افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

برای تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موادی به این لایحه اضافه شد

  • کد خبر : 144227
برای تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موادی به این لایحه اضافه شد

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جزییات جلسه بعد از ظهر دوشنبه (22 آذرماه) کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی ایران به نقل از خانه ملت، گفت: دولت مصوبه ای را تهیه کرد. چند ماه پیش لایحه ای با عنوان طرح الحاق ارائه و بخشی از مقررات مالی دولت را […]

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جزییات جلسه بعد از ظهر دوشنبه (22 آذرماه) کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی ایران به نقل از خانه ملت، گفت: دولت مصوبه ای را تهیه کرد. چند ماه پیش لایحه ای با عنوان طرح الحاق ارائه و بخشی از مقررات مالی دولت را به مجلس تقدیم کرد (3).

نماینده مردم همدان در شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه الحاقی دارای 75 ماده برای تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است (3)، افزود: دولت در تلاش بود تا این لایحه، قوانین موقتی را ارائه و تصویب کند که در بودجه های مختلف و زمانی که مجلس می گیرد، آن را تبدیل به یک وضعیت دائمی می کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه این لایحه را تحت عنوان ماده واحده مورد بررسی قرار دادیم، اظهار داشت: کمیسیون پس از بررسی این لایحه را به صحن علنی ارسال کرد.

وی با اشاره به ایرادات برخی نمایندگان به لایحه مذکور، تاکید کرد: برخی از نمایندگان در تلاش هستند تا الحاقاتی به لایحه مذکور اضافه کنند. به همین دلیل کلیات این موضوع در مجلس با حفظ ماده واحده به تصویب رسید و به کمیسیون ارجاع شد که متعاقباً ظرف 2 روز این لایحه را مورد بررسی قرار داد و سپس با رای کمیسیون توانست کلیات جوانب را تصویب کند. که با اصلاحاتی در مجلس مطرح خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس این لایحه با توافقی که با نمایندگان دولت صورت گرفت، توانستیم اصلاحات لازم را در لایحه قبلی انجام دهیم و الحاقاتی به لایحه اضافه کنیم. با تصویب این لایحه قبل از بررسی بودجه سال 1403، اکثر احکام دائمی که در بودجه های سال های گذشته لحاظ شده بود، تبدیل به احکام دائمی قانونی شده و دیگر نیازی به تصویب مجدد در بودجه سالانه نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از دلایل پرهیز از تصمیمات موقت در بودجه این است که وقتی می خواهیم امور مالی را در کشور تصویب کنیم، سرمایه گذار در کشور نمی داند این قانون دائمی است یا یک ساله، بنابراین اینها را تبدیل می کنیم. پرونده های حقوقی از یک سال به وضعیت دائمی.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این ناکامی ها ناکامی های دائمی مربوط به همه وزارتخانه ها است، تاکید کرد: این موارد مربوط به درآمدهای مالیاتی، درآمدهای نفتی، تملک دارایی های سرمایه ای، راه و آموزش و پرورش است. آنها موفق شدند قوانین موقت را به قوانین دائمی تبدیل کنند که می تواند باعث نظم و دقت بیشتر در تصویب پروژه بودجه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.