افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

برای جذب سرمایه 200 میلیارد دلاری از ایرانیان خارج از کشور

  • کد خبر : 411738
برای جذب سرمایه 200 میلیارد دلاری از ایرانیان خارج از کشور

به گزارش بازار، علی امین عضو اتحادیه صنعت برق در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: حوزه تخصصی در بدنه وزارت نیرو آنچنان که باید کارآمد نیست. مدیران وزارت نیرو از یک شرکت به شرکت دیگر در حال حرکت به سمت مدیریتی جوان و پویا هستند. وی افزود: […]

به گزارش بازار، علی امین عضو اتحادیه صنعت برق در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: حوزه تخصصی در بدنه وزارت نیرو آنچنان که باید کارآمد نیست. مدیران وزارت نیرو از یک شرکت به شرکت دیگر در حال حرکت به سمت مدیریتی جوان و پویا هستند.

وی افزود: در سال های اخیر نتوانستیم آموزش های لازم را در حوزه آب و برق در حوزه نیروی انسانی ارائه دهیم و امروز نیروی انسانی آموزش دیده تری داریم و خلأ محسوسی در نیروی انسانی داریم.

امین با اشاره به مازاد خالص 19 هزار مگاواتی در پیک تابستان، گفت: این میزان مازاد خالص یک شبه و در طول یک سال ایجاد نشده است، بلکه حاصل سال ها تفکر سنتی است که باید جایگزین تفکر و مدیریت مدرن شود. حل مشکلات

وی ادامه داد: در سه سال گذشته علیرغم اهداف کلان در بخش انرژی های تجدیدپذیر، تنها 200 مگاوات از عملکرد دولت صرف ایجاد ظرفیت جدید در نیروگاه های تجدیدپذیر شده است. این مقدار به معنای کمتر از یک درصد مشکل نارضایتی است. در این میان، اگر ساختارها سیستماتیک و مدیریت مدرن و پویا شود، می‌توان از توسعه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌عنوان راهکاری مهم برای رفع عدم تعادل‌های بزرگ بهره برد.

یکی از اعضای اتحادیه صنعت برق گفت: مهرماه سال گذشته مناقصه احداث نیروگاه های تجدیدپذیر اعلام شد و اعلام شد ظرف مدت 7 ماه ظرفیت 4500 مگاوات به بهره برداری می رسد. امروز بعد از گذشت بیش از یک سال هنوز زمین برخی از پروژه ها به سرمایه گذاران تحویل داده نشده است و با این رویه مدیریتی نمی توان به توسعه انرژی های تجدیدپذیر و رفع عدم تعادل برق دست یافت.

وی افزود: مشکلات نترازی تنها به قطع برق محدود نمی شود، زمانی که در تابستان دو روز در هفته برق صنایع قطع می شود، تولید و توسعه تولید مختل می شود، همانطور که در تمام اسناد قبلی مشخص شده است، رخ نمی دهد و در نتیجه رشد اقتصادی رخ نخواهد داد.

امین با بیان اینکه در کشور با عدم تعادل برق، عدم تعادل مالی و کسری بودجه مواجه هستیم، تصریح کرد: در این شرایط که جذب سرمایه گذاری خارجی به حداقل رسیده است باید از منابع داخلی، شرکت ها و حتی ایرانیان خارج از کشور سرمایه جذب کنیم. برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

وی ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور 200 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارند و در صورت فراهم شدن شرایط بسیار حاضرند در کشور خود سرمایه گذاری کنند. با ایجاد ساختارهای مناسب و جذاب می توان از این سرمایه برای زیرساخت های کشور استفاده کرد. ، به خصوص رهبری بخش برق.

یکی از اعضای اتحادیه صنعت برق خاطرنشان کرد: رفع عدم تعادل نیرو به تنهایی با وزیر نیرو امکان پذیر نیست، سران قوا باید وارد عمل شوند تا شرایط اجرای برنامه های عدم تعادل برق در سطح کشور فراهم شود . به سرعت آماده شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.