افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

برای خرید خودرو از دولت وام بگیرید

  • کد خبر : 180266
برای خرید خودرو از دولت وام بگیرید

رئیس سازمان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: با مبالغ واریز شده به صندوق توسعه و تحقیقات وزارت حراست، تسهیلات از محل واریز اسقاط هزینه گواهی به مالکان خودروهای فرسوده ارائه می شود. مهران سالاریه اعلام کرد: بر اساس اصلاحیه ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو، کلیه خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای اخذ مجوز شماره […]

رئیس سازمان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: با مبالغ واریز شده به صندوق توسعه و تحقیقات وزارت حراست، تسهیلات از محل واریز اسقاط هزینه گواهی به مالکان خودروهای فرسوده ارائه می شود.

مهران سالاریه اعلام کرد: بر اساس اصلاحیه ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو، کلیه خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای اخذ مجوز شماره گذاری (در صورت عدم وجود گواهی اسقاط) باید هزینه اسقاط مربوطه را پرداخت کنند.

وی گفت: خودروسازان به طور کلی به دو دسته خودروسازان مونتاژی و غیر مونتاژی تقسیم می شوند. تولیدکنندگان خودروهای مونتاژی باید گواهی اسقاط را برای شماره گذاری ارائه کنند، اما سازندگان خودروهای غیر مونتاژی که شامل خودروهای سواری با بیش از 40 درصد داخلی سازی می شود، تجاری هستند. خودروها و موتورسیکلت ها در صورت عدم وجود گواهی اسقاط کافی در سامانه باید 1.5 درصد ارزش خودرو را به حساب صندوق پیش بینی شده در قانون واریز و گواهینامه شماره گذاری دریافت کنند.

رئیس ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: از ابتدای سال جاری که مسئولیت این امر بر عهده ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده گذاشته شد، برخی خودروها با پرداخت هزینه 1.5 درصدی شماره گذاری شده اند. (هزینه نقدی) و مقداری با ارائه گواهی اسقاط.

سالاریه می گوید: خوشبختانه در آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو که به زودی تصویب می شود، تمهیدات لازم برای تولید گواهی ضایعات کافی اندیشیده شده است.

وی افزود: پیش بینی برای سال آینده این است که به اندازه کافی گواهی اسقاط وجود داشته باشد و حتی تمام خودروهایی که قبلاً در صورت نداشتن گواهی اسقاط می توانستند مالیات پرداخت کنند دیگر نیازی به آن ندارند و همچنین اعلام کرده ایم که خودروسازان باید طوری برنامه ریزی کنند که در آینده هزینه گواهی اسقاط پرداخت نکنند.

رئیس نوسازی و اسقاط خودروهای دست دوم گفت: دارندگان خودروهای دست دوم وجوه دریافتی از عوارض نقدی (1.5 درصد مالیات) را به حساب صندوق واریز کنند که پس از صورتحساب خزانه کل کشور پیش بینی می شود./تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.