افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

برای رهایی از استرس چه چیزی نخوریم؟

  • کد خبر : 162790
برای رهایی از استرس چه چیزی نخوریم؟

آفتاب نیوز: سمیرا مرادی تصریح کرد: تمامی مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین D و E، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند روی می توانند در کاهش استرس موثر باشند. وی ادامه داد: تغذیه نامناسب و کمبود منابع آنتی اکسیدانی در بدن باعث اختلالات خلقی و زمینه ساز افسردگی و اضطراب […]

آفتاب نیوز:

سمیرا مرادی تصریح کرد: تمامی مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین D و E، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند روی می توانند در کاهش استرس موثر باشند.

وی ادامه داد: تغذیه نامناسب و کمبود منابع آنتی اکسیدانی در بدن باعث اختلالات خلقی و زمینه ساز افسردگی و اضطراب می شود و برای رفع اضطراب از منابع غذایی مانند ماهی های چرب مانند سالمون، تخم مرغ، تخم مرغ کدو تنبل، شکلات تلخ و زردچوبه استفاده می شود. ماست و غذاهای پروبیوتیک، سیب زمینی شیرین، کنگر فرنگی، جعفری، سیر، تخمه آفتابگردان، کلم بروکلی، نخود، پسته، سبزیجات خام، شیر، مرکبات و زغال اخته را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: مارچوبه، اسفناج، توت قرمز، زنجبیل، گردو، آووکادو و غذاهای حاوی ویتامین B از دیگر مواد غذایی موثر برای کنترل استرس هستند.

وی با اشاره به اینکه می توان از برخی دم کرده ها برای درمان استرس نیز استفاده کرد، تصریح کرد: نوشیدن شیر داغ آرامش و خواب را به همراه دارد، جالب است بدانید شیر حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که برای کاهش استرس ضروری است و باعث آرامش می شود. او روانی و خواب آلود می شود.

مرادی با اشاره به اینکه چای زبان گاوی در کنترل استرس و اضطراب و همچنین آرامش اعصاب تاثیر بسزایی دارد، افزود: چای سبز همچنین دارای اسید آمینه ای به نام تیانین است که تاثیر شگفت انگیزی بر اختلالات خلقی، خلق و خو و همراه با ضد اضطراب خود دارد. اثرات و اثرات آرامش بخش تولید سروتونین و دوپامین را در بدن افزایش می دهد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خواص آرام بخش طبیعی چای اسطوخودوس و مواد موثره آن برای افراد مبتلا به استرس و اضطراب مزمن بسیار مفید است، گفت: اسطوخودوس همچنین انتقال دهنده های عصبی را تحریک می کند که هورمون های اضافی را از بین می برد، استرس را از بدن دفع می کند و مصرف آن نیز بسیار مفید است. برای جلوگیری از خستگی ذهنی مفید است.

وی ادامه داد: ریشه گیاه سنبل در طب سنتی ایران ارزش دارویی دارد و به عنوان آرام بخش اعصاب، کنترل استرس و اضطراب، خواب آور، ضد تشنج، درمان افسردگی، هضم کننده غذا و ضد سوزش سر دل استفاده می شود.

مرادی با بیان اینکه نوع تغذیه می تواند در حالات روحی و خلقی هر فرد موثر باشد، تصریح کرد: همانطور که غذاهایی مانند آنتی اکسیدان ها می تواند به درمان استرس کمک کند، برخی از غذاها نیز عاملی برای افزایش تحریک پذیری خلق و بروز استرس هستند. در مصرف تمام نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نسکافه احتیاط کنید، زیرا زیاده روی در مصرف هر یک از آنها باعث تحریک سیستم عصبی و ایجاد اضطراب می شود.

این متخصص تغذیه افزود: علاوه بر این مصرف زیاد مواد قندی مانند کیک و شیرینی می تواند با علائمی مانند خستگی و بی حالی و افزایش استرس باعث افزایش سطح قند خون در بدن شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.