب غیرطبیعی داشته باشند و علائم بسیار کمی را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر پدیده‌های رایج‌تر و غیرمحدود کننده زندگی را بسیار آزاردهنده می‌دانند.

نیاز به یادگیری CPR

گوناواردنا می‌گوید: «نمی‌توانم اغراق کنم که چقدر مهم است مردم بدانند چگونه CPR انجام دهند. اگر نمی دانید چگونه CPR انجام دهید، یاد بگیرید که چگونه آن را انجام دهید تا در صورت بروز یک عارضه جدی حمله قلبی آماده باشید.

استاتین های نجات

چادری می‌گوید: «در 20 سال گذشته، کاهش کلسترول با داروهایی مانند استاتین‌ها منجر به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی شده است. استاتین ها به طور کلی برای همه بیمارانی که بیماری قلبی داشته اند و همچنین افرادی که احساس می کنند در معرض خطر بالاتری هستند، به دلیل کلسترول بالا یا عوامل دیگر تجویز می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.