افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

برای رانندگی در برف و یخ چه تجهیزاتی به همراه داشته باشیم؟

  • کد خبر : 193398
برای رانندگی در برف و یخ چه تجهیزاتی به همراه داشته باشیم؟

به گزارش رکنا، البته در شرایطی که شرایط بسیار بد است، شاید بهترین تصمیم، توقف رانندگی باشد مگر در موارد واقعا ضروری. اما اگر نیاز به استفاده از ماشین خود دارید، مطمئن شوید که آماده هستید. قبل از حرکت، زمان بیشتری برای گرم کردن ماشین بگذارید و همچنین در نظر بگیرید که سفر در شرایط […]

به گزارش رکنا، البته در شرایطی که شرایط بسیار بد است، شاید بهترین تصمیم، توقف رانندگی باشد مگر در موارد واقعا ضروری. اما اگر نیاز به استفاده از ماشین خود دارید، مطمئن شوید که آماده هستید.

قبل از حرکت، زمان بیشتری برای گرم کردن ماشین بگذارید و همچنین در نظر بگیرید که سفر در شرایط زمستانی ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد.

گزارش های ترافیک و وضعیت جاده را بررسی کنید و سعی کنید جاده ها و مسیرهای اولویت دار را برای برف روبی و یخ زدایی سطح جاده انتخاب کنید. تا حد امکان از میانبرها و مسیرهای انحرافی خودداری کنید. لباس گرم و کفش راحت بپوشید و یک کت گرم، کلاه، دستکش، چکمه‌های محکم و پتو به همراه داشته باشید تا در مواقعی که سرگردان هستید یا مجبور به ترک ماشین خود هستید، از آن استفاده کنید.

در روزهای برفی نیز ممکن است به عینک آفتابی مناسب نیاز باشد. در صورت امکان مقداری تنقلات مانند شکلات و کلوچه و همچنین آب و نوشیدنی های گرم همراه داشته باشید و حتما داروهای لازم را همراه داشته باشید.

همیشه یک تلفن همراه با شارژ کامل، یک بیل برفی و چند تکه فرش کهنه به همراه داشته باشید تا در صورت گیرکردن ماشین در برف، زیر لاستیک‌های خود بگذارید.

اگر خودرو در برف و یخ گیر کرد چه باید کرد؟

به گزارش بی‌بی‌سی، وقتی خودرویی در برف و یخ گیر می‌کند، چرخ‌ها در جای خود می‌چرخند و اگر بخواهید به حرکت خود ادامه دهید، به سادگی در برف فرو می‌روند. برف جلوی چرخ را با بیل بردارید و سپس یک تکه فرش در جلوی چرخ قرار دهید یا ماسه بریزید تا لاستیک ها کشش لازم را داشته باشند. از جلو به عقب و سپس به عقب به جلو بروید. به آرامی پدال گاز را فشار دهید تا ماشین روشن شود.

اگر در هر صورت ماشین حرکت نمی کند، موتور و بخاری را روشن نگه دارید. اما بسیار مهم است که برف لوله اگزوز را مسدود نکند و گاز سمی مونوکسید وارد داخل خودرو نشود. اگر خطر ورود بنزین به داخل خودرو وجود دارد، از روشن نگه داشتن موتور و بخاری خودداری کنید.

البته حتی اگر چنین خطری وجود نداشته باشد، باید هر 10 تا 15 دقیقه موتور را خاموش کرد.

در خودروی خود یا نزدیک آن بمانید، زیرا در صورت غلیظ شدن برف روی زمین، خطر گم شدن وجود دارد. اگر می خواهید از ماشین دور شوید، یک تکه پارچه به رنگ روشن و چشم نواز روی ماشین قرار دهید. تا در برف دیده شود و بتوانید ماشین را پیدا کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.