افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

برای خرید خودرو به همه وام های 20000 دلاری یارانه پرداخت کنید

  • کد خبر : 240952
برای خرید خودرو به همه وام های 20000 دلاری یارانه پرداخت کنید

خبرنگار شکیبا باخالزاده: دولت قصد دارد تا پایان سال 100 هزار خودروی برقی را از طریق سامانه جداگانه بفروشد. بنابراین فاز اول فروش خودروهای برقی از ماه آینده اجرایی می شود. به گزارش کماپرس، دولت در نظر دارد فاز اول فروش خودروهای برقی را در اردیبهشت ماه سال 1403 اجرا کند، در حال حاضر اخباری […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: دولت قصد دارد تا پایان سال 100 هزار خودروی برقی را از طریق سامانه جداگانه بفروشد. بنابراین فاز اول فروش خودروهای برقی از ماه آینده اجرایی می شود.

به گزارش کماپرس، دولت در نظر دارد فاز اول فروش خودروهای برقی را در اردیبهشت ماه سال 1403 اجرا کند، در حال حاضر اخباری مبنی بر طراحی سامانه جداگانه ای برای عرضه خودروهای برقی توسط دولت منتشر شده است. در این سامانه محدودیت خرید مانند انسداد 500 میلیون تومانی وجود ندارد. از سوی دیگر، دولت پیش فروش خودروهای برقی را انجام نمی دهد و فروش بلافاصله صورت می گیرد. این یعنی افزایش مجوز واردات خودروهای برقی و تسهیل در ترخیص خودروها از گمرک.

علاوه بر این، دولت در فروش خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی، تسهیلاتی مانند یارانه برای هزینه عوارض خودروهای فرسوده را لحاظ کرده است.

در حال حاضر گفته می شود که دولت قصد دارد تا پایان سال حدود 100000 خودروی برقی عرضه کند. برای تسهیل در اجرای این هدف، دو اقدام انجام داده است. اولاً تعرفه واردات خودروهای برقی کاهش یافته و واردکنندگان به جای رعایت سقف قیمتی 20 هزار دلاری برای واردات خودروهای بنزینی، مجاز به خرید خودرو تا سقف 40 هزار دلار شده اند.

در حال حاضر هیچ خودروی برقی در کشور تولید نمی شود. بنابراین خودروهای وارداتی فعلا عرضه خواهند شد. اما از آنجایی که سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید و عرضه خودروهای برقی تاکید کرده بود، گفته می شود امسال برخی خودروسازان حداقل یک مدل خودروی برقی را معرفی خواهند کرد.

با توجه به اینکه دولت به دنبال واردات گسترده خودروهای برقی به کشور است، باید تعرفه را تا حد توان عمومی کاهش داد. حتی اگر قرار باشد در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود، تسهیلات دولتی باید حداقل 50 درصد قیمت خودرو را پوشش دهد. از سوی دیگر، قیمت خودروهای برقی نیز مانند سایر خودروها توسط دولت و از طریق سازمان حمایت تعیین می شود.

از سوی دیگر، در حال حاضر یکی از مهم ترین چالش های کشور آلودگی هوا است. به همین دلیل مجلس بر واردات خودروهای برقی در طرح مدیریت گردشگری تاکید کرده است. اگرچه این طرح هنوز اجرایی نشده است، اما با توجه به کمبود بنزین در کشور و همچنان چالش آلودگی هوا، دولت قطعا عرضه خودروهای برقی را در سال جاری اجرایی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.